×

Marktplaats App

Verder kijken met de Marktplaats app
Bekijken

Nieuw Mavimare hydraulische besturing voor B.B.M. t/m 150 pk

201 x gezien 1 x bewaard sinds 30 okt. '16, 07:49
Bewaar
€ 620,00

Levering

Ophalen of Verzenden
Website
Bellen

Kenmerken

Conditie : Nieuw
Type : Motor en Techniek
Geschikt voor : Motorboot

Beschrijving

Direct uit voorraad leverbaar - GRATIS VERZENDING
Op werkdagen voor 17.00 uur besteld de volgende dag bezorgd via PostNL.
Ook te bezichtigen / afhalen in onze showroom na afspraak.



Mavimare GF 150 BRT



Artikel nr. GF150BRT

Zwaar uitgevoerde hydraulische besturing voor buitenboord motoren t/m 150 pk.


Deze besturing bevelen wij aan voor buitenboordmotoren van 60 t/m 150 pk.
De cilinder heeft aan beide kanten 3 olie keerringen waardoor er geen lekkage optreed. Ook niet bij professioneel of zeer intensief gebruik.
De cilinder krijgt het nl zwaar te verduren als er gevaren wordt onder zware omstandigheden.
Zie op onze website  een You Tube filmpje om te zien hoe zwaar een besturing belast wordt tijdens het hard/ruig varen.
De olie keerringen in de cilinder moeten deze " klappen " opvangen zonder dat deze gaat lekken.



Alle onderdelen van deze pomp en cilinder zijn gemaakt van aluminium of R.V.S 316 kwaliteit.
Alle bouten en moeren zijn van " A4 " kwaliteit.
Dit betekent dat deze besturing dus ook gebruikt kan worden op zee omdat hij zeewater bestendig is.


Geschikt voor buitenboordmotoren van de volgende merken:

YAMAHA
SUZUKI
HONDA
MERCURY
JOHNSON
EVINRUDE
SELVA
TOHATSU
PARSUN
TORQEEDO

MERK: MAVIMARE
TYPE: GF 150 BRT


Deze zwaar uitgevoerde hydraulische besturing is
helemaal kompleet en wordt geleverd met 2 x 6 meter slangen die
door middel van zware klemkoppelingen zelf op maat gemaakt kunnen worden ( zie foto`s ).
Deze slangen hebben een maximale werkdruk van 200 bar ( testdruk 300 bar ).
De besturing heeft overigens een werkdruk van maximaal 70 bar.
De pomp heeft een overdruk ventiel en terugslag kleppen.
Past op elke motor en is geschikt voor motoren t/m 150 pk.
De stuurcilinder kantelt automatisch mee als de motor omhoog getrimt wordt ( zie foto 12 t/m 15 ).
Dit systeem is zeer eenvoudig zelf te monteren ( zie foto`s van montage ).


Het grote voordeel van deze besturing is dat de massieve bevestgingsstang die in
de bracket van de motor gemonteerd moet worden uit 2 helften bestaat ( zie foto`s hiernaast ).
Dit betekent dat de motor nu niet meer getakeld / gedemonteerd hoeft te worden.
De motorbouten kunnen dus vast blijven en hoeven dus ook niet opnieuw gekit te worden ( voor de afdichting ).
De bevestigingsstang bestaat uit 2 massieve helften die in elkaar gedraaid worden.
De montage van de besturing is daardoor eenvoudig zelf te doen.

Het is zelfs mogelijk om de hydraulische besturing te monteren als de boot in het water ligt.

Bij veel andere merken besturingen moet vaak de motor losgemaakt
en omhoog getakeld worden om de bevestigingsstang in
de bracket van de motor te kunnen schuiven.


MONTAGE FOTO`S

Op onze website kunt u zien hoe eerst een oude kabelbesturing wordt verwijderd en vervolgens wordt vervangen door de nieuwe
Mavimare GF 150 BRT.
De foto`s zijn in volgorde van montage geplaatst.
Bij de foto`s van de pomp kunt u zien dat wij de pomp hebben opgebouwd in de console.
Als de pomp wordt opgebouwd komt het stuur ongeveer 5 cm dichter bij de bestuurder te staan.
Het is echter ook mogelijk om de pomp gedeeltelijk te verzinken in de console. Deze foto`s zijn ( nog ) niet geplaatst.
Zie fotos van de kleine broer ( Mavimare GF 90 BT ) om te zien hoe de besturing ontlucht moet worden.

TECHNISCHE GEGEVENS:

Merk: Mavimare
Type: GF 150 BRT
4.9 omwentelingen van stuur naar bakboord.
Gewicht pomp: 2.8 kg 
Max druk pomp: 70 bar
Max druk slangen: 200 bar
Aantal plunjers in pomp: 7
Volume pomp:17 cm3
Volume cilinder 83 cm3
Breedte van de Cilinder: 55.6 cm 


INHOUD DOOS:

Hydraulische stuurpomp ( is ook verzonken in te bouwen )
Stuurcilinder
2 Hydraulische slangen ( 2 x 6 meter ).
2 flessen hydraulische olie
Vul / ontluchtingsslang
Vulnippel
Alle montage/bevestigings middelen
Zeer duidelijke montage handleiding ( Engelstalig )

Deze set kost normaal € 914,75


Nu € 620,- inclusief btw.

Bij aankoop van deze besturing krijgt u er gratis een huiddoorvoer ( voor de hydraulische slangen ) bij geleverd.


Nu inclusief BTW en montage € 770,- ( normaal € 1.064,75 ).


OP LOCATIE INBOUWEN.

Wij kunnen deze besturing ook op locatie voor u monteren, zelfs als de boot in het water ligt.
Prijs € 770,- + 0,35 cent per km voorrijkosten.
Vooraf wordt bepaald wat de voorrijkosten zijn zodat u achteraf niet wordt verrast met hogere voorrijkosten.
Als u een afspraak maakt voor montage van de hydraulische besturing wordt deze vaak binnen 2-3 werkdagen gemonteerd.
Betaling van de besturing en montage kunt u ter plekke per mobiele pin aan ons voldoen.


Bel voor meer informatie of om een montage afspraak te maken:
0181-328785



Besturing wordt geleverd inclusief 3 jaar garantie.





Het is ook mogelijk om tegen meerprijs van € 20,- deze besturing onder rembours verstuurd te krijgen.
Besturing moet dan wel telefonisch besteld worden.
Betaling aan postbode is dan totaal € 640,-.


Wij zijn 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 onder telefoonnummer 0181-328785.

Om onze showroom te bezoeken of om de besturing af te halen altijd afspraak maken.


SAVER BOATS HOLLAND
Veerweg 7
3224 AW Hellevoetsluis ( 25 km van Rotterdam )
Telefoon 0181-328785 ( 7 dagen per week bereikbaar van 8.00 tot 20.00 ).
Website: www.saverboats.nl www.mavimare.nl
Webwinkel: www.dewatersportzaak.nl


Waarom een hydraulische besturing monteren?

Het grote voordeel van een Mavimare hydraulische besturing t.o.v een kabelbesturing is dat het zware sturen wat o.a. wordt veroorzaakt door de wielwerking van de propeller niet wordt teruggegeven aan het stuur.

In de Mavimare hydraulische pomp zijn terugslagkleppen gemonteerd die het onmogelijk maken dat de motor het stuur laten draaien.
Het stuur kan wel de motor laten draaien, maar de motor niet het stuur.
U kunt dus uw stuur loslaten op hoge snelheid zonder dat de boot direct de bocht om wil.
Bij een kabelbesturing moet u tijdens het snel varen altijd tegensturen om de boot rechtdoor te laten varen, wat overigens erg vermoeiend is.

Ook gaat het sturen met een hydraulische besturing aanzienlijk LICHTER en ZONDER speling.
Dit spelingsvrije sturen heeft overigens weer als voordeel dat de boot minder gaat zoeken bij langzaam varen.

Een kabelbesturing heeft n.l altijd wel wat speling omdat anders de stuurkabel zou vastlopen of nog zwaarder zou gaan sturen.
De speling die altijd aanwezig is in een kabelbesturing veroorzaakt ook het zoekerig gedrag van een boot bij langzaam varen.

Als uw boot erg zwaar stuurt is de kans erg groot dat de kabel op punt staat om te breken ( weten wij uit ervaring ).
Dit komt omdat de kabel waarschijnlijk verroest is of omdat de stuurstang ( achter bij de motor ) verbogen is.
Het vervangen van de kabel/stuurhuis is dan echt ten strengste aan te bevelen omdat als de kabel breekt tijdens het snel varen
de motor direct omslaat en de boot met zeer veel G krachten direct de bocht om gaat. Levensgevaarlijk!!!
Klik HIER of hieronder om de gevolgen te zien van wat er kan gebeuren als een besturing op hoge snelheid kapotgaat/afbreekt.


Wij raden aan altijd een hydraulische besturing te monteren bij motoren vanaf ca. 80 pk omdat deze motoren veel wielwerking hebben en vrij zwaar zijn.
Lees volledige beschrijving Beschrijving inklappen
  • www.dewatersportzaak.nl
Deel deze advertentie via:
Bewaar
Advertentienummer: m1102534686
Rapporteer deze advertentie
Advertenties door Google

Kaart

Let op: de aanduiding op de kaart geeft niet het exacte adres van de adverteerder weer. De aanduiding is namelijk gebaseerd op de postcode en geeft het centrum van het betreffende postcodegebied weer. Advertenties van adverteerders in hetzelfde postcodegebied worden gegroepeerd weergegeven.

Grote foto's

Rapporteer deze advertentie

Dagelijks behandelen wij duizenden gemelde advertenties. We geven hierbij prioriteit aan advertenties die door meerdere bezoekers zijn gemeld. Lees hier de regels en voorwaarden die gelden voor het plaatsen van een advertentie.

Wat klopt er niet?