Vraag

"Hoe dien ik als koper een Kopersbescherming claim in bij PayPal?"

Antwoord

Indien u een betaling heeft verricht, maar uw aankoop niet heeft ontvangen, dan adviseren wij u om eerst contact op te nemen met de verkoper.
 

Wij adviseren u echter om niet langer dan 45 dagen te wachten. Een geschil kan binnen 45 dagen na de transactie geopend worden. Indien de verkoper niet reageert, of u nadert de 45 dagen, dan kunt u een geschil openen. Via een geschil probeert u alsnog om met de verkoper tot een overeenkomst te komen door communicatie via het Klachtencentrum. Indien de transactie langer dan 45 dagen geleden is verricht, wordt het geschil automatisch gesloten en komt u niet meer in aanmerking voor Aankoopbescherming. Lees hier meer over PayPal Aankoopbescherming.

 
U kunt een geschil openen bij PayPal door onderstaande stappen te volgen:
 
  • Log in op uw PayPal-rekening op https://www.paypal.nl.
  • Klik op de tab 'Klachtencentrum'.
  • Klik op de link 'Een probleem melden'.
  • Klik op 'Een verkoper op de hoogte brengen'.
  • Selecteer 'Geschil over een object'.
  • Selecteer de transactie-id van de transactie die u wilt betwisten.
  • Controleer de transactiegegevens en selecteer de reden voor het geschil.
  • Selecteer de categorie van uw aankoop en neem contact op met de verkoper door een bericht op te stellen in het veld 'Bericht aan verkoper opstellen'.

Voor meer informatie of vragen kunt u contact opnemen met de klantenservice van PayPal of raadpleeg de helppagina's.
 
Klantenservice PayPal: 0900 265 89 50 (kosten vanaf een vaste lijn: 10 cpm)
Openingstijden: 8:00 uur tot 16:30 uur (maandag t/m vrijdag)

Gerelateerde vragen