Marktplaats App

Verder kijken met de Marktplaats app
Bekijken
Je internetbrowser wordt niet (meer) ondersteund. Marktplaats kan daardoor minder goed werken.
Gebruik een nieuwere versie of een andere browser. Meer informatie?

EGR klep - softwarematig verwijderen - uitschakelen €150,-

15435 15435 x gezien 258 258 x bewaard sinds 20 aug. '17, 14:13

EGR klep - softwarematig verwijderen - uitschakelen €150,-

€ 150,00
15435 15435 x gezien 258 258 x bewaard sinds 20 aug. '17, 14:13
Website Bericht

Beschrijving

Aanbieding van € 195,- voor € 150,- incl BTW en Garantie


EGR Klep kapot en moet vervangen worden? Dat is een kostbare zaak.. het loopt al snel tegen de
€1100,- inclusief arbeidsloon.

Wij bieden u een betere oplossing!

Uitschakelen in het motormanagement door onze programmeurs, de voordelen zijn:

- het kapotte onderdeel heeft geen functie meer in uw auto
- geen lampjes die branden in het display
- uw auto presteert beter
- uw auto komt gewoon de APK keuring door
- legaal in de Nederlandse wetgeving
- geen extra vervuiling van de motor
- u bespaart honderden euro's
- klaar terwijl u wacht

Interesse? Neem vrijblijvend contact op:

Flashtuning Performance Center

Keersluisweg 19

1332 EE Almere

Tel: 036 5247820



Ook kunt u terecht bij on voor een professionele chiptuning op maat Stage 1 of Stage 2


Meer vermogen, minder verbruik 100% veilig + Dynostar 2 WD testbank aanwezig!


Vanaf 295,- incl BTW + 5 jaar garantie.


Informeert u vrijblijvend.



Hoe werkt een EGR Klep?


EGR staat voor (Exhaust Gas Recirculation) Het komt erop neer dat een deel van de uitlaatgassen terug de verbrandingskamer in worden geleid, om zo de uitstoot van stikstofoxide te reduceren. Fabrikanten moeten hun motoren aan bepaalde standaarden laten voldoen zoals de Euro normen, die onder meer toezien op de hoeveelheid NOx die een verbrandingsmotor per kilometer mag uitstoten.

NOx uitstoot

NOx komt vooral vrij bij hoge verbrandingstemperaturen. Bij heel hoge gas temperaturen (1.800+ °C) verbinden stikstof (N2) en zuurstof (O2) zich met elkaar. Het uitlaatgas dat via EGR de verbrandingskamer wordt binnengeleid is vaak gekoeld en bovendien zuurstofarm. Het helpt dus niet mee met de verbranding, wat maakt dat de temperatuur in de cilinder ook over dit inerte gas moet worden verdeeld. Daardoor gaan de verbrandingstemperatuur en de NOx uitstoot omlaag en met name om dat laatste is het te doen.

Verbrandingstemperatuur

De uitlaatgassen worden door een stalen leiding en via een koeler naar het inlaatspruitstuk geleid. Daar wordt het uitlaatgas vermengd met de lucht die de verbrandingskamer in wordt gezogen. Het uitlaatgas zorgt ervoor dat verbrandingstemperatuur daalt en dat de uitstoot van NOx omlaag wordt gebracht. Uiteraard regelt de computer of en hoe ver de EGR klep openstaat. Dit is afhankelijk van onder meer de belasting en het toerental van de motor. Zo vindt EGR in sommige gevallen niet plaats tijdens stationair draaien en vrijwel nooit bij vollast.

Dieselmotoren

Bij dieselmotoren speelt roet ook nog een rol en in de regel geldt hoe meer NOx, hoe minder roet en andersom. Fabrikanten moesten voorheen een balans tussen deze twee kwaden zien te vinden. Sinds de intrede van het roetfilter is dit echter een minder groot probleem. Ook zijn dieselmotoren tegenwoordig vrijwel zonder uitzondering voorzien van een turbocompressor. Zoals je weet worden turbo's aangedreven door uitlaatgassen en dat heeft gevolgen voor de inrichting van het EGR systeem.

Nadelen EGR Klep

Allereerst leidt EGR om verschillende redenen tot vermogensverlies. Zo zijn er bij hoge druk EGR systemen minder uitlaatgassen om de turbo aan te drijven en kan vuil zich ophopen in het inlaatspruitstuk, wat natuurlijk niet bevorderlijk is voor de airflow. Ook kan de EGR klep vervuild raken waardoor deze z’n werk minder goed of niet meer doet. Dat kan weer leiden tot allerhande storingen in de motor zelf en uiteindelijk uw roetfilter overmatig belasten.

Softwarematig Verwijderen

Uiteraard is het mogelijk om die klep te laten reinigen of vervangen, maar hij kan er ook uit worden gehaald. De meest goedkope optie en een definitieve oplossing is het wegschrijven van de EGR uit de software van het motormanagement. Hierdoor gaat de uitstoot van NOx omhoog, maar heb je geen last meer van vermogensverlies of vervuilde motoronderdelen en de bijbehorende storingen. Bovendien komt je auto na deze modificatie gewoon nog door de APK keuring!


Lees volledige beschrijving Beschrijving inklappen
  • www.flashtuning.nl
Deel deze advertentie via:
Advertentienummer: a1126947233
Advertenties door Google

Meld aan Marktplaats

Dagelijks behandelen wij duizenden gemelde advertenties. We geven hierbij prioriteit aan advertenties die door meerdere bezoekers zijn gemeld. Lees hier de regels en voorwaarden die gelden voor het plaatsen van een advertentie.

Wat klopt er niet?

Inloggen