Beschrijving

Anton Kaestner's origineel werk uit 2025, acrylspray op plexiglas van 44 × 32 cm, titel '#179 - M - Stockholm', op de achterzijde gesigneerd, met een glanzende multilaag afwerking die een landschap weergeeft, zonder lijst geleverd, met Certificaat van Echtheid uit Frankrijk.



Uniek stuk, originele schilderij van Anton Kaestner, rechtstreeks uit de werkplaats.
#179 - M - "Stockholm".

Acrylaat in spuit op plexiglaspaneel van 3 mm.
Deze lijst is geen afdruk. Het is een origineel 'meerlaag' kunstwerk met een glanzende 'glanzende' afwerking die uniek is, vergelijkbaar met het aanbrengen van een hars.
Het tafelblad is op sommige plaatsen transparant en kijkt uit op een spiegel.

Afmetingen: 44 * 32 * 0,3 cm zonder lijst.

Dit schilderij wordt zonder lijst geleverd.
Kwaliteitslijst van het Duitse merk Nielsen in aluminium, referentie 34 Natura 514 Oak (Inch 0,23 * 1,38 / 0,6 * 3,5 cm) aanbevolen en leverbaar bij verzending voor een meerprijs van € 90 inclusief btw.

Het werk is ondertekend op de achterkant.
Een echtheidscertificaat gaat hiermee gepaard.
De levering wordt gedekt door een verzekering.

Anton Kaestner is een Zwitserse schilder, beeldhouwer en auteur gevestigd in Parijs. Zijn werken worden in heel Europa, Zwitserland en Dubai tentoongesteld. Voor meer informatie en opties, zie www.antonkaestner.com.

Volgende tentoonstelling - Mulhouse november 2025.


Biografie

Ik ben geboren in Genève, Zwitserland, en groeide op te midden van de natuurlijke schoonheid en culturele rijkdom van mijn vaderland. Creativiteit werd in mijn familie gewaardeerd, en het was mijn overleden grootvader, een ambachtsman en kunstenaar, wiens invloed de kiem legde voor wat uiteindelijk mijn levenspassie zou worden.
In 1993 begon ik privé te schilderen, experimenteerde ik met talloze acrylverven in A4- en A3-notitieboeken. Ik werd eerst aangetrokken door non-figuratief schilderen en abstract expressionisme. In de loop der tijd, en hoewel ik mezelf als atheïst beschouw, ontwikkelde ik ook een voorliefde voor spirituele materialen, omdat ze resoneerden met mijn verkenning van het menselijk bestaan, melancholie en de diepere waarheden van natuur en leven.
Maar de weg naar een echt kunstenaarschap verliep niet in een handomdraai.
Meer dan dertig jaar lang heb ik een internationale zakencarrière nagestreefd die me over de hele wereld voerde, van de Verenigde Staten tot Marokko, België, door Azië en Frankrijk. Mijn reizen verruimden mijn perspectief en stelden me bloot aan een breed scala aan culturele invloeden. Waar ik ook ging, dompelde ik me onder in de lokale kunstscene en raakte ik betrokken bij de creatieve energie van elke plek.
Ondanks de focus op mijn zakelijke carrière, was kunst altijd een deel van me, stilletjes sluimerend onder de oppervlakte. Bijna 30 jaar lang werd schilderen een vorm van geheime meditatie voor me – een manier om los te komen van de wereld en me te concentreren op mijn innerlijke zelf.
Schilderen heeft me altijd enorm veel voldoening gegeven. Elk nieuw werk is een reis waarin ik mijn creativiteit kan testen, nieuwe technieken kan verkennen en authentieke ervaringen kan beleven. Door middel van mijn kunst heb ik altijd gehoopt anderen een oprechte ontmoeting met schoonheid te bieden, een kans om de wereld vanuit een ander perspectief te bekijken en te reflecteren op hun eigen leven.
In 2021, na mijn pensioen in het bedrijfsleven, stortte ik me volledig op de schilderkunst. Ik vestigde mijn atelier in Parijs en begon me volledig aan mijn kunst te wijden. Eind 2023 begon ik aan mijn carrière als kunstenaar in de publieke sector en tot mijn verbazing kreeg mijn werk al snel erkenning en vond het een plek in privécollecties door heel Europa, met name in Frankrijk, Portugal, Duitsland en Nederland.


Artistiek CV

Mijn eerste solotentoonstelling, "Échos", die eind 2024 in Parijs plaatsvond, liet een onderscheidende benadering van kunst zien, die afweek van traditionele schildertechnieken: ik schilder met acrylverf, metaalpigmenten en sprays op de achterkant van gerecycled geëxtrudeerd plexiglas, een licht, glad, glanzend en soms kwetsbaar oppervlak.
Dit proces verhindert dat ik het werk zie terwijl het zich ontwikkelt. Ik heb geen visuele feedback of controle tijdens het proces – iets wat ik toejuich. Ik laat 'willekeurige experimenten' – alles is mogelijk om de rede kort te sluiten! – het resultaat bepalen, de lagen en spiegeleffecten die ik creëer, en laat ruimte voor onthulling en ontdekking wanneer het werk uiteindelijk wordt onthuld. Deze aanpak, die echoot met het onthullings-/fixatieproces van fotografie, is uitdagend en bevrijdend. De waarden van de compositie worden verrijkt door lagen en transparanties, maar geven elk werk toch een 'ascetische' kwaliteit: ik ben blij wanneer ik 'onherleidbare noodzakelijkheden' herken, d.w.z. wat we waarschijnlijk zullen ontdekken wanneer we stilstaan in stilte en licht.
Ik houd mijn aanpak opzettelijk eenvoudig. Noch "gevoel" noch "theoretisch concept" maar ervaring van zijn. Noch "snel verbruik" noch "intellectualisering / intellectueel bezit", maar het verbreden van bewustzijn en het verkennen van de werkelijkheid, van haar zichtbare en onzichtbare verhalen, mijn kunst is een zoektocht naar "het leven in het hart van het leven", "le vif" zoals de Franse SF-meester Alain Damasio zou zeggen.
Hoewel mijn werk soms de transparantie en helderheid van glas-in-lood oproept, blijft het bijna volledig abstract. Bovendien geeft plexiglas het schilderij een glinsterende huid, waardoor je je eigen silhouet kunt zien, dat voor elke nieuwe kijker anders is. Elk werk fungeert als een discrete spiegel: het leeft, het verandert, het ziet.
Het samenspel van licht, kleur en textuur, en ook van de ontbrekende delen, vraagt alleen om empathie. Hopelijk zal het spel tussen "details voor de nabijheid" en "afstand voor het geheel" de kijkers aanmoedigen om hun eigen introspectieve reis te maken.
Ik pretendeer niet alle antwoorden te hebben en wil nederig blijven over wat er bereikt kan worden. Ik vind simpelweg voldoening in het voortdurende proces van vragen stellen en groeien. Elke nieuwe creatie is een confrontatie met mijn grenzen, die me ertoe aanzet mijn vaardigheden te verfijnen en verder te ontdekken wat ik kan bereiken. Schilderen is voor mij een dagelijks ambacht, een ontdekkingstocht, een manier om zinvolle gesprekken op gang te brengen.

Zoals Jean Bazaine zou zeggen: "Dagelijkse oefening vermenigvuldigt de passie voor het zien."

Anton Kaestner


Hét online veilinghuis voor jou!

Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.


Waarom Catawiki?
  • Lage veilingkosten
  • Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
  • 24/7 meebieden in onze app

    Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
  • ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    Bezorgt in heel Nederland
    0x bekeken
    0x bewaard
    Sinds 14 nov '25
    Advertentienummer: a1520103497