Autel mk908 & mk908pro 2 professioneel uitleesapparaat obfcm

€ 1.950,00
Ophalen of Verzenden
1751sinds 7 apr. '24, 10:25
Deel via
of

Beschrijving

De MK908p is beter dan de Hella Gutman / Snap-on / Delphi Ds150 / Jaltest / Autocom / Bosch KTS

Luxer dan de autel maxidas Ds708 Ds808 en de autel maxisys Ms906 serie / Mk906bt

Er zijn 2 uitvoeringen beschikbaar. De mk908 en de mk908pro II met maxiflash j2534 voor ecu programmaties. Bij de mk908p II krijgt u van Autel toegang tot de bmw en mercedes software op dealerniveau. Bij de andere merken haalt u via de dealer de software via pass thru binnen. De MK908p is vergelijkbaar met de maxisys elite.

Prijzen:

MK908= 1950 euro.
MK908pro 2 = 2699 euro

Al jaren uw autel specialist in Nederland en België. Nergens goedkoper te vinden.

KENMERKEN:

MK908 kan worden geclaimd als een van de meest intelligente scanners.

Pass Tru ready (alleen de mk908pro2, bij de mk908 dient u de maxiflash j2534 te kopen voor programmeren)

Complete OEM voertuigdekking voor meer dan 60 europese, aziatische en amerikaanse automerken

Uitgebreide mogelijkheden voor OEM coderen en programmeren

Meetwaarden opvragen en basisinstellingen wijzigen

Communiceert met alle elektronische systemen (Motor, transmissie, ABS, airbags, startonderbreker, instrumentenpaneel, airco, stuurbekrachtiging, body, chassis en meer)

Resetten en instellen van service / olie intervallen

Openen en sluiten van de remklauwen van de EPB / SBC (elektronische handrem)

Lezen en wissen van EPB / SBC foutcodes

Schakelt het waarschuwingslampje van de remmen uit

Reset de dikte van de remblokken

Actuatoren testen (componenten aansturen)

Alle voertuig modules scannen met één druk op de knop (snel scanfunctie)

Alle foutcodes van alle modules wissen met één druk op de knop (Snel wisfunctie)

Ondersteunt alle 5 de OBD2 / EOBD protocollen en alle 10 test modus

Leest (en wist) zowel generieke, fabrikant specifieke als sporadische foutcodes

Uitlezen van voertuiginformatie zoals VIN, CIN en CVN

Geheugenfunctie van voertuigen voor een eenvoudige en snelle diagnose van eerder gecontroleerde voertuigen

Foutcodes worden met omschrijving weergegeven

Foutcode tips helpen om sneller de oorzaak van een foutcode vast te stellen

Mogelijkheid voor het bekijken van freeze frame en live-data

Live-data in tekst, grafiek of analoog voor data-onderzoek enanalyse

Opnemen en afspelen van live-data om problemen van sensoren en componenten te lokaliseren

Geschikt voor de vernieuwde APK eisen (OBFCM)
De APK regelgeving houdt in dat er een EOBD scanner moet worden gebruikt tijdens de APK. Dit houdt in dat voertuigen die na 31 december 2005 voor het eerst zijn toegelaten een emissiemeting moeten krijgen. Daarnaast beschikt deze tester over de OBFCM functie (OnBoard Fuel Consumption Monitoring) welke nodig is vanaf 01-01-2024.


Gegevens printen met WIFI en bluetooth

Screenshots maken en printen met WIFI en Bluetooth

Multitasking Android Operating System met touchscreen bediening

Zeer duurzaam en degelijk

Zeer eenvoudig in gebruik met intuïtieve menu-opbouw

Ergonomisch ontwerp met rubberen bescherming en robuuste behuizing

Brede compatibiliteit en voertuigdekking:
Het is compatibel met meer dan 80 europese, amerikaanse en aziatische merken:
Chrysler, Dodge, Ford, GM, Jeep, Abarth, Alfa, Citroen, Fiat, Lancia, opel, Peugeot, Porsche, Renault, Saab, Opel, Volvo, Aston Martin, Audi, bentley, Benz, Sprinter, BMW, Bugatti, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, maserati, Maybach, Mini, Rolls-Royce, Seat, Skoda, Smart, VW, VW CV, dacia, Ford EU, LT3, Acura, Daewoo, Daihatsu, Honda, Hyundai, Hyundai CV, infiniti, Kia, Lexus, Maruti Suzuki, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Nissan GTR, Samsung, scion, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Toyota, Isuzu, Mahindra, Perodua, Proton, TATA, HINO, UD, Fuso.

Onderhoudsfuncties
Het systeem beschikt over talloze onderhoudsfuncties en de mogelijkheden kunnen per auto verschillen. 

Hieronder volgt een overzicht van de meest voorkomende functies:

Onderhoud service reset (Service): Het resetten van het onderhoudssysteem bij een auto is meestal nodig om de aanwijzingen voor gepland onderhoud te synchroniseren met recent uitgevoerde serviceactiviteiten.


Olie Lamp reset: Reset de olielifesystemen telkens wanneer de olie en het oliefilter worden vervangen.

Injectoren inleren: Codeer nieuwe injectornummers om de vorige te vervangen bij het plaatsen van nieuwe injectoren of na voltooiing van de vervanging.

Elektronische parkeerrem reset (EPB):  Deactiveer en activeer het remsysteem, help bij het regelen van remvloeistof, open en sluit remblokken, enz.

Stuursensor reset (SAS): Voer kalibratie van de stuurhoeksensor uit en wis records.

Batterij/accu management systeem (BMS): Beoordeel de staat van de batterijlading, bewaak de stroom in het gesloten circuit, registreer de batterijvervanging, enz.

ABS ontluchting: Wanneer er lucht in het ABS zit, moet de ABS-ontluchtingsfunctie worden uitgevoerd om het remsysteem te ontluchten en de gevoeligheid van het ABS te herstellen.

Gasklephuis inleren (ETC Electronic Throttle Control):  Initialiseer de gasklepaandrijvers zodat de "aangeleerde" waarden die zijn opgeslagen in de ECU worden teruggezet naar de standaardstatus.

TPMS reset: Bandenspanningsreset moet worden uitgevoerd nadat bijvoorbeeld de banden zijn vervangen.

Airco inleren (AC airconditioning: Deze kalibratie kan nodig zijn na onderhoudsprocedures, reparaties of het vervangen van AC-componenten om de juiste werking van het systeem te waarborgen

Zonnedak reset (sunroof reset): Het "zonnedak resetten" bij een auto kan nodig zijn als er problemen zijn met de elektronica of bediening ervan. Van toepassing op enkele modellen van Mercedes en BMW.

Diesel Particulate Filter (DPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Roetfilter. Regeneratie omvat het bewust verhogen van de uitlaatgastemperatuur, meestal door extra brandstof in de uitlaat te injecteren, om opgehoopte roetdeeltjes te verbranden en het filter schoon te maken.

Gasoline Particulate Filter (GPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Benzineroetfilter. Een GPF is vergelijkbaar met een DPF (Diesel Particulate Filter) maar wordt gebruikt in benzinemotoren.

Exhaust Gas Recirculation (EGR): Dit kan nodig zijn na vervanging of onderhoud van de klep, of wanneer er problemen zijn met het EGR-systeem van een voertuig.

Air/Fuel Reset (A/F):  Deze resetfunctionaliteit is gerelateerd aan het aanpassingsproces van het lucht-brandstofmengsel in de motor.

AdBlue reset: Dit is noodzakelijk na bijvulling van de AdBlue-tank om de correcte detectie van voldoende AdBlue te waarborgen. Dit proces is ook relevant bij onderhoudsprocedures en reparaties die het AdBlue-systeem beïnvloeden, en het helpt bij het oplossen van problemen en het wissen van foutcodes tijdens diagnostische stappen om ervoor te zorgen dat het systeem optimaal blijft functioneren en voldoet aan emissienormen.

Turbo kalibreren (VGT Variable Geometry Turbocharger)  Het inleren van VGT verwijst naar het kalibreren of aanpassen van het variabele geometrie turbosysteem van een voertuig.

Transmissie inleren (CVT Continuous Variable Transmission): Het inleren van een CVT is belangrijk om de optimale prestaties en efficiëntie van het transmissiesysteem te waarborgen na onderhoud, reparaties of vervanging van onderdelen.

Luchtvering kalibreren: Het kalibreren van luchtvering is essentieel om ervoor te zorgen dat het systeem correct reageert op verschillende rijomstandigheden, belastingen en hoogtes. Dit proces optimaliseert de functionaliteit van de luchtvering, waardoor het voertuig een stabiele rit behoudt, ongeacht de belading, en de gewenste rijhoogte handhaaft.

Adaptieve koplampen inleren (AFS Adaptive Front Lighting System): is cruciaal om ervoor te zorgen dat het verlichtingssysteem optimaal reageert op verschillende rijomstandigheden, zoals bochten en snelheidsveranderingen. Deze kalibratie bevordert een nauwkeurige aanpassing van de koplampen, waardoor de weg beter wordt verlicht en de veiligheid tijdens het rijden wordt verbeterd

Adaptieve cruise control inleren (ACC Adaptive Cruise Control): Deze kalibratie zorgt ervoor dat de adaptieve cruisecontrol nauwkeurig reageert op de snelheid van voorliggende voertuigen, waardoor een consistente en veilige afstand wordt gehandhaafd.

Beenrruimte module resetten (FRM Footwell Module): Door de FRM te resetten, worden eventuele foutcodes gewist en kan het module-systeem opnieuw worden ingeleerd, wat kan helpen bij het herstellen van normale functionaliteit. DIt kom je voornamelijk tegen bij BMW & Mini. DE FRM beheert verschillende elektrische componenten zoals de verlichting en elektrische ramen.

Bandenmaat initialiseren: In sommige moderne voertuigen met geavanceerde elektronische systemen kan het echter nodig zijn om bepaalde parameters met betrekking tot de bandenmaat in te voeren of te controleren na vervanging van banden. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor auto's met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) dat moet weten welke bandenmaat is geïnstalleerd om correcte waarschuwingen te genereren in geval van lage bandenspanning. Daarnaast is het van belang voor de werking van de snelheidsmeter. 

Taalwijziging: Voor bepaalde voertuigen is het mogelijk om de taal van de boardcomputer te wijzigen. Het is vaak bij Duitse auto's mogelijk om de taal naar het Engels te wijzigen.

Start/Stop reset: Het resetten van het start-stop systeem kan nodig zijn om eventuele storingen of problemen met de werking van het systeem te corrigeren. Deze reset kan ook relevant zijn na het vervangen van de accu, onderhoudswerkzaamheden of reparaties die van invloed kunnen zijn op het start-stop systeem.

Transportmodus: Wanneer een auto getransporteerd wordt, dan kan deze modus gebruikt worden. Door deze modus in te schakelen wordt de auto beschermd tijdens transport doordat het bepaalde systemen uitschakelt.
Advertentienummer: m2101464559