Merk & Model
Mercedes-Benz C-Klasse
Bouwjaar
2015
Kilometerstand
137.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
4.0 liter
Vermogen
510 pk
Beschrijving
Deze ongekend bomvolle Mercedes-AMG C63 S Edition 1, is fabrieksaf de originele pre-facelift Edition 1 uit september 2015, de allereerste generatie de handgebouwde 4.0 V8 Biturbo uit Affalterbach, mét nog altijd het AMG-gebrul.
De auto is fabrieksaf geleverd in Designo Selenite Magno, ook wel "matgrijs " genoemd. Zo’n beetje de duurste kleur die er is en nog altijd in haar eerste matte fabrieksslak (neem de lakmeter mee!).
Waar de meeste modellen online rommelig zijn omgebouwd of half uitgevoerd, is dit exemplaar juist authentiek. De auto heb ik zelf aangeschaft bij een nette familie in de landbouw in Helmond. De auto kwam uit goede handen, gewone mensen die hem met zorg hebben gehad. Ik koop liever van iemand met liefde voor z’n spullen dan van een showroom met opgepoetste praatjes die zulke auto’s vaak in consignatie verkopen. De enige upgrade die aan het exterieur is toegevoegd, is de originele AMG Panamericana-grille (verticale spijlen), de facelift-look. Voor wat betreft toevoegingen aan het interieur, heb ik SCM alarmklasse 3 laten inbouwen (€ 1.050) en sfeerverlichting professioneel laten integreren in de COMAND-bediening (€ 1.150).
Exterieur
Originele pre-facelift-bumper en koplampen met enkele LED-balk (géén neppe facelift-units)
Panamericana-grille (origineel AMG-onderdeel, onderscheidend van andere C63 S-modellen)
Keramische AMG-remmen met goudkleurige klauwen (niet standaard, meerprijs ± €7.000)
19” AMG-velgen in zwart, met Michelin Pilot Sport 5-banden (245/35 ZR19 v – 265/35 ZR19 a)
AMG Night Package (hoogglans zwarte details, spiegelkappen, diffuser)
Originele Edition 1-striping en rode accentlijn in de grille
Interieur
AMG Performance-schaalstoelen in nappaleder met rode diamantstiksels (± € 5.000)
Edition 1-stuur in nappa + DINAMICA microvezel, rode 12-uursmarkering en Edition-badge (± € 1.900)
Carbon-interieurpakket (± € 2.000)
Burmester Surround Sound System (± € 1.500)
Sfeerverlichting via COMAND-bediening geïntegreerd (professioneel ingebouwd € 1.150)
Head-Up Display, Panoramadak, 360°-camera, keyless-go met vingerherkenning , allemaal opties die niet standaard zijn
Alarmklasse 3 met SCM-certificaat (professioneel ingebouwd € 1.050)
Alles functioneert perfect; geen glansplekken in de Dinamica, geen beschadigingen. Fijn stroef microsuede voor perfecte sportieve grip.
Technische staat
Kilometerstand: 137.000 km
Volledig en recent onderhouden met (digitale) onderhoudsboekjes, facturen en SCM-certificaat (alarmklasse 3)
Geen schade, geen roest, geen achterstallig onderhoud
Veel advertenties roepen “Edition 1”, maar hebben vervolgens standaardstoelen, verkeerde bumpers of een wrap. Deze auto heeft alles wat de rest mist: de fabriekse matte lak, de originele schaalstoelen, het juiste stuur, het volledige carbon-interieur én extra opties zoals sfeerverlichting en alarmklasse 3. Daarbovenop de Panamericana-upgrade, waardoor hij er nu uitziet zoals een AMG anno 2025 hoort te ogen, maar nog rijdt als de laatste échte V8-AMG met achterwielaandrijving.
Ze zeggen dat een C 63 S Edition 1 geen verstand-aankoop, maar een gevoels-aankoop is. Als liefhebber kan ik oprecht gelukkig worden van het rijden in zulke auto’s, ik vind het daarom méér dan alleen een gevoels-aankoop. De pure V8-klank, de afwerking, het gewicht van de deuren, het zicht op de rode gordels, alles klopt. En voor diegene die weet wat AMG V8 (sport +) is, hoeft geen uitleg. Wie twijfelt, hoeft hem alleen koud te starten. Kijk niet raar op als mensen hun telefoons pakken om het geluid van de auto te filmen. Je wordt vanzelf liefhebber als je erin rijdt.
Omdat het de laatste 4.0 V8 Biturbo zonder hybride hulpmiddelen is, is dit model in originele staat een collectors-item aan het worden. De waarde zal op den duur magisch stijgen. Kijk voor de grap maar eens wat een goede W 204 (2008-2014) nu kost, en fantaseer daarna hoe vaak dit model straks nog over de kop zal gaan.
Mocht je serieuze interesse hebben, stuur gerust een bericht.
Met serieus bedoel ik ook echt serieus. Ik zit niet te wachten op handel-praatjes, handel-biedingen of proefritjes “voor de leuk”. De vraagprijs staat er heel duidelijk bij vermeld.
Deze auto is uitzonderlijk volledig uitgerust, volledig gedocumenteerd en aantoonbaar onderhouden. Je hoeft niets meer te doen: olie, filters, bougies, remmen, alles is recent gedaan. Volgende onderhoud is pas over ± 13 000 km, APK nog tot maart 2026 en banden zijn nieuw. Zogenaamde “Afleverkosten” en een 40-punten check is hier dus niet aan de orde. Wie een echte zoekt, is van harte welkom om te komen kijken en luisteren, dan snap je beter wat ik bedoel.
Liever een goedkopere? Of een “Edition 1” die dat bij nader inzien toch niet helemaal is? Of een afgetrapte? Of eentje van een dealer met € 2 000 “afleverkosten” of in consignatie-verkoop?
Of zonder schaalstoelen? Dan kun je beter nog even verder zoeken. Ik vermaak me ondertussen nog wel even met dit gebrul.
De auto is fabrieksaf geleverd in Designo Selenite Magno, ook wel "matgrijs " genoemd. Zo’n beetje de duurste kleur die er is en nog altijd in haar eerste matte fabrieksslak (neem de lakmeter mee!).
Waar de meeste modellen online rommelig zijn omgebouwd of half uitgevoerd, is dit exemplaar juist authentiek. De auto heb ik zelf aangeschaft bij een nette familie in de landbouw in Helmond. De auto kwam uit goede handen, gewone mensen die hem met zorg hebben gehad. Ik koop liever van iemand met liefde voor z’n spullen dan van een showroom met opgepoetste praatjes die zulke auto’s vaak in consignatie verkopen. De enige upgrade die aan het exterieur is toegevoegd, is de originele AMG Panamericana-grille (verticale spijlen), de facelift-look. Voor wat betreft toevoegingen aan het interieur, heb ik SCM alarmklasse 3 laten inbouwen (€ 1.050) en sfeerverlichting professioneel laten integreren in de COMAND-bediening (€ 1.150).
Exterieur
Originele pre-facelift-bumper en koplampen met enkele LED-balk (géén neppe facelift-units)
Panamericana-grille (origineel AMG-onderdeel, onderscheidend van andere C63 S-modellen)
Keramische AMG-remmen met goudkleurige klauwen (niet standaard, meerprijs ± €7.000)
19” AMG-velgen in zwart, met Michelin Pilot Sport 5-banden (245/35 ZR19 v – 265/35 ZR19 a)
AMG Night Package (hoogglans zwarte details, spiegelkappen, diffuser)
Originele Edition 1-striping en rode accentlijn in de grille
Interieur
AMG Performance-schaalstoelen in nappaleder met rode diamantstiksels (± € 5.000)
Edition 1-stuur in nappa + DINAMICA microvezel, rode 12-uursmarkering en Edition-badge (± € 1.900)
Carbon-interieurpakket (± € 2.000)
Burmester Surround Sound System (± € 1.500)
Sfeerverlichting via COMAND-bediening geïntegreerd (professioneel ingebouwd € 1.150)
Head-Up Display, Panoramadak, 360°-camera, keyless-go met vingerherkenning , allemaal opties die niet standaard zijn
Alarmklasse 3 met SCM-certificaat (professioneel ingebouwd € 1.050)
Alles functioneert perfect; geen glansplekken in de Dinamica, geen beschadigingen. Fijn stroef microsuede voor perfecte sportieve grip.
Technische staat
Kilometerstand: 137.000 km
Volledig en recent onderhouden met (digitale) onderhoudsboekjes, facturen en SCM-certificaat (alarmklasse 3)
Geen schade, geen roest, geen achterstallig onderhoud
Veel advertenties roepen “Edition 1”, maar hebben vervolgens standaardstoelen, verkeerde bumpers of een wrap. Deze auto heeft alles wat de rest mist: de fabriekse matte lak, de originele schaalstoelen, het juiste stuur, het volledige carbon-interieur én extra opties zoals sfeerverlichting en alarmklasse 3. Daarbovenop de Panamericana-upgrade, waardoor hij er nu uitziet zoals een AMG anno 2025 hoort te ogen, maar nog rijdt als de laatste échte V8-AMG met achterwielaandrijving.
Ze zeggen dat een C 63 S Edition 1 geen verstand-aankoop, maar een gevoels-aankoop is. Als liefhebber kan ik oprecht gelukkig worden van het rijden in zulke auto’s, ik vind het daarom méér dan alleen een gevoels-aankoop. De pure V8-klank, de afwerking, het gewicht van de deuren, het zicht op de rode gordels, alles klopt. En voor diegene die weet wat AMG V8 (sport +) is, hoeft geen uitleg. Wie twijfelt, hoeft hem alleen koud te starten. Kijk niet raar op als mensen hun telefoons pakken om het geluid van de auto te filmen. Je wordt vanzelf liefhebber als je erin rijdt.
Omdat het de laatste 4.0 V8 Biturbo zonder hybride hulpmiddelen is, is dit model in originele staat een collectors-item aan het worden. De waarde zal op den duur magisch stijgen. Kijk voor de grap maar eens wat een goede W 204 (2008-2014) nu kost, en fantaseer daarna hoe vaak dit model straks nog over de kop zal gaan.
Mocht je serieuze interesse hebben, stuur gerust een bericht.
Met serieus bedoel ik ook echt serieus. Ik zit niet te wachten op handel-praatjes, handel-biedingen of proefritjes “voor de leuk”. De vraagprijs staat er heel duidelijk bij vermeld.
Deze auto is uitzonderlijk volledig uitgerust, volledig gedocumenteerd en aantoonbaar onderhouden. Je hoeft niets meer te doen: olie, filters, bougies, remmen, alles is recent gedaan. Volgende onderhoud is pas over ± 13 000 km, APK nog tot maart 2026 en banden zijn nieuw. Zogenaamde “Afleverkosten” en een 40-punten check is hier dus niet aan de orde. Wie een echte zoekt, is van harte welkom om te komen kijken en luisteren, dan snap je beter wat ik bedoel.
Liever een goedkopere? Of een “Edition 1” die dat bij nader inzien toch niet helemaal is? Of een afgetrapte? Of eentje van een dealer met € 2 000 “afleverkosten” of in consignatie-verkoop?
Of zonder schaalstoelen? Dan kun je beter nog even verder zoeken. Ik vermaak me ondertussen nog wel even met dit gebrul.
Zekerheden van deze auto
Dealer onderhouden
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Leiden
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie528x bekeken
9x bewaard
Sinds 31 okt '25
Advertentienummer: m2328347954
Populaire zoektermen
Mercedes-BenzMercedes-Benz a klasseMercedes-Benz g klasseMercedes-Benz c klassemercedes w221mercedes w124Mercedes-Benz 190 serieMercedes-Benz e klasseMercedes-Benz s klassec63 amgMercedes-Benz claMercedes-Benz b klassemercedes 500 secMercedes-Benz vitosinterklaas boot hout in Sinterklaasvolvo v40 blauw in Volvovoilier in Overige Dieren-accessoiresbed 130x200 in Slaapkamer | Beddenmini crosmotor in Minibikes, Midibikes en Pitbikeseket wandmeubel in Kasten | Wandmeubelsqueen ann tv kast in Kasten | Televisiemeubelsaktetas samsonite in Laptoptassenpauwels schilderij in Kunst | Schilderijen | Klassiekmobiele airco qlima in Airco's