Merk & Model, uitvoering
Volvo V70, 1.6D DRIV-E 84KW/115PK
Bouwjaar
2012
Kilometerstand
223.000 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Motorinhoud
1.6 liter
Vermogen
114 pk
Beschrijving
Lang verhaal, je moet immers wel weten wat je koopt.
Over de auto: je koopt hem niet om zijn sportieve rijgedrag, maar daar staat tegenover dat hij bijzonder zuinig rijdt. Met zijn formaat en 1600kg doet hij alsnog 1100 km op een tank van 70 liter diesel bij gemengd stads- en snelwegverkeer. 190 op de autobahn en een tractor inhalen gaat nog prima hoor, met zijn turbo is het ook weer geen slak.
Ik kocht de auto in 2016 bij de Premium Car Outlet in Woerden met ongeveer 65k op de teller. Hij was geïmporteerd uit België en had een schone ongelukkenhistorie. Ik heb er bijna 10 jaar met veel plezier in gereden en ik heb nooit bezuinigd op onderhoud. Ik heb er nooit serieuze brokken mee gemaakt, maar als ik het me goed herinner is de voorbumper lang geleden een keer vervangen vanwege wat lichte blikschade. Mijn intentie was om er nog wel wat jaren in te rijden maar nu ik een leasebak in mijn schoot geworpen krijg legt hij het toch af.
De auto heeft relatief weinig issues gehad in de lange tijd dat ik hem heb. Inmiddels heeft hij wel wat bekende ouderdomskwaaltjes gehad. Ik som ze even op:
- Het ERG systeem is er uit gechiptuned. Dit systeem, dat de uitlaatgassen nog een keer door de motor laat gaan om de uitstoot te verlagen staat er om bekend dat het rond de 200k KM kapot gaat. Vervangen is idioot duur dus de oplossing is om de auto te chiptunen om het systeem te omzeilen, dit was ook niet goedkoop en kostte zo'n 800 euro, die zijn dus alvast bespaard! Dit heeft niet geleid tot een merkbare verandering in het rijgedrag of gebruik, maar onze stikstofminister heeft er vast een mening over.
- De roetfilter was kapot bij de meest recente APK, ook een ouderdomskwaal, kostte zo'n 900 euro voor een nieuwe, die kan ook weer zo'n 200k KM mee. Maken we de minister weer blij mee.
- Één van de 4 injectoren is vervangen. Dat kostte zo'n 500 euro. Ongeveer 50/50 voor het onderdeel en voor de arbeid. Achteraf had ik ze direct allemaal moeten vervangen, maar ik ben daarin slecht geadviseerd door de garage. Nu heeft hij 1 nieuwe injector (vervangen op ongeveer 210.000 km) en 3 oude die eerdaags kapot gaan. Het zijn geen tikkende tijdbommen, maar het kan ooit gebeuren. Met een kapotte injector schiet de auto naar de zelfbeschermingsmodus, toerental gekapt op 2k, in realiteit betekent dit dat je met 80kmh naar huis kachelt.
Ik geloof niet dat mijn garage ooit iets in het boekje schreef, maar ik kan indien gewenst alle facturen tonen/sturen.
Verder is de auto afgelopen mei weer glansrijk door de APK gekomen. Hij komt met een losse set niet al te oude winterbanden op velgen. Dit is echt een meerwaarde, want de wissel is nooit duur. De voorruit is een week oud, ik had een barstje en ben verzekerd, dus voor verkoop toch even laten doen. Het uitzicht is dus fantastisch. Er zat een stuk bekleding los aan de achterzijde van de achterbank, dit heb ik zelf gefixt, krijgt niet de schoonheidsprijs maar dat zie je echt alleen als je de bank opklapt. De auto heeft wat cosmetische kleine krasjes en butsjes rondom, niets wat je niet bij een auto op leeftijd verwacht.
Bij de in het kentekenrapport genoemde terugroepactie is een probleem met de veiligheidsgordels voor verholpen. Geen idee wat precies, want het was onzichtbaar.
Qua features is de auto wat licht uitgerust. Geen Navigatie (vind ik een voordeel, google maps is toch beter), geen dakraam of stoelverwarming of andere gadgets die toch kapot gaan. Wel Bluetooth en cruise control (voor mij beiden vrij essentieel) en opklappende spiegels, een automatische kofferbak, automatische ruitenwissers en vast nog wat zaken die ik vergeet (zie het lijstje hier onder) . Ook heeft de auto donkerrood leren bekleding, in goede staat. Voor zover ik weet is hij met deze kleur bekleding nooit in NL verkocht.
Lang geleden met ik 1 van de 2 sleutels kwijtgeraakt. Bij een recente verhuizing kwam hij ook niet boven water. Hij komt dus met 1 sleutel.
De auto is echt heel groot. Ik heb er altijd veel in kunnen vervoeren, met een beetje puzzelen kunnen er 22 blauwe AH kratjes uitgeklapt in staan.
Het is een hoop auto voor je geld. Met het juiste onderhoud kan hij ook echt nog een tijd mee.
p.s. na het maken van deze foto's heb ik een nieuwe logo sticker aan de voorzijde geplaatst, ook zit er nog zo'n 4 uur schoonmaakwerk in sindsdien
Over de auto: je koopt hem niet om zijn sportieve rijgedrag, maar daar staat tegenover dat hij bijzonder zuinig rijdt. Met zijn formaat en 1600kg doet hij alsnog 1100 km op een tank van 70 liter diesel bij gemengd stads- en snelwegverkeer. 190 op de autobahn en een tractor inhalen gaat nog prima hoor, met zijn turbo is het ook weer geen slak.
Ik kocht de auto in 2016 bij de Premium Car Outlet in Woerden met ongeveer 65k op de teller. Hij was geïmporteerd uit België en had een schone ongelukkenhistorie. Ik heb er bijna 10 jaar met veel plezier in gereden en ik heb nooit bezuinigd op onderhoud. Ik heb er nooit serieuze brokken mee gemaakt, maar als ik het me goed herinner is de voorbumper lang geleden een keer vervangen vanwege wat lichte blikschade. Mijn intentie was om er nog wel wat jaren in te rijden maar nu ik een leasebak in mijn schoot geworpen krijg legt hij het toch af.
De auto heeft relatief weinig issues gehad in de lange tijd dat ik hem heb. Inmiddels heeft hij wel wat bekende ouderdomskwaaltjes gehad. Ik som ze even op:
- Het ERG systeem is er uit gechiptuned. Dit systeem, dat de uitlaatgassen nog een keer door de motor laat gaan om de uitstoot te verlagen staat er om bekend dat het rond de 200k KM kapot gaat. Vervangen is idioot duur dus de oplossing is om de auto te chiptunen om het systeem te omzeilen, dit was ook niet goedkoop en kostte zo'n 800 euro, die zijn dus alvast bespaard! Dit heeft niet geleid tot een merkbare verandering in het rijgedrag of gebruik, maar onze stikstofminister heeft er vast een mening over.
- De roetfilter was kapot bij de meest recente APK, ook een ouderdomskwaal, kostte zo'n 900 euro voor een nieuwe, die kan ook weer zo'n 200k KM mee. Maken we de minister weer blij mee.
- Één van de 4 injectoren is vervangen. Dat kostte zo'n 500 euro. Ongeveer 50/50 voor het onderdeel en voor de arbeid. Achteraf had ik ze direct allemaal moeten vervangen, maar ik ben daarin slecht geadviseerd door de garage. Nu heeft hij 1 nieuwe injector (vervangen op ongeveer 210.000 km) en 3 oude die eerdaags kapot gaan. Het zijn geen tikkende tijdbommen, maar het kan ooit gebeuren. Met een kapotte injector schiet de auto naar de zelfbeschermingsmodus, toerental gekapt op 2k, in realiteit betekent dit dat je met 80kmh naar huis kachelt.
Ik geloof niet dat mijn garage ooit iets in het boekje schreef, maar ik kan indien gewenst alle facturen tonen/sturen.
Verder is de auto afgelopen mei weer glansrijk door de APK gekomen. Hij komt met een losse set niet al te oude winterbanden op velgen. Dit is echt een meerwaarde, want de wissel is nooit duur. De voorruit is een week oud, ik had een barstje en ben verzekerd, dus voor verkoop toch even laten doen. Het uitzicht is dus fantastisch. Er zat een stuk bekleding los aan de achterzijde van de achterbank, dit heb ik zelf gefixt, krijgt niet de schoonheidsprijs maar dat zie je echt alleen als je de bank opklapt. De auto heeft wat cosmetische kleine krasjes en butsjes rondom, niets wat je niet bij een auto op leeftijd verwacht.
Bij de in het kentekenrapport genoemde terugroepactie is een probleem met de veiligheidsgordels voor verholpen. Geen idee wat precies, want het was onzichtbaar.
Qua features is de auto wat licht uitgerust. Geen Navigatie (vind ik een voordeel, google maps is toch beter), geen dakraam of stoelverwarming of andere gadgets die toch kapot gaan. Wel Bluetooth en cruise control (voor mij beiden vrij essentieel) en opklappende spiegels, een automatische kofferbak, automatische ruitenwissers en vast nog wat zaken die ik vergeet (zie het lijstje hier onder) . Ook heeft de auto donkerrood leren bekleding, in goede staat. Voor zover ik weet is hij met deze kleur bekleding nooit in NL verkocht.
Lang geleden met ik 1 van de 2 sleutels kwijtgeraakt. Bij een recente verhuizing kwam hij ook niet boven water. Hij komt dus met 1 sleutel.
De auto is echt heel groot. Ik heb er altijd veel in kunnen vervoeren, met een beetje puzzelen kunnen er 22 blauwe AH kratjes uitgeklapt in staan.
Het is een hoop auto voor je geld. Met het juiste onderhoud kan hij ook echt nog een tijd mee.
p.s. na het maken van deze foto's heb ik een nieuwe logo sticker aan de voorzijde geplaatst, ook zit er nog zo'n 4 uur schoonmaakwerk in sindsdien
Zekerheden van deze auto
APK tot 25 mei 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Eerste eigenaar
Minder risico op verborgen problemen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Naarden
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie465x bekeken
22x bewaard
Sinds 13 nov '25
Advertentienummer: m2333668032
Populaire zoektermen
Volvovolvo amazonvolvo c303volvo 245volvo laplanderv70 rvolvo s80 v8volvo 66volvo 244volvo v70 d5volvo 142volvo v40 d4volvo duettvolvo 242innox iva mon in Standaardsriviera maison wandklok in Woonaccessoires | Klokkenopknappers sloep in Sloepenfietsendrager hobby in Caravans8x4 deo in Uiterlijk | Lichaamsverzorgingbs :: in Laptop-opladersjaargang fdc in Postzegels | Eerstedagenveloppenautomaat -grantie in Paarden en Pony's | Trailers en Aanhangwagensvsx 1011 in Versterkers en Receiversrapier in Militaria | Algemeen