Droombruidje 9789071794612 J. Groeneveld€ 19,10
Kenmerken
Auteur
Poll
Conditie
Gelezen
Productnummer (ISBN)
9789067070034
Beschrijving
BoekenBalie maakt van tweedehands jouw eerste keuze. Met een Trustscore van 4,8 (excellent) en 30 dagen retour garantie maken we dat iedere dag waar.
Titel: Stoomtractie bij de Nederlandse Spoorwegen 1944-58
Auteur: Poll
ISBN: 9789067070034
Conditie: Beetje gebruikt
Historisch overzicht in woord en beeld van de in Nederland na de Tweede Wereldoorlog gebruikte stoomlocomotieven.
Na de bevrijding van het zuiden van Nederland beleefde de stoomtractie nog één keer een korte bloei. Omdat het elektrische en dieselelektrische materieel van de NS praktisch geheel vernield of weggevoerd was, viel de last van de wederopbouw geheel op de stoomlocomotieven.
Deze terugschakeling was echter van korte duur. De NS kon haast niet anders dan doorgaan met elektrificeren, aangezien het stoomlocpark dringend aan vervanging toe was. Het vermogen en rendement van de stoomlocs was te gering en de kolenvoorziening zorgde voor ongekende moeilijkheden.
Daarbij komt nog dat het werk op de stoomlocomotief zwaar en smerig was en er op de stoomloc altijd 2 man aanwezig moesten zijn: de stoker (leerling) en de machinist (meester).
De planning van de NS was dat in 1962 de laatste stoomloc zou rijden, maar dat werd veel eerder: in 1958 op 7 januari reed de NS 3737 officieel de laatste stoomrit en dat was 4 jaar eerder dan gepland.
Titel: Stoomtractie bij de Nederlandse Spoorwegen 1944-58
Auteur: Poll
ISBN: 9789067070034
Conditie: Beetje gebruikt
Historisch overzicht in woord en beeld van de in Nederland na de Tweede Wereldoorlog gebruikte stoomlocomotieven.
Na de bevrijding van het zuiden van Nederland beleefde de stoomtractie nog één keer een korte bloei. Omdat het elektrische en dieselelektrische materieel van de NS praktisch geheel vernield of weggevoerd was, viel de last van de wederopbouw geheel op de stoomlocomotieven.
Deze terugschakeling was echter van korte duur. De NS kon haast niet anders dan doorgaan met elektrificeren, aangezien het stoomlocpark dringend aan vervanging toe was. Het vermogen en rendement van de stoomlocs was te gering en de kolenvoorziening zorgde voor ongekende moeilijkheden.
Daarbij komt nog dat het werk op de stoomlocomotief zwaar en smerig was en er op de stoomloc altijd 2 man aanwezig moesten zijn: de stoker (leerling) en de machinist (meester).
De planning van de NS was dat in 1962 de laatste stoomloc zou rijden, maar dat werd veel eerder: in 1958 op 7 januari reed de NS 3737 officieel de laatste stoomrit en dat was 4 jaar eerder dan gepland.
Waarom je bij BoekenBalie moet zijn voor al je tweedehands boeken:
- Bestel je voor 15:00 uur? Dan vliegt het dezelfde dag nog jouw kant op!
- Meer dan 400.000 tweedehands boeken om uit te kiezen
- We checken alle boeken eigenhandig
- Vanaf 40 euro of bij 4 boeken is de verzending op onze rekening
- 30 dagen retourgarantie
Website
boekenbalie.nl...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Rotterdam
1x bekeken
0x bewaard
Sinds 11 sep '25
Advertentienummer: a1517806890
Populaire zoektermen
hobby fotograaf gezochthobby horse wedstrijdhobby horse wedstrijdenhobby excellent 1996het complete hobby handboek tekenen en schilderenhobby excellent 1998rotterdam door de tijdhobby tuinhobby projecthobby academiehobby schilderhobby bulletinhobby excellent 2012hobby bureaugelria arnhem in Antiek | Keramiek en Aardewerkporsche pdk in Transmissie en Toebehorenalligator schildpad in Reptielen en Amfibieën | Toebehorenadele 30 in Vinyl | Popoude gobelin in Stoffen en Lappengerlinde in Kunst en Cultuur | Beeldendjoure in Speelgoed | Buiten | Speeltoestellentwenty 4 seven in Cd Singlesikea eenpersoons slaapbank in Slaapkamer | Slaapbankenhometrainer display in Fitnessapparatuur