DPF Roetfilter off Transporter T5 Meer vermogen/Minder verbr

€ 225,00
32733283sinds 25 jun. '13, 15:35
Deel via
of

Beschrijving

Meer vermogen / minder verbruik en een betere gas-response. VW T5 1.9 2.0 2.5 TDI roetfilter / dpf off incl. de/montage uitlaatdeel, modificatie roetfilter en softwaremodificatie


Klaar terwijl u wacht.





Meer vermogen en minder verbruik?:

De turbo van uw auto verhoogt de hoeveelheid lucht die de motor binnenkomt, waardoor er meer zuurstof beschikbaar is voor verbranding. De turbo wordt aangedreven door uitlaatgassen van de motor en kan temperaturen van meer dan 700 graden bereiken.


Echter, hoe warmer de lucht wordt die de motor binnenkomt, hoe minder zuurstof deze bevat en hoe lager het rendement tijdens de verbranding is.


Door het roetfilter gedeelte te verwijderen, verbetert de doorstroming van uitlaatgassen en kan de turbo efficiënter werken met minder tegenkracht. Hierdoor kan de turbo sneller en gemakkelijker de gevraagde druk bereiken.





Problemen door een (gedeeltelijk) verstopt roetfilter zijn o.a.:

  • Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
  • Minder PK's / motorvermogen
  • EGR klep schade door teveel druk
  • Niet voltooide regeneratieprocessen
  • Turbo komt slecht op druk
  • Terugkerende roetfilter kosten
  • Hogere Co2 uitstoot door slecht presterende motor
  • Turboschade door teveel tegendruk
  • Uitlaatspruitstuk schade
  • Hoger brandstofverbruik
  • Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk
  • Vertraagde gasreactie
  • APK afkeur als roetfilter nog op kenteken staat.





Roetfilter modificatie:

Onze uitlaatmodificatie behoudt het actieve katalysator gedeelte en verwijdert alleen het roetfilter gedeelte. Het roetfilter wordt zorgvuldig geleegd en daarna professioneel weer dichtgelast, vaak gebruikmakend van de bestaande lasnaad. Om roesten te voorkomen, wordt de lasnaad vervolgens opnieuw gecoat met zinkspray.



Roetfilter APK:

Met ingang van 1 januari 2023 is de APK uitgebreid met een roetdeeltjestest die de stationaire uitstoot meet. Vooral oudere diesels, imitatie roetfilters en auto's met foutmeldingen worden nu massaal afgekeurd. Garages proberen vaak onderdelen te vervangen om de uitstoot te verminderen, maar dit leidt vaak tot hoge kosten zonder resultaat.

Om tegemoet te komen aan de wensen van de automobilist heeft de RDW de regels aangepast. Als de auto niet aan de deeltjestest voldoet, mag het roetfilter van het kenteken worden verwijderd en wordt bijvoorbeeld de EURO 4 norm omgezet naar een NL Milieuklasse 4. De overheid vraagt hiervoor wel een hogere wegenbelasting, ongeveer 10%.




Onderstaande informatie van RDW:
https://www.rdw.nl/particulier/voertuigen/auto/wijzigen-of-restaureren/gegevens-roetfilter-verwijderen




Combinatie aanbieding:

Meerdere werkzaamheden door ons tegelijk laten uitvoeren zoals APK, motorflush, injectorflush, reparatie of onderhoud, tuning, EGR off, etc. vraag dan naar de combinatie kortingen.






Chiptuning:

De dpf/roetfilter off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 +35pk of een stage 2 +50pk chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- stage 1 of 225,- euro voor stage 2.


Na de chiptuning van uw bus zult u merken dat deze aanzienlijk krachtiger accelereert en tevens soepeler en levendiger rijdt, zelfs tijdens rustig rijgedrag. Dit gaat gepaard met een lager brandstofverbruik. Daarnaast zal het trekken van bijvoorbeeld een caravan of boot aanzienlijk eenvoudiger gaan. Kortom, meer motorvermogen zorgt voor meer rijplezier.




Alle genoemde bedragen zijn incl. BTW.




Tunex-Automotive BV
Industrieterrein het Goor
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360


www.tunex.nl


Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min.

Advertentienummer: a1003409334