BMW E39 530d Touring M-Pakket Alcantara Handbak 2002

€ 5.500,-
KM stand
335.000 km
Bouwjaar
2002
Verbruik
13,69 km/l
Energielabel
Garantie
-
133437sinds 1 apr. '24, 18:43

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelBmw 5-SERIE
Bouwjaar2002
Uitvoering2.9 D 530 TOURING
CarrosserieStationwagon
Kenteken11-HBD-2
APK tot15 augustus 2024
BrandstofDiesel
KM stand335.000 km
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
EnergielabelE
Verbruik13.7 km/l
Prijs€ 5.500,00
Motorinhoud2.9 liter
Topsnelheid225 km/h
Kosten p/m€ 553,76
Vermogen184 pk
OnderhoudOnderhoudsboekje
Opties
  • ABS
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Bluetooth
  • Boordcomputer
  • Centrale vergrendeling
  • Climate control
  • Cruise Control
  • Dakrails
  • Electronic Stability Program (ESP)
  • Elektrische achterklep
  • Elektrische buitenspiegels
  • Elektrische ramen
  • Isofix
  • LED verlichting
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Mistlampen
  • Navigatiesysteem
  • Radio
  • Sportpakket
  • Sportstoelen
  • Startonderbreker
  • Stoelverwarming
  • Traction-control
  • Trekhaak
  • USB
  • Verwarmde buitenspiegels

Algemene kenmerken

Merk & ModelBmw 5-SERIE
Uitvoering2.9 D 530 TOURING
CarrosserieStationwagon
Kenteken11-HBD-2
TransmissieHandgeschakeld 5 versnellingen
BrandstofDiesel
KleurZwart
Aantal deuren5
Aantal stoelen5

Kosten

Wegenbelasting€ 205,00 per maand
Reparaties en onderhoud€ 142,01 per maand
Banden€ 31,91 per maand
Brandstof verbruik / maand€ 174,84 per maand
Kosten p/m€ 553,76
Per kilometer€ 0,44
Per jaar€ 6.645,12

Geschiedenis

APK tot15 augustus 2024
Aantal eigenaren tot en met nu4
Eigenaar sinds22 april 2020
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland02 oktober 2008
Import autoJa
Nieuwprijs vanaf€ 53.645,00

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.9 liter
Aantal cilinders6
Vermogen184 pk
Koppel390 nm / 1.750 tpm
Topsnelheid225 km/h
TurboJa
Acceleratie 0-1008 sec(0-100)
LPG-g3Nee
Verbruik13.7 km/l
CO2-uitstoot194 g/km
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte4.78 m
Breedte1.8 m
Hoogte1.44 m
Wielbasis2.83 m
Tankinhoud80 liter
Kofferinhoud min. - max.410 - 1525 liter
Leeg gewicht1.710 kg
Max. toelaatbaar gewicht2.335 kg
Gewicht aanhanger geremd2.000 kg
Gewicht aanhanger ongeremd750 kg

Beschrijving

Bij deze te koop hele nette onverprutste BMW E39 530d.

Het is een originele Duitse auto (ik heb de papieren hiervan) welke naar grote waarschijnlijkheid maar 1 eigenaar heeft gehad in Duitsland tot 2008.
Daarna is de auto naar Nederland geimporteerd.
Na een paar jaar is de auto gekocht door een echte BMW liefhebber (2e NL eigenaar), bij wie ik nog toevallig de auto bezichtigd heb in 2016. Naar mijn weten kwam deze auto kort daarna nogmaals te koop staan, maar dan wel met een nieuwe koppeling, draagarmen voor, nieuwe koplampen, thermostaat, brandstof pomp onder auto en in de tank, etc.
Ook is deze bij hem getuned naar 250 pk en 600 nm. Dyno uitdraai aanwezig.

Vlak daarna is de auto gekocht door de 3e NL eigenaar, waarschijnlijk in 2018. Bij deze eigenaar zijn de draagarmen achter aangepakt en vervangen, zo kwam er ook een Android xtrons radio in.

In 2020 heb ik de auto gekocht als 4e Nederlandse eigenaar en er  altijd met liefde goed voor gezorgd, altijd in garage of onder carport geparkeerd.

Sindsdien heb ik het volgende aan gedaan en van het overgrote deel heb ik ook foto's van:

- Nieuwe gloeibougies geplaatst (inclusief het verwijderen van 1 vastgeroeste en afgebroken gloeibougie)
- Nieuwe gloeibougie relais (origineel BMW)
- Nieuwe inlaatspruitstuk pakkingen
- Fisieke verwijdering van EGR, deze was al software-matig verwijderd
- Nieuwe originele schokdempers voor, met camberplates + uitlijning
- Nieuwe originele stuurbekrachtigings koeler
- Nieuwe originele intercooler
- Nieuwe gasveren achterklep (ook voor het glas)
- Uitlaat aangepast, einddemper binnenwerk is nu absoprtie demper ipv schotten demper voor betere flow. Er zat al een downpipe onder. Verder een extra originele resonator geplaatst, verder zitten er nog 2 originele midden kats onder.
- Goodridge RVS gevlochten remleidingen rondom + nieuwe vloeistof + ontlucht in 2022.
- De hele auto gepolijst in 2 / 3 stappen, er zit geen permanente coating op. Wel is er altijd een sealant op gekomen na elke hand wasbeurt (maandelijks, 2 wekelijks, afhankelijk van het weer)
Ik heb er nooit een wasstraat mee bezocht.
Dus het lakwerk is strak en glimmend
- Nieuwe vacuumslangen en T-stukken in de gehele motorruimte
- Nieuwe metalen brandstofleidingen links-midden onder de auto
- Carterventilatie upgrade van de E60
- Nieuwe onderste voorste spatbord kappen specifiek voor M-Pakket
- Dynamo gereviseerd 02-2024 (nieuwe SKF lagers en koolborstel)
- Nieuwe rollen, spanners en riemen 03-2024

Het volgende is allemaal te volgen in de iBus app op de Android unit:
- Elke 10.000 km motor olie gewisseld
- Nieuwe versnellingsbak, differentieel olie
- Nieuwe koelvloeistof
- Interieur filters
- Brandstof filter
- Luchtfilter


Verder heeft de auto:

- Verwarmde stoelen
- Luchtvering achter
- Originele afneembare trekhaak
- Cruise control
- Climate control
- Shadowline uitvoering, donker hemeltje en lijsten
- Origineel M-Pakket
- HiFi audio systeem (origineel)
- Origineel Style 32 17" velgen set
- Auto stat nu op Rondell 0058 18" met Bridgestone Turanza 235 en 265 van zo'n 10.000km oud.


Kortom: een liefhebbers auto aan welke je kan zien dat deze een goed leven heeft geleid en nog steeds vol leven in zich heeft.

Met de 250 pk en 600 nm komt deze auto goed op snelheid en kan heel goed een aanhanger trekken, doch is deze zuinig.
Met mijn rijstijl op snelweg cruise control met 100 km/h haal ik regelmatig 1 op 17 - 18 mee.
Op lange afstanden in de zomervakantie constant 120 km/h rijden haal ik regelmatig 1 op 15 / 16 mee.
Ook heb ik dit allemaal gecalibreerd met het verbruik wat de auto aangeeft, deze is zo goed als kloppend met de realiteit.

Een echte fijne langeafstands reisauto is het wel! Je hebt fijne stoelen die je goed ondersteunen, voldoende vermogen, een stille cabine, comfort, goede sportieve wegligging en veel laadruimte gecombineerd met de degelijke bouwkwaliteit van een E39!

Helaas moet ik met pijn in me hart er afstand van doen, vooral omdat ik er al zo lang naar zocht, een E39 530d handbak met M-Pakket.
Maar het leven veranderd, dus ik maak die KM niet meer die ik vroeger maakte waardoor een diesel voor mij niet interessant is.
De auto staat nu vrijwel het hele jaar stil in de garage (onder hoes) en wordt deze hooguit in de zomer een maand of 2 mee gereden.

Dat is wel zonde voor zo'n auto, ik zie de auto graag overgenomen worden door iemand die er veel KM gaat rijden, want daar is die voor bedoeld.

De auto staat momenteel geschorst, proefrit alleen mogelijk op groene platen.
Of ontschorsing op kosten koper als deze niet wordt verkocht.

Alleen serieuze interesse graag, als je wilt weten hoe een E39 rijdt dan adviseer ik je eerst een proefrit gaan doen bij een grote garage o.i.d.

De vraagprijs is 5500 euro, met Rondell 0058 18" set en de originele Style 32 17" velgen set erbij.

Zonder 18" velgen vraagprijs is 4250 euro. Dat is op 17" velgen (laatste foto), maar wel met aanbetaling van het bedrag van de banden die er dan op zullen komen. Hier zitten momenteel geen banden op namelijk. Dit was mijn wintersetje.

Auto is ten alle tijden te bezichtigen in Almelo

Enige minpuntjes zijn de bekende beginnende E39 roestplekjes (zie foto's) en blanke lak wat loslaat aan het randje van de achterbumper en een ietswat zwetende stuurhuis.
Plekje op de voorspatbord is sinds dat ik de auto gekocht heb, helemaal niets aan veranderd.
Voor de rest is de auto technisch prima in orde!
Advertentienummer: m2099505431