Effectieve besluitvorming

Bieden
Verzenden
Verzenden voor € 4,15
92sinds 29 dec. '23, 20:09
Deel via
of

Kenmerken

Jaar (oorspr.)2002
Productnummer (ISBN)9789057121340
ConditieGelezen
AuteurJ. Edward Russo

Beschrijving

 

Effectieve besluitvorming

(J. Edward Russo & Paul H. Schoemaker)

 

Toepassingen, oplossingen en technieken van kritisch denken en goede besluitvorming

 

'Sophocles zei ooit: "Snelle besluiten zijn risicovolle besluiten". Hij had niet het voorrecht te kunnen lezen wat Russo en Schoemaker te zeggen hebben over besluitvorming. Hun boek verscherpt de manier waarop we tegen problemen aankijken.' - Manfred Kets de Vries

 

In alle organisaties moeten beslissingen genomen worden, vaak risicovolle beslissingen, doorgaans op basis van gebrekkige informatie en al te vaak onder grote tijdsdruk. Besluitvorming is een essentiële managementvaardigheid die weleens veronachtzaamd wordt. Effectieve besluitvorming vergroot het kritisch denkvermogen en laat zien hoe je valkuilen bij de besluitvorming kunt herkennen en vermijden. Het is een gids vol adviezen, praktijkvoorbeelden, stapsgewijze analyses, vragenlijsten en casestudies.

 

Aan bod komen:

- het herkaderen van kwesties, zodat het juiste probleem wordt aangepakt

- het verbeteren van de kwantiteit en kwaliteit van de keuzemogelijkheden

- het vertalen van deskundige maar tegenstrijdige meningen naar nuttige inzichten

- het bevorderen van efficiënte en effectieve besluitvorming in groepen

- het scheppen van een omgeving waarin feedback en leren vergroot wordt

- leren van eigen en andermans beslissingen.

 

J. Edward Russo is hoogleraar marketing en gedragswetenschappen aan Cornell University. Hij adviseerde ondermeer Boeing, Hewlett-Packard, General Motors en SmithKline Beecham. Paul J.H. Schoemaker is oprichter en directeur van Decision Strategies International, onderzoeksdirecteur van het Mack Center for Technology and Innovation aan de Wharton Business School, en regelmatig spreker op managementopleidingen, zoals die van INSEAD. Hij heeft onder andere twee jaar meegewerkt aan scenarioplanning bij Koninklijke Shell en adviseerde ondermeer AT&T en Glaxo-Wellcome.

Paperback, 346 pag., register

Uitg. Nieuwezijds, 2002

ISBN 9789057121340/9057121344

 

 

 

Alleen verzenden, niet ophalen

Op biedingen die te laag zijn wordt niet gereageerd

Op biedingen die acceptabel zijn wordt snel gereageerd

Boeken worden na ontvangst van betaling meteen verstuurd

Advertentienummer: a1496922608