Rapporteren in de hulp- en dienstverlening (in de verpakking

€ 7,50
Ophalen of Verzenden
370sinds 14 feb. '24, 20:41
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw
Jaar (oorspr.)2018
AuteurJudith ter Horst
Productnummer (ISBN)9789046906330

Beschrijving



Taal: Nederlands; Vlaams

Aantal pagina's: 160


In het verlengde van goede hulpverlening ligt goed rapporteren over cliënten. Een goed rapport is een middel om de hulpverlening vast te leggen en verder te brengen. Het vormt een verantwoording van de gekozen werkwijze en het kan een onderbouwing zijn van keuzes en adviezen. Het is het visitekaartje van de schrijver, van de organisatie die hij vertegenwoordigt en van de beroepsgroep hulp- en dienstverleners als geheel.
In Rapporteren in de hulp- en dienstverlening staat schrijven centraal. Schrijven over de cliënt, schrijven in het belang van de cliënt en vooral: zuiver, zorgvuldig en helder formuleren. Het geeft heldere richtlijnen voor het uit elkaar houden van feiten, interpretaties en meningen. Casussen uit de beroepspraktijk, gekoppeld aan opdrachten, concrete schrijfadviezen en praktische tips zoals de inzet van mindmaps voor een goed gestructureerd rapport, zorgen voor een grote praktische toepasbaarheid.
Op de bijbehorende website staan casussen en links naar videomateriaal met bijbehorende opdrachten, en instructiefilmpjes ov...
Advertentienummer: m2081197498