Kopersbescherming voor verkopers. Extra zekerheid bij verzenden.
Veiliger verzenden. Zorgeloos handelen.
Extra vertrouwen uitstralen? Bied dan Kopersbescherming aan bij je advertenties. Een optionele service die kopers kunnen afsluiten voor 5% van de aankoopprijs. Als de koper betaalt, dan gaat het geld naar Online Payment Platform (OPP), een onafhankelijke tussenpartij. Jij krijgt betaald als de koper het product heeft ontvangen én goedgekeurd.
Zo werkt Kopersbescherming voor verkopers.
Bied Kopersbescherming aan Geef bij het plaatsen van je advertentie aan dat je Kopersbescherming aanbiedt. Je kunt per advertentie bepalen of je het wel of niet wilt aanbieden. Het is dus optioneel.
Koper sluit Kopersbescherming af Kopers hebben de mogelijkheid deze af te sluiten als ze het product laten verzenden. Ze kunnen hiervoor kiezen tijdens de betaling. De kosten hiervan zijn altijd voor rekening van de koper.
Betaling gaat naar onafhankelijke tussenrekening Na aankoop gaat het geld naar de rekening van een onafhankelijke tussenpartij: Online Payment Platform (OPP). Is er iets niet in orde met de aankoop? Dan bemiddelt OPP tussen jou en de koper.
OPP bemiddelt als het nodig is OPP neemt een bindende beslissing over het geschil. Als het nodig is ontvangt OPP gegevens over de transactie, zoals een kopie van jullie chat. Krijg jij gelijk? Dan ontvang je het geld op je rekening. Zo niet, dan stort OPP het geld terug. Afhankelijk van de situatie stuurt de koper het product naar je terug.
Ontvang je geld Geeft de koper aan dat alles in orde is met de aankoop, dan staat het geld binnen één werkdag op je rekening. Geeft de koper niks aan, dan wordt het geld uiterlijk 7 dagen na de verkoop vrijgegeven.
Wanneer kan een verkoper zich beroepen op Kopersbescherming?
Wanneer kan een koper zich beroepen op Kopersbescherming?
Enkele voorbeelden zijn:
Je hebt niks verzonden.
Je hebt een leeg pakket opgestuurd.
Je hebt een smartphone verkocht en iets anders opgestuurd.
Het horloge dat je hebt verkocht mist een sluiting.
Je hebt twee oorbellen verkocht en hebt er maar één verstuurd.
Wat dekt Kopersbescherming niet?
Enkele voorbeelden zijn:
De koper heeft de lamp zelf opgehaald.
De ring blijkt toch geen echt goud te zijn.
De laptop heeft een beschadiging die in de advertentie duidelijk te zien is.
De koper denkt dat de schoenen die hij heeft gekocht nep zijn of vervalst.
De koper vindt de trui toch niet zo mooi in het echt.
Tickets en kaartjes, dieren, diensten en digitale producten (zoals software).