DPF / FAP / Roetfilter off DCI meer vermogen minder verbruik

€ 225,00
254512sinds 23 sep. '14, 14:32
Deel via
of

Beschrijving

Renault DCI Roetfilter / DPF / FAP off incl. software modificatie, de/montage uitlaatdeel en modificatie roetfilter.

Nooit geen roetfilter problemen meer en een lager brandstof verbruik wat kan oplopen tot over 15%!

Klaar terwijl u wacht! Nu al vanaf 225,- incl. BTW en montage uitlaatdeel. afhankelijk van model en type motor


Meer vermogen en minder verbruik?:
De turbo van uw auto zorgt ervoor dat de hoeveelheid lucht welke uw motor in gaat wordt verhoogd zodat er meer zuurstof is voor de verbranding. De turbo wordt aangedreven door de uitlaatgassen van de motor en kan een temperatuur van meer dan 700 graden bereiken.

Hoe warmer de ingaande lucht wordt hoe minder zuurstof deze bevat des te lager het rendement tijdens verbranding.

Zodra het roetfilter verwijderd is komt de turbo makkelijker op druk en daalt de uitlaattemperatuur dankzij de betere doorstroming van de uitlaatgassen, hierdoor blijft de turbo koeler en daalt ook de inlaattemperatuur, dit is gunstig voor de levensduur van de turbo, maar zorgt ook voor een beter rendement met betere prestaties en minder verbruik.


Problemen door een (verstopt) roetfilter zijn o.a.:
- Turboschade door te hoge temperatuur ontwikkeling
- Turbo schade door teveel tegendruk
- Minder PK's / motorvermogen
- EGR klep schade door teveel druk
- Turbo komt slecht op toeren
- Terugkerende roetfilter kosten
- Turboschade door teveel tegendruk
- Uitlaatspruitstuk schade
- Hogere co2 uitstoot door slecht presteren motor
- Hoger brandstofverbruik
- Motorschade als gevolg van teveel tegendruk.
- Lekke pakkingen als gevolg van teveel tegendruk


Brandstof besparingen van meer dan 15% zijn gemeten nadat het filter was verwijderd.


Roetfilter modificatie:
Bij de door ons aangeboden uitlaatmodificatie blijft het katalysator gedeelte zitten en wordt alleen het roetfilter gedeelte verwijderd, er zal hierdoor niet in geluid veranderen. 

Het roetfilter wordt leeg gemaakt of geboord en wordt professioneel weer dichtgelast, vaak wordt de bestaande lasnaad gebruikt. De lasnaad wordt vervolgens weer met zink gecoat zodat deze ook niet zal gaan roesten.


APK:
als een diesel niet meer door de fijnstofmeting van de APK komt, dit kan door verschillende oorzaken komen, Kan men het roetfilter van het kenteken verwijderen, de overheid vraagt dan wel 15% meer wegenbelasting hiervoor. 


De dpf/fap off is ook leverbaar in combinatie met een stage 1 of een stage 2 performance chiptuning. meerprijs respectievelijk 175,- euro stage 1 of 225,- euro voor stage 2.



Tunex Automotive BV
Brede steeg 12
7041gv Heerenberg

T: 0314-667360

www.tunex.nl

Tunex Automotive BV ligt direct aan de snelweg A12 op ca. 15 minuten vanaf Arnhem.

Reistijden vanaf Rotterdam ca. 1 uur, Utrecht 50 min, Amsterdam 1.20 uur, Eindhoven 1 uur, Apeldoorn 45 min.

Advertentienummer: a1012204446