Volvo 245 2.1 DL (1e eigenaar/ Belastingvrij / Org NL/ NAP)

€ 12.450,-
KM stand
180.091 km
Bouwjaar
1982
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
4188175sinds 5 mar. '24, 13:50

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelVolvo 245
Bouwjaar1982
Uitvoering2.1 DL (1e eigenaar/ Belastingvrij / Org NL/ NAP)
CarrosserieStationwagon
KentekenHN-95-BH
APK tot22 februari 2026
BrandstofBenzine
KM stand180.091 km
TransmissieHandgeschakeld 4 versnellingen
Prijs€ 12.450,00
Motorinhoud2.1 liter
Vermogen97 pk
Datum van registratie16 februari 1982
Opties
  • Trekhaak

Algemene kenmerken

Merk & ModelVolvo 245
Uitvoering2.1 DL (1e eigenaar/ Belastingvrij / Org NL/ NAP)
CarrosserieStationwagon
KentekenHN-95-BH
TransmissieHandgeschakeld 4 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurRood
Aantal deuren5

Geschiedenis

APK tot22 februari 2026
Aantal eigenaren tot en met nu7
Eigenaar sinds03 juni 2021
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland16 februari 1982
Import autoNee

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.1 liter
Aantal cilinders4
Vermogen97 pk
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte4.8 m
Breedte1.71 m
Hoogte1.46 m
Wielbasis2.64 m
Leeg gewicht1.272 kg

Beschrijving

Met veel trots passie en plezier bieden wij deze Origineel Nederlandse Volvo 245 van de eerste eigenaar aan!

Volvo 245 2.1 DL (1e eigenaar/ Belastingvrij / Org NL/ NAP)

  • Kenteken: HN-95-BH
  • Merk: Volvo
  • Model: 245
  • APK tot: 22-02-2026
  • Tellerstand: 180091 KM
  • Carrosserievorm: Station
  • Aantal deuren: 5
  • Brandstofsoort: Benzine
  • Bouwjaar: 1982
  • Transmissie: Handgeschakeld
  • Kleur: rood
  • Motorinhoud: 2127 cc
  • Aantal cilinders: 4
  • Ledig gewicht: 1272 kg
  • BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
  • Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
  • Emissieklasse: Euro Euro 0


Exterieur
  • Trekhaak


27 jaar lang, heeft hij stil gestaan en geen meter meer gereden... 27 lentes, zomers, herfst en winters heeft deze oer Estate staan te wachten om door ons opgepakt te worden om vervolgens door ons in volle glorie te herstellen! 

Eigenlijk is het 24 jaar want in juni 2021 toen we net weer een beetje naar buiten mochten, midden in de Coronapandemie, zijn we op zoek gegaan naar een mooi project om ons bezig te houden in deze gekke periode.

Wij; 2 vrienden en mijn schoonvader (uiteraard ook een vriend ;-p) zijn allemaal gek op klassieke auto's en we hebben alle 3 zo onze kwaliteiten. Die vriend van mij kan goed sleutelen, mijn schoonvader is goed in carrosserie en laswerk en ik kan mij aardig redden op het gebied van in- en verkoop van verschillende onderdelen en andere benodigdheden. Daarnaast kan ik ook heel goed koffie zetten voor de heren ;-).

Op 16 februari 1982 ziet de Volvo voor het eerst de openbare weg om vervolgens vanaf 1998 stil gezet te worden, want in '97 was de 245 voor het laatst voorzien van een A.P.K. Na 22 jaar in de schuur te hebben gestaan is hij ingeleverd bij een autobedrijf. Deze had de intentie hem ooit eens op te knappen. Dit autobedrijf is er niet aan toegekomen en heeft hem bij SJ auto in Polsbroek neergezet/gedoneerd als project of donor auto. Zij moesten maar zien of ze er tijd en zin in hadden om hem op te gaan knappen. De bekenden in Volvoland weten over wie we het hebben, zoals op hun eigen Facebook pagina staat: "SJ Auto, net even anders. Werken met auto's als dagbesteding voor mensen met een verstandelijke beperking en voor herintreders." Hier zijn ze gespecialiseerd in klassieke Volvo. Na wat speurwerk ben ik de 245 hier tegengekomen en in juni 2021 hebben wij hem daar opgekocht en met vol goede moed zijn we er aan begonnen. Wat hebben we allemaal gedaan:

* De motor is voor het grootste gedeelte  uit elkaar geweest, veel pakkingen zijn vernieuwd.
* Het brandstof systeem is volledig gereinigd.
* De carburateur is volledig gereviseerd, nieuwe naalden, membraam etc.
* Hoofdrem cilinder samen met het expansievat, remmerij, blokken, schijven, klauwen en leidingen zijn vervangen.
* de radiateur is vervangen voor een nieuwe en de koelvloeistof is ververst.
* De koppeling is in zijn geheel vervangen inclusief druklager en toplager
* De velgen zijn opnieuw gespoten en voorzien van nieuwe Hankook banden.
* Er is laswerk gedaan aan de hoekjes van de kokerbalken, verder is de auto hard.
* Het dakraam is er uit geweest en opnieuw geplaatst.
* De gehele uitlaat is vanaf het spruitstuk vervangen voor een nieuwe, inclusief dempers en ophangrubbers.
* Er is een nieuwe distributieriem geplaatst.
* V-snaar is vervangen en veel rubber leidingen.
* De bestuurdersdeur was wel heel erg roestig dus deze hebben we vervangen voor een ander exemplaar, vandaar wat kleurverschil.
* Nieuwe bougies, verdeler kap, kabels en rotor zijn geplaatst.
* De olie en alle filters zijn vervangen.

Wij hebben er (bewust) voor gekozen de auto zo origineel mogelijk te laten, inclusief al zijn (kleine) imperfecties omdat wij dit mooi vinden. Hij hoeft wat ons betreft niet nieuw te zijn, de tand des tijds mag gewoon zichtbaar zijn, dat geeft hem juist karakter!

Het accent heeft in dit project gelegen op de techniek en de veiligheid, hier hebben we geen enkele steen onaangetast gelaten en hebben daadwerkelijk alles vernieuwd of opnieuw opgebouwd. De carrosserie heeft her en der wat beginnende roest blaasjes, een krasje en een dutje zo links en rechts maar zoals gezegd hebben we dit bewust zo gelaten, Mocht u echt een concoursstaat auto zoeken dan is dit een heel mooi canvas. 

Deze auto's komen zeer zelden op de markt. Hiermee bedoel ik dat, met in ogenschouw het hier een origineel Nederlands geleverd exemplaar betreft met zo een lage kilometerstand(NAP), afkomstig van de eerste eigenaar is. Wij zijn wel opzoek naar iemand die dat weet te waarderen, nog niet eens qua geld maar qua passie en liefde voor het merk en het werk wat wij er in gestoken hebben. Stel we zouden al onze uren en materiaal rekenen, dan is de vraagprijs nog te weinig. Echter hebben wij hem niet gekocht om winst te maken maar echt als project voor de Corona tijd.

Samenvattend: wij zoeken een leuke nieuwe eigenaar bij deze auto en in tegenstelling tot de andere auto's op onze site gaat het dit keer niet alleen om of u de auto van ons wilt kopen maar ook of wij hem wel aan u willen verkopen ;-) 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Peter op 06-16500031 dan plannen we graag een bezichtiging met u in!

Inruil van een auto, camper, motor of boot is bespreekbaar 

Met vriendelijke groet,

Peter (en in dit specifieke geval ook Paul en Jeroen)
   



Ekkrol Automotive
Witte Hekke 10
8105 RC Luttenberg
06-16 5000 31
info@ekkrol.nl

www.ekkrol.nl

Wil je meer informatie of een proefrit komen maken? Neem dan contact op met Peter: 06-16500031. Wij zijn ook bereikbaar middels WhatsApp.

Inruil van eventueel een auto, camper of motor is mogelijk.

We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Advertentienummer: m2089103800