Man Kat 6x6 1977 4x4 camper expeditie expeditiecamper truck

€ 96.000,00
Ophalen
193130sinds 13 mei. '24, 17:10
Deel via
of

Kenmerken

AdverteerderBedrijf
TypeHalf-integraal
Aantal slaapplaatsentot en met 4
Kilometerstand44330
Bouwjaar1977
BrandstofDiesel
Opbouw lengte8 meter en meer

Beschrijving

Mattson-Sv Nederland verkoopt:

Man Kat 1 6x6 Expeditie camper 1977 met Frans kenteken 

Alleen bellen voor meer info!, tussen 10.00 en 17.00 u. Op e mails wordt niet gereageerd!!

Volledig wegenbelastingvrij en over 3 jaar zelfs Apk vrij.

Deze expeditiecamper heeft een Frans kenteken.

Man Kat1 type 453 7T Mil GLW
Eerste toelating 12.12 1977 44.600 Km.
Deutz v8 12.763 L BF8L413F luchtgekoeld turbo diesel 330 pk.
Topsnelheid 100 km/h.
Banden 16.00R20 ( standaard is 14.00R20 )
Nu 3 zitplaatsen voorin maar waarschijnlijk 4 mogelijk.
Leeggewicht +- 13.000 kg, reisgewicht +- 15.000 kg. Max totaalgewicht 19.200 kg.
Dieseltank origineel: 250 L. plus 400 L. in extra tank. Er is nog plaats voor nog een 400 L. tank.
Handgeschakeld 6 met WSK 400 ( Wandlerschaltkupplung )
Er is een ModWSK ingebouwd om de instelling / schakelmomenten van de WSK te kunnen veranderen.

Wielbasis: 3800 + 1400 mm.
Totale Lengte: 9200 mm.
Totale breedte: 2490 mm.
Totale hoogte: 3700 mm.

Techniek camper:
Webasto diesel warme lucht verwarming
Doorstroomboiler voor warm water
Zonnepaneel op het dak
Omvormer 230
Koel-vrieskast Waeco
Wc cassete toilet
Gas kooktoestel
Verswatertank: 500 liter.
Er is geen vuilwatertank aanwezig

Lengte camperbak: 6000 mm.
Hoogte binnen: 2035 mm.
Breedte binnen: 2390 mm.
Lengte binnen: 5900
Wanddikte: 50 mm.

Bed achterin: 200 x 180 met aan beide zijden opbergruimte.
Badkamerruimte: 1800 x 800, douche 800 x800
Keukenblad: 1700 x 600
Koel/vrieskast 520 x 1200
Zithoek: 2110 x 1700/1100
Tafel: 780 x 1100/1380

Garageruimte: 2390 x 1800 / 1400 x 950 ( d x b x h )
Garagedeur: 1200 x 820 ( b xh )

De camperopbouw met zwaar hulpframe is vast gemonteerd op het chassis van de Man. Deze methode is alleen mogelijk bij een Man Kat en Tatra omdat deze een zeer torsiestijf chassis hebben ( hier zijn eigenlijk alle specialisten het over eens ). Het zorgt voor een stabieler rijden zonder zwiepen van de camperbak. Mocht er toch een wens zijn om de voorste bevestiging ‘Federgelagert’ te maken dan is dit relatief eenvoudig te doen.

De camper is opgebouwd uit sandwichpanelen van multiplex – xps isolatie – multiplex met een dikte van 50 mm. De buitenkant is voorzien van glasvezelverstekt polyester ( zoals in de botenbouw ). De bak is gemonteerd op een sterk tussenframe opgebouwd uit stalen kokers.

De unit is simpel en eenvoudig maar alles zit erin, de indeling geeft een ruimtelijk gevoel.

Electrische lier Dragon Winch 20.000 HD aan de voorzijde.

Wees er wel bewust van dat dit een 4x4 voertuig is van 47 jaar oud; maakt meer lawaai, rijdt niet zo comfortabel als een nieuwe Scania en verbruikt iets meer diesel; +- 1 op 2,5.

Maarrrr; in het terrein kunnen zelfs de meeste nieuwe trucks niet tegen deze op!

www mattson-sv com
Advertentienummer: m2114695066