Om je Puch M50 goed te onderhouden, is het belangrijk om regelmatig de olie te verversen en de luchtfilter schoon te maken. Controleer ook de remmen en banden op slijtage en zorg ervoor dat de ketting goed gesmeerd is. Een goede gewoonte is om elke 1000 km een grote onderhoudsbeurt te plannen, waarin je ook de bougie vervangt en de carburateur controleert.
Populaire upgrades voor de Puch M50 zijn onder andere een sportuitlaat voor betere prestaties, een grotere carburateur voor meer brandstofflow en een vloeistofgekoeld systeem voor optimale temperatuurbeheersing. Ook kun je lichter gemaakte onderdelen overwegen, zoals een lichtere vliegwiel voor snellere acceleratie.
De beste brandstof voor je Puch M50 is ongeleide benzine met een octaangetal van minimaal 95. Soms is het ook een goed idee om een additief toe te voegen voor een betere smering, vooral als je de brommer intensief gebruikt. Zorg ervoor dat je altijd verscheidene tankstations checkt om de beste kwaliteit brandstof te krijgen.
Om een originele Puch M50 te herkennen, kun je letten op het serienummer dat meestal op het frame is gegraveerd. Controleer ook of de originele onderdelen nog aanwezig zijn, zoals de klok en de accu. Let op de details van de afwerking en de stickers, die zijn vaak specifiek voor de originele modellen.
Als je Puch M50 niet start, begin dan met het controleren van de accu en zorg dat deze voldoende spanning heeft. Kijk ook of er brandstof in de tank zit en of de brandstofleiding niet verstopt is. Controleer de bougie; als deze vies of beschadigd is, moet je deze vervangen. Uiteindelijk kan het ook een goed idee zijn om de carburateur te reinigen.