Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Verfijn resultaten

Prijs

Direct Kopen
Schoolvak
Moet nu weg

Aangeboden sinds

Sorteer op

Schoolboeken uit de Jaren '70

Wat je moet weten over Jaren 70

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

93,3%

Van alle Jaren 70 advertenties is 93,3% beschikbaar voor verzending.

0%

0% van alle Jaren 70 advertenties in de categorie Schoolboeken zijn in de afgelopen week aangeboden.

Kenmerken

Doorgaans heeft een Jaren 70 de volgende kenmerken: Overige niveaus, Nederlands.

€ 16

De huidige gemiddelde prijs van een Jaren 70 is € 16.

Prijscheck

De duurste Jaren 70 advertentie in de Schoolboeken categorie werd aangeboden voor € 150, terwijl de goedkoopste voor € 1 stond.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

In de jaren 70 was er veel aandacht voor vernieuwende onderwijsmethoden. Er werd flink geëxperimenteerd met alternatieve onderwijsvormen, zoals Montessori en Freinet, die meer ruimte boden voor de ontwikkeling van het kind. Dit leidde tot meer interactie in de klas en het stimuleren van zelfstandigheid, wat de basis zou leggen voor veel hedendaagse onderwijsconcepten.
Schoolboeken in de jaren 70 werden vaak samengesteld door teams van onderwijzers en specialisten. Ze richtten zich op zowel theoretische als praktische vakken. De bedoeling was om boeken te maken die relevant waren en aansloten bij de leefwereld van de leerlingen. Dit resulteerde in schoolboeken met veel illustraties en praktische oefeningen, in plaats van alleen maar tekst.
Populaire onderwerpen in schoolboeken uit de jaren 70 waren natuurwetenschappen, sociale studies en kunst. De nadruk lag op interdisciplinaire benaderingen, waarbij het verband tussen verschillende vakken werd gelegd. Ook werd er aandacht besteed aan actuele thema's zoals milieuvervuiling en sociale ongelijkheid, die steeds belangrijker werden in de maatschappij.
De jaren 70 zagen de opkomst van technologie in het onderwijs, hoewel het nog in de kinderschoenen stond. Voorbeelden zijn het gebruik van audio- en videomateriaal in de klas. Dit hielp om lessen meer levendig te maken, maar elektronische leermiddelen zoals computers waren nog niet wijdverbreid en werden vooral in hoger onderwijs gebruikt.
Het onderwijs in de jaren 70 was veel minder gestructureerd en meer gericht op de individuele ontwikkeling van leerlingen. Er was veel ruimte voor creativiteit en eigen inbreng, wat nu soms anders is. Tegenwoordig ligt de nadruk vaker op meetbare resultaten en het gestandaardiseerde curriculum, waardoor er minder ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en alternatieve onderwijsmethoden.