MGB GT ’71 (Zeer geschikt voor Trackday of Classic Rally's)

Bieden
KM stand
-
Bouwjaar
1971
Verbruik
-
Energielabel
-
Garantie
-
4280126sinds 29 feb. '24, 17:14

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelMg MG
Bouwjaar1971
Uitvoering.
CarrosserieCoupé
KentekenPM-50-15
BrandstofBenzine
TransmissieHandgeschakeld
Motorinhoud1.9 liter
Topsnelheid173 km/h

Algemene kenmerken

Merk & ModelMg MG
Uitvoering.
CarrosserieCoupé
KentekenPM-50-15
TransmissieHandgeschakeld
BrandstofBenzine
KleurGroen
Aantal stoelen2

Geschiedenis

Aantal eigenaren tot en met nu1
Eigenaar sinds08 november 2022
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland08 november 2022
Import autoJa

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud1.9 liter
Aantal cilinders4
Topsnelheid173 km/h
TurboNee
LPG-g3Nee
AandrijvingAchterwiel

Maten en gewicht

Leeg gewicht965 kg
Max. toelaatbaar gewicht1.330 kg

Beschrijving

Te Koop schitterende MGB GT ’71 RH (geschikt voor Trackday of Classic Rally’s)

Toch wel een beetje met pijn in het hart ga ik vanwege verhuizing afscheid nemen van mijn MGB GT uit 1971, die zeer geschikt is om te Classic Rally’s, maar ook om mee op het circuit te rijden.

Deze auto is door mijn Duitse voorganger compleet verbouwd en motorisch verbeterd. Na jaren van plezier heeft hij de motor eruit gehaald gereviseerd en toen hij af was kwam hij een MGB GT V8 op het spoor en rijdt daar nu in. Ik heb de MG ca. 3 jaar geleden van hem overgenomen en op NL kenteken gezet. Op dat moment was de MG Ultra laag zoals op de foto’s te zien en zeer licht in gewicht door o.a. diverse plexiglas ramen. Omdat ik voornemens was er Classic Rally’s mee te rijden heb ik een aantal zaken v.w.b. hoogte en gewichtsbesparing teruggebracht.
- Twee zijruiten achter en ruit achterklep vervangen voor normaal glas;
- Set nieuwe voorveren en instelbare schokbrekers GAZ voor;
- Set nieuwe bladveren en instelbare schokbrekers GAZ achter;
- Nieuwe ruitenwisser installatie aangebracht;
Alle lage veren als ook ‘plexiglas’ (met keur voor op circuit) krijg je er bij.
De auto staat dus nu wat hoger op zijn poten om waarmee het iets geschikter is voor rally’s op de openbare weg.
Afgelopen jaren heb ik veel zaken van onderhoud voorzien en waar nodig zaken vernieuwd, zoals:
- Remleiding;
- Nieuwe Hoofdremcilinder;
- Nieuwe V-snaar
- Nieuwe Pedaal rubbers
- 2x nieuwe wielremcilinder
- Verse olie
- Nieuwe Elektrische koelfankit van Revotec
- Nieuwe Telescopische gasgedempte achterklepsteunen GT
- Nieuwe Cardanas / aandrijfas MGB tubeaxle 31.1/8″
- Bumpstop rubber
- Oliefilter
- Versnellingsbak koppelingsarm afdichtrubber
- Krukaskeerring vernieuwd
- Distributiedeksel pakking vernieuwd
- Nieuwe Hulpkoppelingcylinder GSY106
- Enz..
Ik heb via social media de oude eigenaar achterhaald en heeft mij veel verteld over wat hij heeft aangepast en verbeterd. De MG is voorzien van o.a.
- Een standaard modificeerde 1.800cc motor volledig gereviseerd en fijn uitgebalanceerd en geboord tot 1950cc
- stabiele motor voorzien krukas met 5 lagers. Merendeel ban MG 4-cilindermotoren hebben slechts 3 lagers.
- De motor heeft misschien 20-25 uur gedraaid.
- Sterkere oliepomp
- Sterkere waterpomp
- Geoptimaliseerde oliekanalen
- Sportnokkenas Kent Cams 718SP
- Maximaal verlicht vliegwiel
- Mechanische fan verwijderd
- De kop is gevreesd en van grotere kleppen, prestatieveren, zittingen en stromingskanalen gepolijst.
- De motor is voor het laatst getuned bij Victor Günther in Keulen (testrapport 117 PK en prestatiediagram in de papieren)
- Willwood schijremsysteem voor
- Minilights 15”met nog goede banden
- Set circuit wielen voorzien van Toyo semi slicks
- Sleep oog voor en achter
- Aangepaste grill met luchthapper
- Lichte polyester voor- en achterklep met voor snelsluiting
- De hele voorophanging is nieuw. Iets langere draagarmen voor. Als de lage veren erop zitten licht negatieve camber
- Dikkere stabilisatorstang voor
- Panhard-stang gemonteerd
- Handgeschakelde versnellingsbak met 4 versnellingen met overdrive
- Aluminium sport radiator
- Weber 45DCOE
- Hoogwaardige elektrische benzinepomp en drukregelaar.
- Sport uitlaatspruitstuk
- Sport uitlaat met 1 demper
- MSD Digital 6AL Ignition Control with Rev Control - MSD-6425. Hogere output met 530 volt en 135mJ. Stel een RPM limiet zelf in en ledlamp op dashboard voor ideaal schakelmoment.
- Brandblussysteem met binnen- en buitenactivering
- Power kill-switch met binnen- en buitenactivering
- OMP en Sparco kuipstoel
- 2x 4-puntsgordels met snel sluiting
- Gekeurde rolkooi
- Gestroomlijnde kappen koplampen
- Afneembaar OMP racestuur
- Stack toeren en snelheidsmeter (sensortje bij as van snelheid is beschadigd en werkt nu niet)
- Normale en race binnenspiegel
- Race accu (Lithium)
- Voor regelmatigheidsritten heb ik er een Brandtz tripmaster en enkele stopwatchen in aangfebracht.
Te veel om op te noemen en She is ready to go!!

Ik heb er zelf maar één dag een Classic regelmatigheidsrit mee gereden en moet nu helaas door ruimte gebrek ivm verhuizing de auto van de hand doen. Uiteraard krijg je al mijn facturen maar ook hele historie die ik heb achterhaald van oude eigenaar erbij. Caros heeft wat kleine plekjes en Heritage certificaat en enkele oude kenteken papieren zijn aanwezig.

Het geld wat ik er in heb gestopt krijg ik er vast niet meer uit maar en gaat richting of misschien wel over de 30K. Ik tel het maar niet op😉. Ik sta open voor biedingen vanaf de 15K. kom gerust een rondje rijden. Hij staat op kenteken en is niet geschorst, staat in verwarmde garage en klaar voor het seizoen.
Advertentienummer: m2086838617