Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Variant

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)

Carrosserie

Cabriolet(1)
Coupé
Hatchback(135)
MPV
Sedan
Stationwagon
SUV of Terreinwagen
Overige carrosserieën(1)
Bekleding
Interieur
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Aandrijving
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Energielabel
Emissieklasse
Wegenbelasting (max.)
Moet nu weg
BTW verrekenbaar
Sorteer op

Nissan Pixo Te Koop

Informatie

Nissan Pixo

Wil je een Nissan occasion kopen, het nieuwste model leasen of juist je trouwe bolide verkopen? Op Marktplaats vind je altijd het grootste aanbod occasions, private lease en nieuwe auto’s: particulier of bij één van de 8.000 autobedrijven. Bekijk op deze pagina direct alle Nissan modellen of gebruik onze handige tools bij de aan- of verkoop van jouw auto:

  • In 2010 kwam de Pixo op de tweede plaats qua zuinigheid, vlak onder de Toyota IQ 1.0.
  • De Nissan Pixo is vrijwel gelijk aan de Suzuki Alto. Alleen uiterlijk zijn er enkele verschillen.
  • De Pixo is, na de Alto, de goedkoopste auto in het A-segment.

Pixo: debuut van de kleinste Nissan

Japanse autobouwer Nissan bestaat al vanaf 1934 en heeft sindsdien een brede collectie aan auto's geproduceerd, van compacte gezinsauto's tot sportauto's en terreinwagens, ook wel SUV's genoemd. Aan de kleine kant van het spectrum was de Nissan Micra lange tijd het model met het meest bescheiden formaat. Dit veranderde in juni 2009, toen de Nissan Pixo werd geïntroduceerd, Nissans eerste auto in het A-segment.

Goedkope Pixo en Alto

De kleine 5-deurs hatchback van Nissan is zo ongeveer de goedkoopste auto die je in Nederland nieuw kunt kopen. Alleen de Suzuki Alto is nog iets goedkoper. De voordelige prijs is niet de enige overeenkomst tussen de twee modellen, want technisch zijn de twee auto's identiek, gebouwd in dezelfde fabriek in India. Alleen uiterlijk zijn er kleine verschillen aan te wijzen, en dan vooral aan de buitenkant.

Hevige strijd tussen kleine auto's

Het is de laatste jaren een veel gebruikte strategie om voordelig auto's te kunnen produceren: het aangaan van samenwerkingsverbanden tussen automerken. Zo is er het razend succesvolle trio bestaande uit de Peugeot 107, Citroën C1, en de Toyota Aygo, die allemaal in dezelfde fabriek worden gebouwd. En recentelijk is hier nog een vergelijkbare drieling bijgekomen van de Volkswagen groep: Volkswagen Up!, Skoda Citigo, en Seat Mii. Dit zijn allemaal auto's uit het kleinste A-segment, en dus flinke concurrentie voor de Alto en de Pixo.

Volwassen en met stuurbekrachtiging

De Pixo mag dan Nissans kleinste zijn, het is zeker geen kinderachtig bakkie. De auto heeft een volwassen uitstraling en kenmerkt zich aan de binnenkant door aardig wat ruimte voorin, en zelfs nog acceptabele been- en hoofdruimte voor achterpassagiers. De ruimte in de kofferbak is dan wel weer behoorlijk beperkt, maar zonder mensen achterin kan dit opgelost worden door de bank naar voren te klappen. De meters op het dasboard zijn goed af te lezen door hun tamelijk hoge positie. De geïntegreerde hoofdsteunen zijn dan weer wat aan de lage kant, waardoor lange bestuurders hier weinig extra veiligheid van zullen hebben. Deze kan gelukkig wel verwacht worden van de twee airbags, ABS en EBD, die standaard in iedere Pixo zitten. Het is ook fijn dat er in iedere versie stuurbekrachtiging zit. De Pixo heeft een verrassend goede weglegging, met rustig gedrag op de weg, ondanks zijn korte wielbasis. Ook heeft de wagen een kleine draaicirkel, wat natuurlijk handig is bij het inparkeren en bij het nemen van bochten in de stad. Hier komt de auto ook het best tot zijn recht.

Look: Pixo met automaat

Zij-airbags zitten niet in de kaalste uitvoering, de Visia. Hiervoor moet u minstens de iets duurdere Acenta kopen. Dan krijgt u er ook meteen een radio/cd/mp3-speler bij, wat ook allemaal niet in de Visia te vinden is. Voor airco moet u vervolgens nog een stapje hoger gaan zitten, en kiezen voor de Pixo Look. Deze uitvoering kan daarbij ook geleverd worden als automaat. Bij de rest is het standaard een handbak.

Pixo: geen wegenbelasting

Alle Pixo-varianten beschikken over dezelfde 1.0 driecilinder benzinemotor, die 68 pk levert, en behoorlijk zuinig is. De auto rijdt volgens de beschrijving ongeveer 1 op 23, een verbruik dat in de praktijk wel iets hoger zal liggen, helemaal als er veel snelweg gepakt wordt en er veel ingehaald moet worden. Dit gaat namelijk het beste in zijn vier, en dat rijdt nu eenmaal iets minder zuinig. De CO2-uitstoot is slechts 99 g/km, wat kan betekenen dat er geen wegenbelasting betaald hoeft te worden.

Tweedehands Nissan Pixo kopen

Hoewel de auto nog niet zo heel oud is, zijn al best wel wat Pixo occasions te vinden. Een kale versie is natuurlijk altijd het goedkoopst, maar is aan de andere kant ook wat minder waardevast of gewild bij het grote publiek. Zo is airco een belangrijke optie voor veel mensen, en zal een radio/cd-speler ook hoog scoren. Maar als het u vooral om de meest voordelige versie gaat en u zelf ook weinig om deze toevoegingen geeft, is het natuurlijk geen probleem. Of u voor deze auto kiest, of voor één van zijn vele concurrenten, hangt van verschillende factoren af. Uitstraling, merkvoorkeur, of toch praktische eigenschappen. Een Kia Picanto heeft bijvoorbeeld ook een prima wegligging, en heeft weer wat meer kofferruimte. En de eerder genoemde trio's hebben weer zo hun eigen kwaliteiten. Er kan verder nog gekeken worden naar een Fiat 500, een Daihatsu Cuore, of een Hyundai i10. En natuurlijk het zustermodel Suzuki Alto. Want die verbindt, samen met de Pixo, comfort met zuinigheid, en is zeer vriendelijk voor de portemonnee. Succes met uw keuze.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

De Nissan Pixo is een compacte auto met een slim ontwerp dat zowel functionaliteit als comfort biedt. Belangrijke kenmerken zijn de zuinige motor, het lage gewicht en de wendbaarheid, waardoor hij perfect is voor stedelijk verkeer.
Ondanks zijn compacte afmetingen biedt de Nissan Pixo verrassend veel ruimte. Zowel voor- als achterin heb je voldoende hoofd- en beenruimte, wat het comfortabel maakt voor zowel korte als langere ritten.
De rijervaring met de Nissan Pixo is vrij basic maar biedt een goede handling. Het stuurgevoel is direct en je voelt je gemakkelijk manoeuvreren, vooral in druk verkeer of nauwe straatjes.
Ja, de Nissan Pixo is ideaal voor stedelijk gebruik. Zijn compacte formaat en uitstekende draaicirkel maken het parkeren en door smalle straten rijden een stuk eenvoudiger. Daarnaast is hij ook zuinig in brandstofverbruik.
De Nissan Pixo heeft verschillende veiligheidsvoorzieningen, zoals airbags, ABS en een robuuste carrosserie. Dit zorgt ervoor dat je met een gerust hart de weg op kan, wetende dat je goed beschermd bent.