Cilinderkoppakking tester - 10ml

€ 18,14
Verzenden
675sinds 30 okt. '24, 09:59
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw

Beschrijving

Cilinderkoppakking tester - 10ml

Lektestapparaat voor koppakking voor meting van het CO2-gehalte in het koelsysteem

 

De tester is gemaakt om vermoedelijke schade aan de koppakking en de kop zelf op te sporen in voertuigen met verbrandingsmotoren met vloeistofkoeling op benzine, diesel en LPG. Als de pakking lek is en er CO2 in het koelsysteem terechtkomt, verandert de reactievloeistof in geel of groen.

Het werkingsprincipe van het instrument is gebaseerd op het meten van de CO2-concentratie - bij een verhoogde concentratie reageert de reactievloeistof met CO2 en verandert de kleur.

 

De kit bevat:

  • C2 reactievloeistof 10ml (genoeg voor 5 tests)
  • Conische universele adapter 25mm-55mm
  • Meetbuis

 

De zwarte meetadapter (25mm-55mm) geeft de mogelijkheid om 6 keer meer verschillende koelvloeistofvuldiameters te controleren dan in testers met een witte adapter. Hiermee kunnen onder andere auto's, vrachtwagens, tractoren, graafmachines, motoren en heftrucks worden gecontroleerd.

De adapter is gemaakt van een speciaal rubbermengsel dat bestand is tegen hoge temperaturen en voldoende zacht is, waardoor hij goed aansluit op de vulling en de buis van de tester en 100% dichtheid garandeert tijdens de test.

 

Instructies voor het uitvoeren van de test:

1.Vul het instrument met reactievloeistof tot het niveau tussen de kamers (ongeveer 2ml).

2.Sluit de tester aan op de opening van het expansievat of de radiator.

3.Start de motor, zet hem op hoge toeren om een hogere verbrandingsdruk te verkrijgen.

4.Laat de motor op een licht verhoogd toerental draaien en observeer het gedrag van de reactievloeistof.

5.Een verandering van de kleur van de reactievloeistof naar geel of groen binnen enkele minuten na de test wijst op een defecte koppakking of schade aan de kop zelf.

6.Haal het instrument na afloop van de test voorzichtig uit elkaar.

 

Testresultaten:

1.Kleurverandering van blauw naar groen bij een dieselmotor - wijst op schade aan de koppakking of de kop zelf.

2.Kleurverandering van blauw naar geel in een benzine/LPG-motor - wijst op schade aan de koppakking of aan de kop zelf.

3.Kleur reactievloeistof blauw - geen CO2 gedetecteerd in het systeem.

 

Veiligheidsinformatie:

  • Tijdens de test op het radiatorreservoir is het verplicht extra voorzichtig te zijn bij het losdraaien van de dop bij een warme motor en tijdens de test zelf - verbrandingsgevaar!
  • Laat koelvloeistof niet mengen met reactievloeistof tijdens de test - de test kan ongeldig zijn!
  • Buiten bereik van kinderen houden, handen grondig wassen na de test!

 



Artikelreferentie: 02779

R&R Parts Automotive Mijdrecht

Specialist in auto-onderdelen en accessoires

Nijverheidsweg 46, 3641 RR Mijdrecht
+31 (0)85 486 83 17
info@rrparts.nl
www.rrparts.nl

Advertentienummer: a1507299638