Ontvang meldingen van nieuwe zoekresultaten

Variant

Type advertentie

Leasevorm
Prijs
Bouwjaar
Kilometerstand
Brandstof
Type hybride
Actieradius (min.)

Carrosserie

Cabriolet
Coupé
Hatchback(1.393)
MPV
Sedan(1)
Stationwagon
SUV of Terreinwagen
Overige carrosserieën(4)
Aantal deuren
Aantal stoelen
Accu-capaciteit
Accu-laadtijd (max.)
Accu-snellaadtijd (max.)
Vermogen
Motorinhoud
Aantal cilinders
Trekgewicht (geremd) (min.)
Trekgewicht (ongeremd) (min.)
Aandrijving
Leeggewicht (max.)
Verbruik
Wegenbelasting (max.)
Sorteer op

Te koop: Volkswagen up

Informatie

Volkswagen up!

Wil je een Volkswagen occasion kopen, het nieuwste model leasen of juist je trouwe bolide verkopen? Op Marktplaats vind je altijd het grootste aanbod occasions, private lease en nieuwe auto’s: particulier of bij één van de 8.000 autobedrijven. Bekijk op deze pagina direct alle Volkswagen modellen of gebruik onze handige tools bij de aan- of verkoop van jouw auto:

Meest verkochte VW is een miniklasser

De Volkswagen up! is een populaire auto uit de miniklasse (het A-segment), die wordt geleverd als 3- of 5-deurs hatchback. Sinds de introductie in 2012 is de up! bezig aan een opmars. Naar verwachting zal de up! in 2013 het meest verkochte model van VW in Nederland zijn. De up! wordt geleverd met twee verschillende motoren: een zuinige 1.0 benzinemotor met 60 of 75 pk. De up! is niet leverbaar als diesel. Wie kiest voor een exemplaar met 60 pk en BlueMotion Technology, rijdt de auto met de laagste co2-uitstoot van alle niet-elektrische auto's. De meeste Volkswagens up! worden geleverd als tweedeurs, maar sinds 2012 is er ook een vierdeursversie. De elektrisch aangedreven versie van deze ultieme stadsauto wordt verwacht in 2013. De up! wordt geleverd in de varianten take up!, move up! en high up! De up! die op dit moment in de showroom bij autodealers staat is nog altijd van de eerste generatie.

Opscheppen over uw lage uitstoot

In de categorie miniklassers wordt het steeds drukker. Dat is logisch: zuinige auto's zijn dé trend voor de komende jaren en daar spelen de meeste autofabrikanten op in. Wie op feestjes wil kunnen opscheppen over zijn lage co2-uitstoot zit met de up! gebakken. Hou er wel rekening mee dat de buren u naar de kroon kunnen steken met up-concurrenten als de: Citroën C1, Peugeot 107, Seat Mii, Skoda Citigo en Toyota Aygo en - in iets mindere mate - de Renault Twingo. De Mii en de Citigo zijn ook onderdeel van het VW-concern en lijken in alles op de up!. Het prijskaartje is wel aanmerkelijk lager.

Conceptcar wordt cash cow

De Volkswagen up! werd in 2007 als conceptcar tentoongesteld op de IAA in Frankfurt. De up! is de opvolger van de Volkswagen Fox (2005-2001) en borduurt voort op de weg die Volkswagen insloeg met de introductie van de Lupo. Waar de Fox het qua populariteit nog moeilijk had, speelt de up! feilloos in op een behoefte die sinds de crisis alleen maar verder groeit: zuinig rijden.

Allemansvriend zonder spannende lijnen

De VW up! is een auto die verandering nastreeft. Een compacte en stadsauto, die zich ook prima leent voor langere ritten. Innovatief, met oog voor wat de vooruitstrevende consument van 2013 wil: voldoende ruimte (als gezinsauto komt de up! overigens duidelijk te kort) en zeer zuinig. Maar wie zich wil onderscheiden in dit segment, dient rekening te houden met de populariteit van de up!: in 2013 zal de up! waarschijnlijk beter verkopen dan de Golf en de Polo. De vormgeving van de up! is ondanks goede voornemens toch behoudend: een allemansvriend. Design-freaks en echte innovators gaan liever voor bijvoorbeeld een Renault Twizy. Critici van de up! hebben problemen met de bouwkwaliteit en het afwerkingsniveau: die zouden onder de maat zijn.

Luxere up! populair op Marktplaats

Wie op Marktplaats op zoek gaat naar een nieuwe of gebruikte Volkswagen up!, begrijpt direct dat het hier om een jonge auto gaat. Het aanbod groeit iedere dag, maar dat is pas sinds kort: dit heeft alles te maken met het relatieve lage aantal kilometers dat eigenaren jaarlijks met hun up! maken. Opvallend genoeg wordt instapmodel take up! weinig aangeboden vergeleken met zijn luxere broertjes. Bijna de helft van de aangeboden (nieuwe en gebruikte) exemplaren is een move up!; de andere helft de nog luxere high up!. De 60 pk variant is meer in trek dan de benzinemotor met 75 pk. Rood, zwart en zilvergrijs zijn de populairste kleuren.

Geen BMW 5-serie...

Bouwtechnisch is op de up! wel wat aan te merken; de up! staat in de showroom voor een verkoopprijs van 9.000 tot 15.000 euro -en dat zie je terug in de afwerking. Maar wie accepteert dat je voor dat geld geen nieuwe BMW 5-serie koopt, vindt in de up! een compacte en vooral zuinige stadsauto. De up! kent vele varianten: de één vooral gericht op ultiem zuinig rijden; de ander juist met het accent op een luxere rijbeleving. Let bij het zoeken op Marktplaats dus goed op deze verschillen.

Gemiddelde verkoopprijs

De prijs van een tweedehands of nieuwe up! varieert op Marktplaats tussen de € 7.000 en € 15.000. Het verschil zit 'm daarbij meestal niet in de kilometerstand, maar in de uitvoering en de uitrusting. Wie voor de meest uitgeklede versie gaat, bespaart al snel duizenden euro's. Lichtmetalen velgen, getint glas, het drive pakket (cruise control, parkeersensoren), het executive pakket van de high up!, het black pakket en een panoramadak maken de up! aanzienlijk duurder, maar ook een stuk comfortabeler.

Afschrijving en waardering

Vooralsnog lijken de up's weinig af te schrijven, maar hoe dat zich in de toekomst gaat ontwikkelen zal de tijd leren. Wel is de verwachting dat de auto's binnen de doelgroep relatief weinig kilometers per jaar zullen maken. Dat is uiteraard gunstig voor de afschrijving.

Langzaam maar zuinig

De up! is geen auto die het van snelheid moet hebben. De meest in het oog springende prestatie is uiteraard het verbruik. De snelste up-telg, die met een 75 pk benzinemotor zonder BlueMotion Technology topt op 170 km/h, laat een gemiddeld verbruik van 1 op 21,3 noteren (fabrieksopgave). De zuinigste variant (60 pk, BMT) gebruikt gemiddeld 4,1 liter op 100 km, oftewel 1 op 24,4.

Veelgestelde vragen

De onderstaande waarden zijn gebaseerd op je zoekopdracht en de ingestelde filters

De Volkswagen Up is een compacte stadsauto met een modern design en praktische functionaliteit. Hij is voorzien van efficiënte motoren, een intuïtief infotainmentsysteem en opties voor maatwerk in het interieur. Ook zijn de kleine afmetingen ideaal voor het navigeren door smalle straatjes en het vinden van parkeerplaatsen.
De Volkswagen Up staat bekend om zijn uitstekende brandstofefficiëntie. Afhankelijk van de motor en rijomstandigheden, kan je gemiddeld tussen de 4,1 en 5,0 liter per 100 km verwachten. Dit maakt hem niet alleen voordelig voor je portemonnee, maar ook voor het milieu.
Absoluut! Dankzij zijn compacte formaat en wendbaarheid is de Volkswagen Up uitermate geschikt voor stadsverkeer. Hij kan gemakkelijk door drukke straten manoeuvreren en is perfect voor korte ritten. Bovendien is de draai-radius klein, ideaal voor parkeren in kleine ruimtes.
De Volkswagen Up is uitgerust met verschillende veiligheidsvoorzieningen zoals elektronisch stabiliteitsprogramma, meerdere airbags en een robuuste kooi-constructie. Optioneel zijn er ook assistentiefuncties beschikbaar, zoals parkeersensoren en een autonoom remsysteem, wat bijdraagt aan een veiliger gevoel op de weg.
Ondanks zijn kleine afmetingen biedt de Volkswagen Up verrassend veel ruimte. Voorin hebben jij en je passagier voldoende hoofd- en beenruimte, terwijl de achterste stoelen comfortabel plaats bieden aan twee volwassenen. Ook de bagageruimte is met 251 liter prima te noemen, wat handig is voor boodschappen of weekendjes weg.