Beschrijving

Origineel UNQ 1/1 Keep It Unreal van Mr Brainwash, 2025, met handgesigneerde titel en technieken in mixed media, afmetingen 76,2 cm × 55,8 cm, uitstekende staat, Verenigde Staten als herkomst, gewicht 0,9 kg, verkocht door Galerie.



Mr Brainwash (1966)

Dit is een origineel en uniek kunstwerk.

Er wordt u een echtheidscertificaat van Mr. Brainwash overhandigd.

Houd het onwerkelijk
Afmeting: 76,2 cm x 55,8 cm
Jaar: 2025
Technniques mixtes
Handgeschreven onderteken en dateer.

Mr. Brainwash-les noemt ze de UNIQ. Ze behoren tot de meest gezochte werken van Mr. Brainwash.

Het kunstwerk wordt op professionele wijze verpakt en verzonden met een trackingnummer en verzekering. Het wordt verzonden vanuit Frankrijk (Europese Unie).

Biografie - Mr Brainwash (1966) :

Sinds meer dan een decennium duwt Thierry Guetta, onder zijn pseudoniem Mr Brainwash, de grenzen van de hedendaagse kunst. De orchestrale botsing tussen street art en pop art was zijn evenwichtsoefening. De kantelpunten voor Mr Brainwash waren zijn revolutionaire beelden uit de veelgeprezen documentaire Exit Through the Gift Shop. Deze film, genomineerd voor een Oscar.
Toon de evolutie van de street art-beweging met Mr Brainwash, die, samen met Banksy, de kunst aan het grote publiek introduceert. Zwervend tussen de werelden van cinema, celebritycultuur, muziek en sport, heeft Mr Brainwash zijn erfgoed gevestigd in de kunstwereld.

Vanaf het moment dat hij verscheen, heeft Mr. Brainwash de kunstwereld geschokt met zijn innovatieve en gedurfde stijl. Hij gebruikt elementen uit het verleden van de popart en de ruwe componenten van zijn beginjaren in de street art om exposities en samenwerkingen te creëren die groter zijn dan het leven. De creatieve opbouw van galerie-exposities en kunstshows van Mr. Brainwash over de hele wereld blijft de aandacht trekken van critici en beroemdheden.

Mr. Brainwash heeft albumhoezen ontworpen voor Madonna, Rick Ross en KYGO. Zijn werken zijn vertoond in films en televisieproducties zoals Molly’s Game, Billions, Shameless en The Kardashians. De talenten van Mr. Brainwash worden benadrukt in creatieve samenwerkingen met vooraanstaande merken zoals Hublot, Coca-Cola en Marvel Comics-oprichter Stan Lee. Hij heeft ook samengewerkt met de wereldberoemde voetballer Pelé, die zich bij de kunstenaar voegde om enkele kunstwerken te bespatten met verf.

De passie van Mr. Brainwash strekt zich uit tot zijn inzet om iets terug te geven aan de gemeenschap. Hij blijft kunstwerken doneren ter ondersteuning van het Los Angeles LGBT Center, heeft gedenkmuurschilderingen gemaakt ter herdenking van 11 september om de slachtoffers te eren, en is een samenwerking aangegaan met Product RED om bewustwording over aids te vergroten. Mr. Brainwash biedt ook jaarlijks steun aan organisaties zoals het Prince’s Trust, ten behoeve van kwetsbare jongeren. Hij heeft de voormalige first lady Michelle Obama ontmoet om haar organisatie, 'Let Girls Learn', te ondersteunen, die meisjes helpt naar school te gaan en hun studie af te ronden.

Hij had ook de eer om in privé te ontmoeten met paus Franciscus in Rome om fondsen te werven voor Scholas, de persoonlijke stichting van de paus die zich inzet voor de jeugd van de wereld.

Op 18 december 2022 opende Thierry Guetta het Mr Brainwash Art Museum, met de lopende tentoonstelling Enter Through the Museum, een knipoog naar Exit Through the Gift Shop, en het eerste museum voor hedendaagse kunst ter wereld dat is opgericht en geleid door een levende kunstenaar. Als onvermoeibare maker en analist-catalysator van de popcultuur ziet M. Brainwash het museum als een artistiek speelterrein voor alle leeftijden, een nieuw platform om inspirerende boodschappen uit te dragen die hoop, positiviteit en schoonheid brengen aan de gemeenschap van Beverly Hills, de inwoners van Los Angeles en bezoekers van over de hele wereld.


Hét online veilinghuis voor jou!

Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.


Waarom Catawiki?
  • Lage veilingkosten
  • Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
  • 24/7 meebieden in onze app

    Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
  • ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    ...
    Bezorgt in heel Nederland
    1x bekeken
    0x bewaard
    Sinds 25 dec '25
    Advertentienummer: a1521317876