Andy Warhol Kleur Lithografie " MaoTseTung Nr I0 " Gen Ges€ 80,00
Corneille Beverloo (1922) Lithografie " Abstract 178 " 1964
€ 80,00
Ophalen of Verzenden
Verzenden voor € 10,00
801sinds 14 mar. '25, 11:34
Beschrijving
Guillaume Corneille van Beverloo, Corneille:
(Luik, 3 juli 1922 - Auvers-sur-Oise (frankrijk), 5 september 2010). " Abstracte zonder titel ", Kleur lithografie, Te dateren 1963, Editie uit kwy 12 , Atelier arcay Parijs, Meulenhof donkersloot nummer 178, Blz 159, Blad grootte: 11,5 x 16,5 cm.
Kwy 12 ) (rené bartholo, lourdes castro, jan voss et al.). Kwy 12. Album. Paris. Kwy. 1964. (30.7 X 20.4 Cm). Introductory roneo-typed text sheet on pink paper + 54 original screenprinted & offset-printed postcards on 18 perforated sheets. Jan voss postcard signed by the artist on verso. Original screenprinted card covers, perfect gummed spine. The final 12th issue of kwy magazine, published in an edition of 300 copies. The magazine was founded by the artists rené bartholo and lourdes castro in 1958 as a vehicle for the portuguese avant-garde in exile. The letters ‘k, w and y’ were so rarely used in portuguese that they were officially banished from the language in 1943, serving as a metaphor for the artists’ own feelings of marginalisation from their native country. The magazine’s final issue was this ‘album’ (dated winter 1963 but actually published 1964). It is a compilation of 54 postcards printed on 18 perforated pages, designed as such so that the cards could be removed and mailed. Includes designs by pierre alechinsky, andré balthazar, rené bertholo, quido biase, karl-friedrich brust, camille bryen, samuel buri, dick cassee, lourdes castro, paul colinet, corneille, carlos cruz-diez, sergio fergola, erro, gon├ºalo duarte, alberto greco, jacques van der heyden, iri bernardini, marta minujin, andré morain, alexandro otero, julio le parc, mercedes pardo, shunk-kender, w. Spribille, herve telemaque, and jan voss. An editorial comment printed on the introductory text leaf advises that, due to the editor’s superstition, the thirteenth issue of kwy would appear at a later, very indeterminate date, but the the editors had already collectively decided to bring the magazine to an end. [Ref. Gwen allen - artists’ magazines. An alternative space for art, p. 271; Aarons & roth - in numbers. Serial publications by artists since 1955, pp. 228- 233].........
Beschrijving:
Guillaume Corneille van Beverloo, beter bekend als Corneille (Luik, 3 juli 1922 - Auvers-sur-Oise (Frankrijk), 5 september 2010) was een Nederlandse Cobra-schilder. Corneille werd geboren in het Belgische Luik, als kind van nederlandse ouders. Hoewel grotendeels autodidact, volgde hij kunstcursussen aan de amsterdamse rijksacademie, tussen 1940 en 1942. In 1946 hield hij in groningen zijn eerste expositie. Aanvankelijk sterk beïnvloed door het werk van Picasso, maakte hij zich in 1948 hiervan los en trad toe tot de Cobra-beweging; hij is daarvan medeoprichter, samen met onder anderen de Nederlanders karel appel, jan nieuwenhuijs, diens broer constant nieuwenhuijs en de Belgen christian dotremont en joseph noiret.
In 1950 verhuisde hij van Amsterdam naar Parijs waar hij tot 1968 samenleefde met de fotografe henny riemens (1928-1993). Het paar trouwde in 1955 te amsterdam en reisde meermalen naar andere delen van de wereld: noord-afrika, noord-amerika, de antillen en zuid-amerika. Deze reizen bepalen in hoge mate de aard van zijn werk. Vanaf 1960 viel hij terug op figuratieve kunst, waarbij vrouwen, vogels, bloemen en vaak personages tot zijn artistiek vocabularium behoren. Zelf beweert hij dat schilderen geen hobby of werk is, maar eerder een roeping. De laatste jaren had corneille zijn atelier in parijs. Bezoekers werden vrijwel niet gedoogd door de kunstenaar. Corneille leefde teruggetrokken in het maison du cedres in het franse departement val- 'oise. Hij overleed op 5 september 2010. Corneille werd begraven op de begraafplaats in auvers-sur-oise, waar in 1890 ook vincent van gogh werd begraven. Zijn kunstwerk au sein de désert, il y a encore de la place pour les yeux (1949) heeft bij een veiling in kopenhagen (2006) 281 000 euro opgebracht. Nog nooit is voor een van zijn werken een dergelijk bedrag betaald. Corneille heeft ook levensgrote sculpturen gemaakt. Zijn werk le bateau de l'espoir werd in 1993 verkocht voor 70 000 gulden en is tegenwoordig een veelvoud van dit bedrag waard. Hij bleef tot het eind van zijn leven schilderen. Volgens zijn woordvoerder boudewijn hiltermann waren de drie kunstolifanten voor de olifantenparade de laatste werken die corneille voltooide. De veiling van een van deze olifanten op 13 november 2009 in de westergasfabriek in amsterdam leverde 42 000 euro op. Op 9 september 2010 werd zijn laatste kunstwerk, corneillefant 3, geveild in emmen.
(Luik, 3 juli 1922 - Auvers-sur-Oise (frankrijk), 5 september 2010). " Abstracte zonder titel ", Kleur lithografie, Te dateren 1963, Editie uit kwy 12 , Atelier arcay Parijs, Meulenhof donkersloot nummer 178, Blz 159, Blad grootte: 11,5 x 16,5 cm.
Kwy 12 ) (rené bartholo, lourdes castro, jan voss et al.). Kwy 12. Album. Paris. Kwy. 1964. (30.7 X 20.4 Cm). Introductory roneo-typed text sheet on pink paper + 54 original screenprinted & offset-printed postcards on 18 perforated sheets. Jan voss postcard signed by the artist on verso. Original screenprinted card covers, perfect gummed spine. The final 12th issue of kwy magazine, published in an edition of 300 copies. The magazine was founded by the artists rené bartholo and lourdes castro in 1958 as a vehicle for the portuguese avant-garde in exile. The letters ‘k, w and y’ were so rarely used in portuguese that they were officially banished from the language in 1943, serving as a metaphor for the artists’ own feelings of marginalisation from their native country. The magazine’s final issue was this ‘album’ (dated winter 1963 but actually published 1964). It is a compilation of 54 postcards printed on 18 perforated pages, designed as such so that the cards could be removed and mailed. Includes designs by pierre alechinsky, andré balthazar, rené bertholo, quido biase, karl-friedrich brust, camille bryen, samuel buri, dick cassee, lourdes castro, paul colinet, corneille, carlos cruz-diez, sergio fergola, erro, gon├ºalo duarte, alberto greco, jacques van der heyden, iri bernardini, marta minujin, andré morain, alexandro otero, julio le parc, mercedes pardo, shunk-kender, w. Spribille, herve telemaque, and jan voss. An editorial comment printed on the introductory text leaf advises that, due to the editor’s superstition, the thirteenth issue of kwy would appear at a later, very indeterminate date, but the the editors had already collectively decided to bring the magazine to an end. [Ref. Gwen allen - artists’ magazines. An alternative space for art, p. 271; Aarons & roth - in numbers. Serial publications by artists since 1955, pp. 228- 233].........
Beschrijving:
Guillaume Corneille van Beverloo, beter bekend als Corneille (Luik, 3 juli 1922 - Auvers-sur-Oise (Frankrijk), 5 september 2010) was een Nederlandse Cobra-schilder. Corneille werd geboren in het Belgische Luik, als kind van nederlandse ouders. Hoewel grotendeels autodidact, volgde hij kunstcursussen aan de amsterdamse rijksacademie, tussen 1940 en 1942. In 1946 hield hij in groningen zijn eerste expositie. Aanvankelijk sterk beïnvloed door het werk van Picasso, maakte hij zich in 1948 hiervan los en trad toe tot de Cobra-beweging; hij is daarvan medeoprichter, samen met onder anderen de Nederlanders karel appel, jan nieuwenhuijs, diens broer constant nieuwenhuijs en de Belgen christian dotremont en joseph noiret.
In 1950 verhuisde hij van Amsterdam naar Parijs waar hij tot 1968 samenleefde met de fotografe henny riemens (1928-1993). Het paar trouwde in 1955 te amsterdam en reisde meermalen naar andere delen van de wereld: noord-afrika, noord-amerika, de antillen en zuid-amerika. Deze reizen bepalen in hoge mate de aard van zijn werk. Vanaf 1960 viel hij terug op figuratieve kunst, waarbij vrouwen, vogels, bloemen en vaak personages tot zijn artistiek vocabularium behoren. Zelf beweert hij dat schilderen geen hobby of werk is, maar eerder een roeping. De laatste jaren had corneille zijn atelier in parijs. Bezoekers werden vrijwel niet gedoogd door de kunstenaar. Corneille leefde teruggetrokken in het maison du cedres in het franse departement val- 'oise. Hij overleed op 5 september 2010. Corneille werd begraven op de begraafplaats in auvers-sur-oise, waar in 1890 ook vincent van gogh werd begraven. Zijn kunstwerk au sein de désert, il y a encore de la place pour les yeux (1949) heeft bij een veiling in kopenhagen (2006) 281 000 euro opgebracht. Nog nooit is voor een van zijn werken een dergelijk bedrag betaald. Corneille heeft ook levensgrote sculpturen gemaakt. Zijn werk le bateau de l'espoir werd in 1993 verkocht voor 70 000 gulden en is tegenwoordig een veelvoud van dit bedrag waard. Hij bleef tot het eind van zijn leven schilderen. Volgens zijn woordvoerder boudewijn hiltermann waren de drie kunstolifanten voor de olifantenparade de laatste werken die corneille voltooide. De veiling van een van deze olifanten op 13 november 2009 in de westergasfabriek in amsterdam leverde 42 000 euro op. Op 9 september 2010 werd zijn laatste kunstwerk, corneillefant 3, geveild in emmen.
Advertentienummer: m2245575795
Populaire zoektermen
zeefdruk abstractjan roede in Kunst | Litho's en Zeefdrukkenwarffemius in Kunst | Litho's en Zeefdrukkenjurjen fontein in Kunst | Litho's en Zeefdrukkenisa van der zee in Kunst | Litho's en Zeefdrukkenbotanische kunstcorneille in Litho's en Zeefdrukkencorneillelithocorneille zeefdruk in Litho's en Zeefdrukkenlitho in Litho's en Zeefdrukkencorneille litho te koopAbstract in Antiek en Kunstcorneille schaaltjes in Antiek en Kunststaalplaat 1 mmlego 7743 in Duplo en Legoisolatiezeil5 polige stekkerpeugeot 206 1:43jbl pa speakersbestek tasvanilia linnenaudi s line stuur met airbag in Besturingfisher price vintage mobile