Belangrijk werk van de Veneto-Cretese School uit de zeventiende eeuw, afgebeeld is de Madonna van de Melk, geschilderd in tempera op paneel met een gouden achtergrond, in goede staat van conservering, compleet met haar houten tempel en gouden funderingen. De opera vereist slechts een lichte conservatieve reiniging en een lichte restauratie aan de rechterbovenhoek boven de kolom, wat niet significant is. Het icoon dat de Madonna del latte afbeeldt op de afbeelding is een typisch voorbeeld van de Veneto-Cretese school uit de zeventiende eeuw. De 'Veneto-Cretese school' (of post-Byzantijnse school) is een belangrijke schilderkunstige beweging die bloeide op het eiland Kreta, dat destijds onder Venetiaanse controle stond, tussen de 13e en 17e eeuw. De kunst die door deze school werd geproduceerd, wordt gekenmerkt door een samensmelting van iconografische elementen uit het Byzantijnse rijk en stilistische invloeden uit het Westen, met name uit Venetië. De belangrijkste kenmerken van deze school, die ook zichtbaar zijn in het gepresenteerde werk, omvatten: Onderwerpen: Vaak religieuze iconen zoals de Madonna met Kind, de Heilige Familie of de Aankondiging. Materialen: Tempera op paneel met gouden achtergrond. Stijl: Een mix van Byzantijnse traditie (bijvoorbeeld de houding en gebaren van de personages) en een westerse invloed die zich uit in een meer naturalistische weergave en de verfijning van de gezichten. Herkomst: privécollectie, Milaan, Italië Snelle verzending met veilige verpakking
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Lage veilingkosten
Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
24/7 meebieden in onze app
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.