Roberto Cavalli - Passages, In Paris / #871

40sinds 23 jul. '25, 05:02
€ 6,00
Deel via
of

Beschrijving



Eerste editie

In het project "PASSAGES" is er altijd een persoon die zichzelf herhaalt, dezelfde persoon herhaald keer op keer in dezelfde afbeelding.

In samenwerking met Catawiki hebben we zeer lage minimumprijzen gekozen: 100 euro voor A2 en A3, 150 euro voor XXL-formaten. Waar geen minimumprijs is, bedraagt de startbod 1 euro.



Zoals ik vaak overkomt, bleef ik lang, zelfs meer dan een uur, stil, knielend en verborgen, om zulke foto's te maken.
Een uur met de fotocamara in mijn hand, zonder hem ooit van mijn ogen te laten, een uur wachten tot de juiste mensen of de meest bevredigende voertuigen voor mijn smaak voorbij kwamen.
En het gebeurt dat wanneer de juiste mensen tegelijk arriveren, er voertuigen passeren die hen bedekken, en dus moet alles opnieuw gedaan worden en nog langer gewacht worden, of wanneer de voertuigen die me intrigeren passeren, verandert het licht en wordt de hele scène platgelegd... nog een verspilde tijd en nog meer wachten in de wachtrij.
Al mijn werk is gebaseerd op wachten, soms is het uitputtend, maar wanneer de magie gebeurt, zoals in dit geval, denk ik dat het de moeite waard was.

Verbeeldingen saaie? Onbelangrijk?
Wat ik weet, is dat deze fotografische werken erg complex en ook erg intrigerend zijn. Zeer.

Fotografie is mijn artistieke visie op de wereld.
Uniek, origineel en onnavolgbaar.
Het is alleen van mij.

Plaats alle biedingen die je wilt, gebruik de optie "MAXIMALAANBOD INSTELLEN" door je hoogste bod in te voeren, en je hoeft je nergens meer zorgen over te maken.
Ik verstuur deze foto persoonlijk in een superbeschermend doosje (ontworpen en met de hand gemaakt door mij) via UPS - DHL - TNT - BRT op een werkdag.


Vertaling naar het Nederlands

CARTE FINE ARTS
Hoge resolutie fotografie. Gelimiteerde oplage van 50 kopieën.
De kwaliteit van Fine Art-papieren is uiterst hoog; de beelden hier kunnen niet volledig de ware schoonheid van het fotografische papier weergeven (afwerking, dikte, enzovoort), die het beste tot uiting komt wanneer je een afdruk in het echt ziet, vasthoudt en dan echt sprakeloos bent.


Mijn werk
Al mijn werk is gebaseerd op wachten, soms is het uitputtend, maar wanneer de magie gebeurt, zoals in dit geval, denk ik dat het de moeite waard was.
Deze fotografische werken vormen het magische resultaat van een groot onafgebroken onderzoek dat al meer dan dertig jaar duurt, en van een werk dat zowel intellectueel als handmatig is.


Personages en decors
Fotografie zien landschappen die soms herkenbaar zijn en soms niet, plaatsen en "scènes" die ogenschijnlijk alledaags of onbeduidend zijn, maar die in werkelijkheid volledig worden getransformeerd door mijn artistieke visie op de wereld.
Mia, uniek, origineel en niet na te bootsen. Het is alleen van mij.


FOTO'S DIE HEBBEN GEVONDEN HUIS
Mijn foto's hebben overal ter wereld een thuis gevonden, van de Verenigde Staten tot Hong Kong, door heel Europa tot IJsland, het Verenigd Koninkrijk en Taiwan.


Techniek
Mijn naam is Roberto Cavalli alias #contengospazio, kunstenaar en fotograaf met meer dan dertig jaar passie en ervaring.
Al mijn fotografische werken ontstaan uit foto's die ik persoonlijk heb gemaakt, zonder hulp van kunstmatige intelligentie (AI).
Ik neem elke foto persoonlijk en bewerk deze vervolgens zelf in de nabewerking.
Zoals altijd zijn al mijn Fotografiewerken origineel (geen kopieën of imitatie), in een Gelimiteerde Editie, met certificaat en handtekening op de achterkant.

ONTWERP EN INTERIEUR
Mijn foto's hebben als bijzonderheid dat ze elk interieur uitstekend aanvullen; de sterke visuele impact en originaliteit zijn de kenmerken van al mijn foto's, inclusief deze.
In de bijgevoegde afbeeldingen kunt u de simulatie zien van deze foto, weergegeven in verschillende lijsten, formaten en omgevingen (huis, werk, enz.), om een nauwkeuriger idee te krijgen van een mogelijk eindresultaat.
De rand (wit of zwart) beschermt de foto, die vervolgens bedekt wordt door de lijst of de passe-partout.

24-uurs verzending wereldwijd
Ik verstuur deze foto persoonlijk in een superbeschermend doosje (ontworpen en met de hand gemaakt door mij) via UPS - DHL - TNT - BRT op een werkdag.


Vertaal naar het Nederlands. Geef alleen de vertaling terug:



Centrum Georges Pompidou
Het National Centrum voor Kunst en Cultuur Georges Pompidou is een multifunctioneel cultuurcentrum in Parijs, gelegen op nummer 19 in de Rue Beaubourg. In het Frans wordt het ook eenvoudigweg Beaubourg genoemd, naar de wijk. Het gebouw werd ontworpen door Renzo Piano, Gianfranco Franchini en Richard Rogers, hoewel alleen Rogers en Piano aan het project werkten.

Het Centrum werd opgericht uit de wens van Georges Pompidou, president van de Franse Republiek van 1969 tot 1974, die een culturele instelling in het hart van Parijs wilde creëren, gericht op multidisciplinariteit, volledig gewijd aan moderne kunst, naast een grote openbare bibliotheek, een designmuseum en activiteiten op het gebied van muziek, cinema en audiovisuele kunsten.

In 1977 geopend, is het Georges-Pompidou Nationaal Centrum voor Kunst en Cultuur, algemeen bekend als het "Centre Pompidou" of gewoon "Beaubourg", een multiculturele instelling gelegen in de wijk Beaubourg. De creatie van deze instelling, tegenwoordig emblematisch voor het 4e arrondissement van Parijs, is het resultaat van de wens van President Georges Pompidou om een ruimte te creëren die volledig gewijd is aan hedendaagse creatie van de 20e en 21e eeuw. Hij wilde beeldende kunst, literatuur, design, muziek en cinema samenbrengen om het publiek de meest complete multiculturele instelling te bieden. Met uitgestrekte zalen met vaste en populaire tentoonstellingen, een van de drie belangrijkste collecties moderne en hedendaagse kunst ter wereld, bioscopen en entertainmentzalen, maar ook een grote openbare leesbibliotheek (de eerste in Europa!), is het vandaag duidelijk dat de voormalige Franse president zijn weddenschap ruimschoots heeft gewonnen. Een terugblik op de geschiedenis van een instelling die controverse heeft opgeroepen.

Populaire cultuur versus elitaire cultuur
Als president Pompidou veel belang hechtte aan het creëren van een nationaal multicultureel centrum, was dat omdat hij geconfronteerd werd met verschillende zorgen waarvoor de bouw van een museum van een nieuw soort kon antwoorden. In feite begon Parijs in de jaren zeventig zijn positie als leider op het wereldtoneel van de hedendaagse kunst te verliezen: steeds meer betwist door New York, moest de Franse hoofdstad een originele en wereldwijd erkende ruimte bieden.

Bovendien vond Georges Pompidou het belangrijk dat alle vormen van moderne artistieke expressie, wat ze ook mochten zijn, werden bevorderd en ondersteund, vooral door middel van multidisciplinariteit; hij wilde er niet toe behoren dat het een privilége was van een beperkte parijse elite. Maar zijn grote ambities waren niet bij iedereen geliefd en leidden tot hevige discussies. Er ontstond een echte machtsstrijd tussen de voorstanders van een populaire cultuur zoals Pompidou die wenste, en de verdedigers van een veel meer elitaire cultuur.

De artistieke aspiraties van een president
Ik zou er hartstochtelijk van dromen dat Parijs een cultureel centrum zou hebben zoals geprobeerd is te creëren in de Verenigde Staten, met tot nu toe onvergelijkbaar succes, dat zowel een museum als een creatiecentrum is, waar beeldende kunsten samenleven met muziek, cinema, boeken, audiovisueel onderzoek, enzovoort. Het museum kan slechts moderne kunst bevatten, omdat we het Louvre hebben. De creatie zou uiteraard modern zijn en voortdurend evolueren. De bibliotheek zou duizenden lezers aantrekken die op hun beurt in contact komen met de kunsten.

De transatlantische cultuur
Ondanks de vele controwerpingen rondom de oprichting van het centrum, opent de opvolgende president Valéry Giscard d’Estaing op 31 januari 1977 het nationaal centrum voor kunst en cultuur Georges Pompidou. De opwinding weerklonk buiten de grenzen van de Hexagone, de ceremonie vond plaats in aanwezigheid van talrijke nationale en internationale persoonlijkheden uit de politieke en culturele wereld.

De architectuur van het centrum brengt een nieuwe golf van eindeloze discussies teweeg: enorme leidingen die in het oog springen, roltrappen, metalen loopbruggen, alles wat tijdens de bouw meestal verborgen is, wordt hier expres aan iedereen getoond. Het centrum wordt sindsdien spottend 'Notre-Dame de la Tuyauterie' genoemd, 'het Pompidolium' voor de sceptici, 'de trans-Atlantische cultuur' voor de enthousiastelingen.

Maar het publiek kiest heel snel zijn eigen terrein en al in het eerste jaar van de opening ontmoet het centrum veel succes. Aanvankelijk was het bedoeld om maximaal 5000 bezoekers per dag te ontvangen, maar het centrum zal vijf keer zo veel bezoekers zien komen. Hoewel de meeste bezoekers voor de grote permanente of tijdelijke exposities komen, is het succes ook aanwezig bij de openbare informatiebibliotheek.

Voor zijn 20e verjaardag heeft het centrum de deuren gesloten voor een volledige renovatie. Het oppervlak is met meer dan 8.000 m² uitgebreid en de verschillende oppervlakken en volumes van de ruimte zijn heringericht. Hoe meer werken er tentoongesteld kunnen worden, hoe meer voorstellingen van dans, toneel en concerten worden georganiseerd. Een helemaal nieuwe ruimte voor kinderen toont twee tentoonstellingen per jaar. Let op dat de bovenverdiepingen een spectaculair uitzicht bieden over Parijs. U kunt er via de roltrappen naar toe gaan die uitkijken op het plein.



PARIJS
Rome is een oude stad die op elke hoek een stukje geschiedenis verbergt, sporen van een glorieuze verleden die haar tot een van de mooiste hoofdsteden ter wereld heeft gemaakt. Haar geschiedenis heeft echt heel veel te vertellen, en een heel portal zou onvoldoende zijn om het te beschrijven.
Op deze pagina hebben we enkele belangrijke historische herinneringen aan deze stad genoemd, waarbij we de belangrijkste periodes doornemen die haar beroemd en prominent maakten op internationale podia en ze vertellen door middel van haar bekendste monumenten. Hier zult u ook interessante en nuttige informatie vinden die u zal leiden tot de ontdekking en het begrip van de meest emblematische plaatsen van deze fascinerende hoofdstad.
Na een turbulent periode van revolutie doemt een groot figuur op in de Franse geschiedenis, Napoleon Bonaparte. Met militaire opleiding, uitgeblonken als generaal aan het hoofd van het Franse leger, kroonde Napoleon zich in 1804 tot keizer, of beter gezegd, hij kroonde zichzelf tot Keizer der Fransen in de kathedraal Notre Dame. De gebeurtenis werd vastgelegd door de grote neoclassicistische schilder Jacques-Louis David, in het beroemde schilderij De Kroning van Napoleon, dat tegenwoordig wordt bewaard in het Louvre-museum.

De tweede helft van de 19e eeuw wordt daarentegen gekenmerkt door de conservatieve regering van Napoleon III, de kleinzoon van Napoleon Bonaparte, die grote renovatiewerken aan de stad promoot. Met behulp van zijn prefect, baron Georges Eugène Haussmann, zou Napoleon III de middeleeuwse structuur van de stad volledig veranderen en een nieuw en beslissend stedenbouwkundig programma uitvoeren. Parijs krijgt een volledig ander gezicht en transformeert van een ongezonde middeleeuwse stad naar een moderne hoofdstad, met brede lanen met bomen en imposante gebouwen van snijsteen. De traditionele vakwerkhuizen verdwijnen uit het Parijse landschap, en smalle straatjes worden vervangen door grote boulevards omzoomd met elegante paleizen. Dit is ook de periode van grote wereldtentoonstellingen en innovaties in ijzer- en glasarchitectuur. In Parijs worden tussen 1855 en 1937 maar liefst zes grote wereldtentoonstellingen georganiseerd. En voor de tentoonstelling van 1889, ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van de Franse Revolutie, wordt het meest beroemde Parijse monument opgericht: de Eiffeltoren.
Ironisch genoeg is deze constructie, die slechts een tijdelijke installatie van enkele maanden zou zijn en die destijds veel kritiek kreeg van intellectuelen en prominente figuren, tegenwoordig het onmiskenbare symbool van de stad Parijs geworden. Niet iedereen weet dat de Eiffeltoren ook diende als radiospiraal tijdens de Eerste Wereldoorlog en dat het door de Fransen werd gebruikt om vijandelijke communicatie te onderscheppen; precies zo ontdekten ze slimme spionnen zoals de fascinerende en beroemde Mata Hari.

Parijs is een continu in verandering zijnde hoofdstad en haar dynamiek leent zich perfect voor nieuwe en tegengestelde architectonische ambities. De jaren zeventig worden gekenmerkt door het grote schandaal rond de bouw van het Centre Pompidou, een project van de jonge architecten Renzo Piano en Richard Rogers. Terwijl in de jaren tachtig het oude Gare d’Orsay elegant wordt omgevormd tot een museum voor moderne kunst, mede dankzij de interventie van de Italiaanse ontwerpster Gae Aulenti, schokt de publieke opinie in Parijs opnieuw door de renovatiewerkzaamheden in het Louvre, die culmineren in de bouw van de grote glazen piramide van de architect Ieoh Ming Pei. De bouw van een moderne glazen piramide, geplaatst in een oude historische omgeving, veroorzaakte veel controverse, hoewel het tegenwoordig het symbool van het Louvre-museum is geworden. Met zijn strakke perfectie en de subtiele speelse interactie van transparanties en reflecties vertegenwoordigt de piramide van het Louvre de essentie van hedendaagse architectuur.
In de afgelopen jaren zijn er grote werkzaamheden uitgevoerd om Parijs milieuvriendelijker te maken door de bouw van fietspaden, die het mogelijk maken om de stad gemakkelijk over te steken en het verkeer te verminderen. Als erfgenaam van haar koloniale verleden heeft de stad zich opgesteld als een bolwerk van globalisering met de creatie van een groot museum gewijd aan niet-Europese kunsten, het Quai Branly - Jacques Chirac-museum, gelegen aan de voet van de Eiffeltoren. Terwijl het nieuwe hedendaagse kunstmuseum, de Fondation Louis Vuitton, een project van de veelzijdige Franck Gehry dat in 2014 werd geopend, perfect het futuristische karakter van de architectuur van de 21e eeuw belichaamt.


TREFWOORDEN IN MIJN FOTO'S
kleur kleuren Rome Roma Italië straatkunst ontheroad Colosseum fontein Trevibrug EUR paleis architectuur beschaving Fendi Venetië Amerika Engeland VK Frankrijk Frankrijk Parijs rood blauw groen geel dubbele meervoudige belichtingslimiet kunstafdruk auto auto's muscle cabines Folies Bergère geloof in de Heer van Medusa kwallen boot boten bootje cheirographie berging Maria Guggenheim koe paarden paard contenga spazi Roberto Cavalli Catawiki artistieke foto's fotografie originele portret metropolis steden foto's natuur unieke beelden stadsbeelden metropolissen stedelijk natuurlijk landschap kraken kolossaal mens rum Jezus naakt Spanje Spanje Duitsland Portugal zwart-wit baryta parel rots & roll heavy metal indie muziek cinema Hollywood Cinecittà Cannes mode


Hét online veilinghuis voor jou!

Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.


Waarom Catawiki?
  • Lage veilingkosten
  • Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
  • 24/7 meebieden in onze app

    Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
  • Advertentienummer: a1516164282