Beschrijving
Stefano Trapanese presenteert een origineel olieverfschilderij van Sint-Andrew, een studie uit 2013 in de Caravaggisti-stijl met een met de hand vergulde lijst, onderdeel van een serie van twaalf werken.
Studie van de Italiaanse kunstgeschiedenis, en vooral van de Napolitaanse schilderkunst van de zeventiende eeuw, de meester Stefano Trapanese laat zich inspireren door de grote Caravaggio (Michelangelo Merisi) en de Italiaanse barokschilders. Zijn schilderijen zijn allemaal origineel, olieverf op doek. Hij kiest de modellen, kleedt ze aan en zet ze in pose voor een portret.
Het schilderij maakt deel uit van 12 originele schilderijen, allemaal met de heilige apostelen van Jezus Christus. Ze worden te koop aangeboden, los of in een geheel, uitsluitend op specifieke aanvraag.
Andrea tilt zijn rechterarm op om de twee vissers aan te bieden, geïntroduceerd om zijn toestand als visser te benadrukken, getransformeerd door de ontmoeting met Christus: «Toen Hij langs het meer van Galilea liep, zag [Jezus] twee broers, Simon, genaamd Petrus, en Andreas, zijn broer, die het net in het meer wierpen, omdat ze vissers waren. En Hij zei tegen hen: ‘Volg mij, ik zal u vissers van mensen maken.’ En ze verlieten meteen de netten en volgden Hem» (Mt 4, 18-20). Een volgeling die zich verheft in het martelaarschap, gesuggereerd door het detail van het hout, waarvan de diagonale plaatsing verwijst naar een traditie die vanaf de 10e eeuw bekend is, waarin de kruis van Andreas wordt beschreven als decussata, volgens een symbolische herinterpretatie die de christologische verwijzing benadrukt via de Griekse letter die begint met de naam van Christus. Zo wordt een privilegie geoptimaliseerd, gerechtvaardigd door die bereidheid tot geloof die Andreas tot de Protóklitos maakt, de ‘eerste geroepene’: degene die, al bezield door een zoektocht die hem naar de ‘school’ van de Johannes de Doper heeft geleid, zonder reserves de aanwijzing van Johannes accepteert, Ecce Agnus Dei, en zich aansluit bij Jezus, hem erkent als de Messias, de verwachte Christus.
Het schilderij is voorzien van een waardevolle, met de hand vergulde houten lijst die de afmetingen van het schilderij vergroot tot 60 cm x 53 cm (19,6 in x 16,9 in) en een messing label.
Een geleerde in de Italiaanse kunstgeschiedenis, vooral in de 17e-eeuwse Napolitaanse schilderkunst, Stefano Trapanese, haalt inspiratie uit de grote Caravaggio (Michelangelo Merisi) en de schilders van de Italiaanse Barok. Zijn schilderijen zijn allemaal originele olieverfschilderijen op doek. Hij kiest zijn modellen, kleedt ze en poseert ze voor een portret.
Deze schilderij is een van de 12 originele werken die de heilige apostelen van Jezus Christus uitbeelden. Ze zijn beschikbaar voor verkoop, individueel of als set op specifieke aanvraag.
Andrew heft zijn rechterarm op om de twee vissen aan te bieden, geïntroduceerd om zijn toestand als visser te benadrukken, getransformeerd door zijn ontmoeting met Christus: «Toen Hij langs het Meer van Galilea liep, zag [Jezus] twee broers, Simon, die ook Petrus wordt genoemd, en zijn broer Andrew, die een net in het meer wierp, want zij waren vissers. En Hij zei tegen hen: 'Volg Mij, en Ik zal jullie vissers van mensen maken.' En onmiddellijk verlieten ze hun netten en volgden Hem» (Mt 4:18-20). Een discipleschap dat wordt verheven in martyrdom, gesuggereerd door het detail van het hout, waarvan de diagonale opstelling verwijst naar een wijdverspreide traditie vanaf de 10e eeuw, die het kruis van Andrew beschrijft als decussated, volgens een symbolische herinterpretatie die de christologische verwijzing benadrukt, via de verwijzing naar de eerste Griekse letter van de naam van Christus. Zo wordt een privilegium geoptimaliseerd, gerechtvaardigd door die vlotheid van geloof die Andrew de Protóklitos maakt, de 'eerste geroepene': degene die, al bezield door een verlangen naar onderzoek dat hem naar de 'school' van de Doopvader leidde, zonder reserves de aanwijzing van Giovanni Ecce Agnus Dei accepteert en Jezus volgt, Hem herkennend als de Messias, de verwachte Christus.
Het schilderij wordt geleverd met een kostbaar, met de hand verguld houten lijstje dat de afmetingen van het schilderij vergroot tot 60 cm x 53 cm (19,6 in x 16,9 in) en een messing plaat.
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Lage veilingkosten
Al onze objecten zijn gecontroleerd door onze 240+ experts
24/7 meebieden in onze app
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
Studie van de Italiaanse kunstgeschiedenis, en vooral van de Napolitaanse schilderkunst van de zeventiende eeuw, de meester Stefano Trapanese laat zich inspireren door de grote Caravaggio (Michelangelo Merisi) en de Italiaanse barokschilders. Zijn schilderijen zijn allemaal origineel, olieverf op doek. Hij kiest de modellen, kleedt ze aan en zet ze in pose voor een portret.
Het schilderij maakt deel uit van 12 originele schilderijen, allemaal met de heilige apostelen van Jezus Christus. Ze worden te koop aangeboden, los of in een geheel, uitsluitend op specifieke aanvraag.
Andrea tilt zijn rechterarm op om de twee vissers aan te bieden, geïntroduceerd om zijn toestand als visser te benadrukken, getransformeerd door de ontmoeting met Christus: «Toen Hij langs het meer van Galilea liep, zag [Jezus] twee broers, Simon, genaamd Petrus, en Andreas, zijn broer, die het net in het meer wierpen, omdat ze vissers waren. En Hij zei tegen hen: ‘Volg mij, ik zal u vissers van mensen maken.’ En ze verlieten meteen de netten en volgden Hem» (Mt 4, 18-20). Een volgeling die zich verheft in het martelaarschap, gesuggereerd door het detail van het hout, waarvan de diagonale plaatsing verwijst naar een traditie die vanaf de 10e eeuw bekend is, waarin de kruis van Andreas wordt beschreven als decussata, volgens een symbolische herinterpretatie die de christologische verwijzing benadrukt via de Griekse letter die begint met de naam van Christus. Zo wordt een privilegie geoptimaliseerd, gerechtvaardigd door die bereidheid tot geloof die Andreas tot de Protóklitos maakt, de ‘eerste geroepene’: degene die, al bezield door een zoektocht die hem naar de ‘school’ van de Johannes de Doper heeft geleid, zonder reserves de aanwijzing van Johannes accepteert, Ecce Agnus Dei, en zich aansluit bij Jezus, hem erkent als de Messias, de verwachte Christus.
Het schilderij is voorzien van een waardevolle, met de hand vergulde houten lijst die de afmetingen van het schilderij vergroot tot 60 cm x 53 cm (19,6 in x 16,9 in) en een messing label.
Een geleerde in de Italiaanse kunstgeschiedenis, vooral in de 17e-eeuwse Napolitaanse schilderkunst, Stefano Trapanese, haalt inspiratie uit de grote Caravaggio (Michelangelo Merisi) en de schilders van de Italiaanse Barok. Zijn schilderijen zijn allemaal originele olieverfschilderijen op doek. Hij kiest zijn modellen, kleedt ze en poseert ze voor een portret.
Deze schilderij is een van de 12 originele werken die de heilige apostelen van Jezus Christus uitbeelden. Ze zijn beschikbaar voor verkoop, individueel of als set op specifieke aanvraag.
Andrew heft zijn rechterarm op om de twee vissen aan te bieden, geïntroduceerd om zijn toestand als visser te benadrukken, getransformeerd door zijn ontmoeting met Christus: «Toen Hij langs het Meer van Galilea liep, zag [Jezus] twee broers, Simon, die ook Petrus wordt genoemd, en zijn broer Andrew, die een net in het meer wierp, want zij waren vissers. En Hij zei tegen hen: 'Volg Mij, en Ik zal jullie vissers van mensen maken.' En onmiddellijk verlieten ze hun netten en volgden Hem» (Mt 4:18-20). Een discipleschap dat wordt verheven in martyrdom, gesuggereerd door het detail van het hout, waarvan de diagonale opstelling verwijst naar een wijdverspreide traditie vanaf de 10e eeuw, die het kruis van Andrew beschrijft als decussated, volgens een symbolische herinterpretatie die de christologische verwijzing benadrukt, via de verwijzing naar de eerste Griekse letter van de naam van Christus. Zo wordt een privilegium geoptimaliseerd, gerechtvaardigd door die vlotheid van geloof die Andrew de Protóklitos maakt, de 'eerste geroepene': degene die, al bezield door een verlangen naar onderzoek dat hem naar de 'school' van de Doopvader leidde, zonder reserves de aanwijzing van Giovanni Ecce Agnus Dei accepteert en Jezus volgt, Hem herkennend als de Messias, de verwachte Christus.
Het schilderij wordt geleverd met een kostbaar, met de hand verguld houten lijstje dat de afmetingen van het schilderij vergroot tot 60 cm x 53 cm (19,6 in x 16,9 in) en een messing plaat.
Hét online veilinghuis voor jou!
Catawiki is het meest bezochte online platform in Europa voor bijzondere objecten geselecteerd door experts, en biedt wekelijks meer dan 65.000 objecten aan voor de veiling. Het is onze missie om onze klanten een spannende en probleemloze ervaring te bieden bij het kopen en verkopen van bijzondere, moeilijk te vinden objecten.
Waarom Catawiki?
Biedingen zijn alleen geldig via de website van Catawiki.
Website
klik hier om mee te bieden...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Bezorgt in heel Nederland
6x bekeken
0x bewaard
Sinds 7 nov '25
Advertentienummer: a1519892744
Populaire zoektermen
Kunst | Schilderijen | Modernherman brood schilderijendikke dames schilderijenschilderijen ton schultenjan cremer schilderijenmoderne schilderijenkunstcorrie leushuis schilderijenmarokkaanse schilderijenschilderijen dikke damesschilderijen rekmoderne kunstsan minischilderijen herman paradiesmeater in Barbecue-accessoires70 x 50 cm in Kratten en Dozenkipper 5 ton in Agrarisch | Werktuigenkuikens in Pluimveenijmegen in Vissen | Aquariumvissenpalletbox hout in Kratten en Dozenwitte rijlegging in Paardrijkledingtopeind in Biljarten en Poolengalajurk maat xs in Gelegenheidskledingaanrij beveiliging in Kantoor en Winkelinrichting | Magazijn, Stelling en Opslag