Autel MaxiAP AP200 Auto Uitleesapparaat Duits

€ 124,95
Verzenden
60sinds 10 jul. '23, 09:34
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw

Beschrijving

De Autel MaxiAP AP200 is een geavanceerd, draadloos en universeel uitleesapparaat dat zowel met Android- als iOS-apparaten compatibel is. Dit apparaat is speciaal ontworpen voor autoliefhebbers en doe-het-zelvers, die graag de controle over hun eigen voertuigdiagnostiek willen nemen. Dankzij de draadloze en draagbare functies kunt u de MaxiAP AP200 gemakkelijk meenemen en gebruiken waar u maar wilt. Het enige wat u hoeft te doen is het apparaat via Bluetooth aan uw smartphone of tablet koppelen, waarna u meteen aan de slag kunt met het uitlezen en oplossen van eventuele problemen met uw voertuig.
Het basispakket van de Autel MaxiAP AP200 biedt onbeperkte functionaliteit voor één specifiek automerk. Als u de functionaliteit van de MaxiAP AP200 wilt uitbreiden naar andere automerken, kunt u extra software aanschaffen die specifiek voor dat merk is ontworpen. Dit stelt u in staat om te profiteren van ongeëvenaarde uitgebreide diagnostische functies voor een scala aan automerken. Deze software is verkrijgbaar voor €23,99 per merk, waardoor u het apparaat op maat kunt maken voor uw specifieke behoeften.
___________________________________________
Diagnose functies:

Voertuigidentificatie: De Autel MaxiAP AP200 ondersteunt vier methoden voor voertuigidentificatie:
  • Automatische VIN-scan: De Autel MaxiAP AP200 is uitgerust met de nieuwste automatische VIN-scanfunctie. Deze maakt snelle identificatie van voertuigen via het CAN-netwerk mogelijk met slechts één klik.
  • Handmatige VIN-invoer: Voor de voertuigen die geen automatische VIN-scan ondersteunen, biedt de Autel MaxiAP AP200 de mogelijkheid om het voertuig-VIN handmatig in te voeren.
  • Handmatige voertuigselectie: Wanneer de VIN van het voertuig niet automatisch opgehaald kan worden van de ECU, biedt de Autel MaxiAP AP200 de mogelijkheid om het voertuig handmatig te selecteren.
  • Alternatieve voertuigidentificatie: Als de Autel MaxiAP AP200 het voertuig niet kan identificeren, kunt u de diagnose uitvoeren via de generieke EOBD-optie.

Automatische en handmatige scan: Wanneer u toegang hebt tot het diagnosegedeelte, zijn er twee scanopties beschikbaar:
  • Automatische scan: Start een automatische scan voor alle beschikbare modules in het voertuig.
  • Handmatige scan: Start een handmatige diagnose voor de geselecteerde module in het voertuig.
Automatische scan: De "Automatische scan"-functie is een praktische en uitgebreide diagnose-optie die alle beschikbare modules in het voertuig automatisch scant. Deze functie biedt snel en efficiënt een overzicht van de huidige regelmodules en detecteert eventuele foutcodes. Tijdens de automatische scan worden alle modules gecontroleerd op foutcodes, waarbij de status als volgt wordt weergegeven:
  • Rood - Er is een foutcode gedetecteerd in de regeleenheid.
  • Groen - Er zijn geen foutcodes gevonden in de regeleenheid.
  • Niet beantwoord - De module is niet aanwezig in het voertuig.
Handmatige scan: De "Handmatige scan"-functie, aanvullend op de automatische scan, biedt de mogelijkheid om specifieke regelmodules in het voertuig te selecteren voor een gerichte diagnose. Met deze functie kunt u handmatig bepalen welke module u wilt scannen en analyseren. Door een specifieke regelmodule handmatig te selecteren, kunt u zich richten op een bepaald systeem of onderdeel van het voertuig. Dit is met name nuttig als u een vermoeden heeft van een probleem dat u wilt identificeren of een specifieke procedure wilt uitvoeren.
Onderdelen van de handmatige scan kunnen zijn:
  • ECU-informatie
  • Foutcodes uitlezen
  • Foutcodes wissen
  • Live-data
ECU-informatie: Met deze functie kunt u specifieke informatie die in de ECU is opgeslagen uitlezen, bijvoorbeeld: module nummer, type regeleenheid, software coderingsnummer, softwareversienummer, hardware onderdeelnummer en hardwareversienummer.
Foutcodes uitlezen: Deze functie maakt het mogelijk om foutcodes, gedetecteerd door de regelmodule, te analyseren. Deze codes geven cruciale informatie over mogelijke problemen in het voertuig, helpend bij het lokaliseren en identificeren van problemen.
Foutcodes wissen: Met deze functie kunnen huidige en opgeslagen foutcodes worden verwijderd uit een geselecteerde regelmodule. Dit is nuttig voor het controleren of problemen zijn opgelost na reparatie en voor het resetten van waarschuwingslampjes op het dashboard.
Live data: Deze functie geeft real-time toegang tot de huidige parameters van de voertuigsensoren, waardoor de status en prestaties van systemen en componenten gemonitord kunnen worden. De data kan worden weergegeven in verschillende modi, afhankelijk van de voorkeur van de gebruiker.
  • Tekstmodus: Hiermee worden de parameters weergegeven in een tekstformaat, gepresenteerd als een lijst.
  • Analoge metermodus: Deze modus geeft de parameters weer in de vorm van analoge metergrafieken.
  • Golfvormige grafiekmodus: Hiermee kunt u de parameters bekijken in de vorm van golfvormgrafieken.
  Algemene EOBD/OBDII-testen: De EOBD/OBDII-testen bieden u een snelle manier om het systeem te controleren op emissiegerelateerde componenten bij een brandend motormanagementlampje.
Foutcodes uitlezen: Via het menu 'Foutcodes uitlezen' kunt u de opgeslagen, wachtende en permanente foutcodes, die zijn vastgesteld in de regeleenheid, uitlezen.
Foutcodes wissen: Met het menu 'Foutcodes wissen' kunt u alle huidige en opgeslagen storingscodes van de controlemodule wissen.
Live data: Met het 'Live data' menu kunt u de real-time PID-gegevens van de elektronische regelmodule bekijken, opnemen en afspelen.
  • Gegevens bekijken: De functie 'Gegevens bekijken' laat u de real-time PID-gegevens van de elektronische regeleenheid van het voertuig zien, inclusief sensorgegevens en bediening van schakelaars, spoelen en relais.
  • Gegevens opnemen: De functie 'Gegevens opnemen' legt PID's vast om u te helpen bij het diagnosticeren van intermitterende rijproblemen die op geen andere manier kunnen worden vastgesteld.
  • Gegevens afspelen: Met 'Gegevens afspelen' kunt u de opgenomen PID-gegevens terugkijken.
Freeze frame: Het 'Freeze frame' menu biedt een momentopname van kritieke operationele omstandigheden van het voertuig die automatisch door de boordcomputer worden geregistreerd op het moment dat een storingscode wordt vastgesteld. Deze functie is nuttig om te bepalen onder welke operationele omstandigheden de fout is opgetreden.
I/M Readiness: Met 'I/M Readiness' kunt u een momentopname bekijken van de werking van het emissiesysteem van OBDII/EOBD-voertuigen.
O2-sensor monitortest: Volgens OBD II-voorschriften dienen bepaalde voertuigen te worden bewaakt en getest op zuurstofsensoren (O2) voor emissiegerelateerde storingen. De functie 'O2-sensor monitortest' wordt gebruikt om de voltooide O2-sensormonitortestresultaten op te halen.
EVAP-systeemtest: Met de 'EVAP-test' functie kunt u een lektest voor het EVAP-systeem van het voertuig starten. De Autel MaxiAP AP200 voert deze lektest niet uit, maar geeft een signaal aan de boordcomputer van het voertuig om de test te starten.
On-Board Monitor: De 'On-Board Monitor test' functie is nuttig na onderhoud of na het wissen van het geheugen van een voertuig-ECU. Voor niet-CAN-voertuigen ontvangt deze functie testresultaten voor emissiegerelateerde aandrijflijncomponenten en -systemen die niet continu worden gecontroleerd. Voor CAN-voertuigen ontvangt het testgegevens voor emissiegerelateerde aandrijflijncomponenten en -systemen die zowel continu als niet continu worden gecontroleerd.
Componententest: Met de 'Componententest' functie kan de Autel MaxiAP AP200 de werking van voertuigcomponenten of systemen controleren.
Voertuiginformatie: De 'Voertuiginformatie' functie stelt u in staat om het voertuigidentificatienummer (VIN), kalibratie-ID-nummers (CIN's) en kalibratieverificatienummers op te halen.
Voertuigstatus: Deze functie wordt gebruikt om de huidige status van het voertuig te controleren, waaronder communicatieprotocollen van OBD II-modules, het aantal opgehaalde foutcodes, de status van het storingsindicatorlampje (MIL) en andere relevante informatie.
 
Onderhoudsfuncties:

Onderhoudsinterval resetten (Service): Deze onderhoudsfunctie biedt u de mogelijkheid om het onderhoudssysteem te resetten na het uitvoeren van specifieke onderhoudstaken. De functie zet de kilometerstand of rijtijd die gerelateerd is aan de volgende onderhoudsbeurt terug naar nul. Hierdoor wordt het waarschuwingslampje voor het onderhoud uitgeschakeld en het systeem wordt gereedgemaakt voor een nieuwe onderhoudscyclus. Het is cruciaal om deze functie toe te passen na onderhoudswerkzaamheden zoals het verversen van de motorolie, het vervangen van de oliefilter of het uitvoeren van omvangrijke onderhoudswerkzaamheden. Op deze manier zorgt u voor een accurate weergave van de onderhoudssituatie van uw voertuig, wat helpt bij het tijdig plannen van toekomstige servicebeurten.
Dieselpartikelfilter initialiseren (DPF): Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de motorbesturingseenheid (ECU) aan te sturen voor een geforceerde regeneratie, die van essentieel belang is voor de efficiënte werking en de lange levensduur van het dieselpartikelfilter. Verder stelt het u in staat om verschillende componenten of sensoren opnieuw te configureren na vervanging. Dit is vooral noodzakelijk wanneer sleutelcomponenten zoals de uitlaatgastegendruksensor, het dieselpartikelfilter of de NOx-sensor zijn vervangen. Daarnaast is deze functie ook belangrijk wanneer het dieselpartikelfilter een geforceerde regeneratie nodig heeft. De initialisatie van DPF zorgt voor een efficiëntere werking van het voertuig, helpt bij het verminderen van de emissies en draagt bij aan een beter brandstofverbruik.
Injectoren initialiseren: Deze onderhoudsfunctie maakt het mogelijk om de programmering van de dieselinjectoren in de ECU (Elektronische Controle-Eenheid) te resetten. Dit is een essentiële stap in het waarborgen van nauwkeurige brandstoftoevoer naar de motorcilinders, wat van cruciaal belang is voor zowel de prestaties van uw voertuig als de brandstofefficiëntie. In situaties waarbij de ECU of de injectoren zijn vervangen, is het gebruik van deze onderhoudsfunctie noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de vervangen componenten correct worden geïntegreerd en functioneren zoals bedoeld. Door het resetten van de dieselinjectoren wordt het voertuig opnieuw gekalibreerd om de juiste brandstoftoevoer te leveren, wat uiteindelijk kan leiden tot optimale prestaties en een hogere brandstofefficiëntie.
Gasklephuis initialiseren (ETC): Deze onderhoudsfunctie biedt de mogelijkheid om de instellingen van het gasklephuis te resetten en terug te brengen naar de fabrieksstandaard. Dit proces, ook wel bekend als gasklephuis initialisatie, is cruciaal voor een optimale werking van de motor en een efficiënt brandstofverbruik. De procedure herstelt de 'leerwaarden' van het gasklephuis, dat zijn de instellingen die het motormanagementsysteem door ervaring heeft aangepast voor een optimale prestatie. Deze reset kan noodzakelijk zijn na werkzaamheden zoals het vervangen of reinigen van het gasklephuis, of als de accu is losgekoppeld, aangezien deze situaties kunnen resulteren in een verandering van de optimale instellingen van het gasklephuis.
Elektronische parkeerrem (EPB): Deze onderhoudsfunctie biedt de mogelijkheid om de elektronische parkeerremmen aan de achterzijde te resetten. Een dergelijke reset is vaak noodzakelijk bij het vervangen van bepaalde onderdelen van het remsysteem. Denk hierbij aan de achterremblokken, achterremschijven, rembloksensoren en remklauwen. Het resetten van de elektronische parkeerrem is een essentiële stap om de juiste werking van deze belangrijke veiligheidsfunctie te waarborgen. Zonder correcte reset kan de werking van de remmen mogelijk niet optimaal zijn, wat gevolgen kan hebben voor de veiligheid van het voertuig en zijn inzittenden.
ABS-pomp ontluchten (ABS): Dit onderhoudsfunctie stelt gebruikers in staat om de lucht uit het ABS-systeem te verwijderen, wat essentieel is voor het herstellen van de remdruk. Lucht in het remsysteem kan leiden tot een verlaagde remefficiëntie en mogelijke remproblemen. Dit proces wordt vaak uitgevoerd na het vervangen van componenten zoals de ABS-module, ABS-pomp, hoofdremcilinder, remcilinders of remleidingen. Door het ABS-systeem te ontluchten, wordt de optimale werking van het remsysteem hersteld, wat bijdraagt aan een veiliger en efficiënter rijgedrag.
Bandenspanningscontrolesysteem (TPMS): Deze onderhoudsfunctie is ontworpen om interactie met het bandenspanning monitoringsysteem van uw voertuig mogelijk te maken. Het stelt u in staat om het waarschuwingslampje voor bandenspanning te resetten, wat essentieel is in verschillende situaties. Dit kan onder andere nodig zijn wanneer de bandenspanning tot een onveilig laag niveau daalt, wanneer het bandenspanningscontroleapparaat is vervangen of geïnstalleerd, of wanneer een band is vervangen. Met deze functie kunt u de gezondheid en veiligheid van uw banden proactief bewaken en onderhouden, terwijl u tegelijkertijd helpt om de algehele prestaties van uw voertuig te optimaliseren.
Stuurhoeksensor initialiseren (SAS): Deze onderhoudsfunctie stelt u in staat om de stuurhoeksensor opnieuw te kalibreren, zodat de auto zijn nulpuntpositie herkent. Dit is noodzakelijk wanneer de stuurhoeksensor of de G-sensor wordt vervangen, om te garanderen dat de stuurhoekcorrectie correct functioneert voor optimale veiligheid en prestaties van uw voertuig.
Luchtvering initialiseren: Deze onderhoudsfunctie stelt u in staat de ophanging te kalibreren, wat essentieel is voor het behoud van de juiste hoogte van de carrosserie van uw voertuig. Dit is met name noodzakelijk na het vervangen van de carrosseriehoogtesensor, het luchtveersysteem of de besturingsmodule, of wanneer het voertuigniveau niet correct is. Door deze kalibratie te handhaven, verzekert u een optimale wegligging en comfort tijdens het rijden.
Stuurhoeksensor initialiseren (SAS): Deze onderhoudsfunctie biedt de mogelijkheid tot het opnieuw kalibreren van de stuurhoeksensor. Het doel van deze functie is het bepalen van de neutrale (nul) positie van het stuur. Dit is met name essentieel na vervanging van de stuurhoeksensor of de G-sensor. Door een correcte kalibratie wordt de optimale werking van stuurhoekcorrectiesystemen gewaarborgd, wat een significante bijdrage levert aan de veiligheid en prestaties van uw voertuig. SAS initialisatie helpt dus bij het onderhouden van de precieze stuurrespons en rijstabiliteit die inherent zijn aan moderne voertuigen.
Luchtvering initialiseren: Deze onderhoudsfunctie is ontworpen om de ophangingssystemen van uw voertuig te kalibreren. De kalibratie is cruciaal om de juiste hoogte van de carrosserie te handhaven en draagt bij aan de algehele prestaties en de veiligheid van het voertuig. Het is bijzonder relevant wanneer er wijzigingen zijn aangebracht aan de carrosseriehoogtesensor, het luchtveersysteem, of de besturingsmodule. Het kan ook noodzakelijk zijn wanneer het voertuigniveau buiten de normale specificaties valt. Door deze kalibratie te onderhouden, zorgt u voor een optimale wegligging, rijcomfort en voorkomt u mogelijke schade aan de ophanging of banden van het voertuig.
Batterijbeheersysteem initialiseren (BMS): Deze onderhoudsfunctie stelt gebruikers in staat om de batterijbewakingseenheid te resetten, een essentiële stap bij het garanderen van accurate communicatie tussen de batterijsensor en de voertuigsystemen. Deze functie is vooral van vitaal belang wanneer de hoofdbatterij of de batterijsensor wordt vervangen. Door het BMS correct te initialiseren en te onderhouden, kunnen gebruikers optimale prestaties en levensduur van de batterij waarborgen. Deze functie bevordert daarmee de algehele efficiëntie en betrouwbaarheid van het voertuig.
Adaptieve koplampen initialiseren (AFS): Deze onderhoudsfunctie biedt de mogelijkheid om de instellingen van de adaptieve koplampen te resetten. Het AFS-systeem speelt een cruciale rol in de veiligheid van het voertuig door de verlichting aan te passen aan de omgevingslichtintensiteit. Het systeem schakelt automatisch de koplampen in en past de verlichtingshoek tijdig aan op basis van de snelheid en positie van het voertuig. De herinitialisatie van het AFS-systeem wordt sterk aanbevolen na het vervangen van componenten zoals de adaptieve koplampen zelf, de niveausensor, of de xenonlampen, om te verzekeren dat het systeem nauwkeurig functioneert en optimale zichtbaarheid biedt onder wisselende rijomstandigheden.
Startonderbreker initialiseren (IMMO): Deze onderhoudsfunctie faciliteert het her-synchroniseren van de sleutel met het startonderbrekersysteem van het voertuig, een essentiële stap bij het deblokkeren van de startonderbreker. Her-synchronisatie is vaak vereist na het vervangen van onderdelen zoals de contactsleutel, de contactschakelaar of de sleutelbatterij. Door de sleutel en het systeem opnieuw te koppelen, wordt ervoor gezorgd dat de communicatie tussen deze componenten optimaal blijft, wat cruciaal is voor de correcte werking en de beveiliging van het voertuig.
Kilometertellerstand opvragen (ODO): Deze onderhoudsfunctie geeft u de mogelijkheid om de actuele kilometerstand van de auto te verifiëren. Het controleren van de kilometerstand is uiterst belangrijk voor een nauwkeurige waardebepaling van de auto en voor het identificeren van mogelijke fraude, zoals teruggedraaide kilometerstanden. De kilometerstand kan worden opgevraagd uit diverse controle-eenheden in het voertuig, waaronder de Motor Control Unit (ECU), Transmission Control Unit (TCU), Anti-lock Braking System (ABS) en Central Electronic Module (CEM). Deze uitgebreide benadering zorgt voor een betrouwbare en accurate verificatie van de kilometerstand.
Stoelbezettingssensor initialiseren (SRS): Deze onderhoudsfunctie stelt u in staat om de stoelbezettingssensor voor de airbag te kalibreren. Deze kalibratie is van cruciaal belang na vervanging van de sensor om te zorgen

Advertentienummer: a1486388838