Autel iM608 II Pro Elite diagnose service reset program

€ 3.589,95
Ophalen of Verzenden
1122sinds 4 feb. '24, 10:30
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw

Beschrijving

Autel iM608 II Pro Elite diagnose service reset program


De Autel im608 II wordt ook wel de IM608 PRO II of de IM608S II genoemd. Autel werkt met meerdere verkooppunten en deze hebben bij enkele modellen een eigen productnaam ontvangen.


Dit aanbod betreft incl 2 jarige software licentie !!

Als je de GBOX (Mercedes), APB112 (Toyota) en Impka erbij wil hebben, dan tijdelijk voor 350 euro extra.

Geschikt voor de vernieuwde APK eisen (OBFCM)
De APK regelgeving houdt in dat er een EOBD scanner moet worden gebruikt tijdens de APK. Dit houdt in dat voertuigen die na 31 december 2005 voor het eerst zijn toegelaten een emissiemeting moeten krijgen. Daarnaast beschikt deze tester over de OBFCM functie (OnBoard Fuel Consumption Monitoring) welke nodig is vanaf 01-01-2024.


Autel IM608 II IMMO Tool: kan de pincodes en het wachtwoord van de startonderbreker rechtstreeks vanuit het voertuig lezen en de informatie opslaan om de sleutel te leren voor de nieuw geprogrammeerde sleutels. In staat om IMMO DTC's te lezen, IMMO-gegevens op te slaan voor de geprogrammeerde sleutel/chips, IMMO ECU-reset uit te voeren, aan te passen, te vernieuwen

Autel IM608 II heeft toegang tot het gehele elektronische systeem van het voertuig om diagnose op OE-niveau uit te voeren, DTC's te lezen en te wissen, live gegevens in tekst, grafiek of golfvorm te bekijken, ECU-informatie op te halen, actieve tests uit te voeren op verschillende systemen, geavanceerde ECU-codering en etc……

Mogelijkheden uitlezen:

Voertuigidentificatie: De Autel MaxiIM IM608 II ondersteunt vier methoden voor voertuigidentificatie:

1) Automatische VIN-scan
2) Camera VIN/kenteken-scan
3) Handmatige VIN-invoer
4) Handmatige voertuig-invoer: Wanneer de VIN van het voertuig niet automatisch opgehaald kan worden van de ECU, kunt u de voertuig ook handmatig selecteren.

Protocollen
Ondersteuning van alle communicatieprotocollen zoals: CAN/CANFD/DOIP en communicatiestandaarden voor auto's J2534/D-PDU /RP1210. Ondersteunt alle 5 de OBD2 / EOBD protocollen en alle 10 test modus. Ondersteunt motormanagement bij alle OBD2 / EOBD voertuigen vanaf 1996 t/m heden (ook CAN)

Geschikt voor de vernieuwde APK eisen / OBFCM.

Snel-scan en Snel-wis functie
Alle voertuigmodules scannen met één druk op de knop (Snel-scan functie). Alle foutcodes van alle modules wissen met één druk op de knop (Snel-wis functie). 

36+ speciale functies

Coderen en Programmeren via J2534

Onderhoudsfuncties
Het systeem beschikt over talloze onderhoudsfuncties en de mogelijkheden kunnen per auto verschillen. 

Hieronder volgt een overzicht van de meest voorkomende functies:

Onderhoud service reset (Service): Het resetten van het onderhoudssysteem bij een auto is meestal nodig om de aanwijzingen voor gepland onderhoud te synchroniseren met recent uitgevoerde serviceactiviteiten.


Olie Lamp reset: Reset de olielifesystemen telkens wanneer de olie en het oliefilter worden vervangen.

Injectoren inleren: Codeer nieuwe injectornummers om de vorige te vervangen bij het plaatsen van nieuwe injectoren of na voltooiing van de vervanging.

Elektronische parkeerrem reset (EPB):  Deactiveer en activeer het remsysteem, help bij het regelen van remvloeistof, open en sluit remblokken, enz.

Stuursensor reset (SAS): Voer kalibratie van de stuurhoeksensor uit en wis records.

Batterij/accu management systeem (BMS): Beoordeel de staat van de batterijlading, bewaak de stroom in het gesloten circuit, registreer de batterijvervanging, enz.

ABS ontluchting: Wanneer er lucht in het ABS zit, moet de ABS-ontluchtingsfunctie worden uitgevoerd om het remsysteem te ontluchten en de gevoeligheid van het ABS te herstellen.

Gasklephuis inleren (ETC Electronic Throttle Control):  Initialiseer de gasklepaandrijvers zodat de "aangeleerde" waarden die zijn opgeslagen in de ECU worden teruggezet naar de standaardstatus.

TPMS reset: Bandenspanningsreset moet worden uitgevoerd nadat bijvoorbeeld de banden zijn vervangen.

Airco inleren (AC airconditioning: Deze kalibratie kan nodig zijn na onderhoudsprocedures, reparaties of het vervangen van AC-componenten om de juiste werking van het systeem te waarborgen

Zonnedak reset (sunroof reset): Het "zonnedak resetten" bij een auto kan nodig zijn als er problemen zijn met de elektronica of bediening ervan. Van toepassing op enkele modellen van Mercedes en BMW.

Diesel Particulate Filter (DPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Roetfilter. Regeneratie omvat het bewust verhogen van de uitlaatgastemperatuur, meestal door extra brandstof in de uitlaat te injecteren, om opgehoopte roetdeeltjes te verbranden en het filter schoon te maken.

Gasoline Particulate Filter (GPF): In het Nederlands kan dit worden vertaald als Benzineroetfilter. Een GPF is vergelijkbaar met een DPF (Diesel Particulate Filter) maar wordt gebruikt in benzinemotoren.

Exhaust Gas Recirculation (EGR): Dit kan nodig zijn na vervanging of onderhoud van de klep, of wanneer er problemen zijn met het EGR-systeem van een voertuig.

Air/Fuel Reset (A/F):  Deze resetfunctionaliteit is gerelateerd aan het aanpassingsproces van het lucht-brandstofmengsel in de motor.

AdBlue reset: Dit is noodzakelijk na bijvulling van de AdBlue-tank om de correcte detectie van voldoende AdBlue te waarborgen. Dit proces is ook relevant bij onderhoudsprocedures en reparaties die het AdBlue-systeem beïnvloeden, en het helpt bij het oplossen van problemen en het wissen van foutcodes tijdens diagnostische stappen om ervoor te zorgen dat het systeem optimaal blijft functioneren en voldoet aan emissienormen.

Turbo kalibreren (VGT Variable Geometry Turbocharger)  Het inleren van VGT verwijst naar het kalibreren of aanpassen van het variabele geometrie turbosysteem van een voertuig.

Transmissie inleren (CVT Continuous Variable Transmission): Het inleren van een CVT is belangrijk om de optimale prestaties en efficiëntie van het transmissiesysteem te waarborgen na onderhoud, reparaties of vervanging van onderdelen.

Luchtvering kalibreren: Het kalibreren van luchtvering is essentieel om ervoor te zorgen dat het systeem correct reageert op verschillende rijomstandigheden, belastingen en hoogtes. Dit proces optimaliseert de functionaliteit van de luchtvering, waardoor het voertuig een stabiele rit behoudt, ongeacht de belading, en de gewenste rijhoogte handhaaft.

Adaptieve koplampen inleren (AFS Adaptive Front Lighting System): is cruciaal om ervoor te zorgen dat het verlichtingssysteem optimaal reageert op verschillende rijomstandigheden, zoals bochten en snelheidsveranderingen. Deze kalibratie bevordert een nauwkeurige aanpassing van de koplampen, waardoor de weg beter wordt verlicht en de veiligheid tijdens het rijden wordt verbeterd

Adaptieve cruise control inleren (ACC Adaptive Cruise Control): Deze kalibratie zorgt ervoor dat de adaptieve cruisecontrol nauwkeurig reageert op de snelheid van voorliggende voertuigen, waardoor een consistente en veilige afstand wordt gehandhaafd.

Beenrruimte module resetten (FRM Footwell Module): Door de FRM te resetten, worden eventuele foutcodes gewist en kan het module-systeem opnieuw worden ingeleerd, wat kan helpen bij het herstellen van normale functionaliteit. DIt kom je voornamelijk tegen bij BMW & Mini. DE FRM beheert verschillende elektrische componenten zoals de verlichting en elektrische ramen.

Bandenmaat initialiseren: In sommige moderne voertuigen met geavanceerde elektronische systemen kan het echter nodig zijn om bepaalde parameters met betrekking tot de bandenmaat in te voeren of te controleren na vervanging van banden. Dit kan bijvoorbeeld gelden voor auto's met een bandenspanningscontrolesysteem (TPMS) dat moet weten welke bandenmaat is geïnstalleerd om correcte waarschuwingen te genereren in geval van lage bandenspanning. Daarnaast is het van belang voor de werking van de snelheidsmeter. 

Taalwijziging: Voor bepaalde voertuigen is het mogelijk om de taal van de boardcomputer te wijzigen. Het is vaak bij Duitse auto's mogelijk om de taal naar het Engels te wijzigen.

Start/Stop reset: Het resetten van het start-stop systeem kan nodig zijn om eventuele storingen of problemen met de werking van het systeem te corrigeren. Deze reset kan ook relevant zijn na het vervangen van de accu, onderhoudswerkzaamheden of reparaties die van invloed kunnen zijn op het start-stop systeem.

Transportmodus: Wanneer een auto getransporteerd wordt, dan kan deze modus gebruikt worden. Door deze modus in te schakelen wordt de auto beschermd tijdens transport doordat het bepaalde systemen uitschakelt.


————English————-

Autel MaxiIM IM608 PRO II (IM608S II) Plus IMKPA Accessories with Free G-Box3 and APB112

Autel IM608 II is a comprehensive key and immobilizer programming Scanner, Upgrade version of MaxiIM IM608 Pro. It comew with 10.1-inch Android touchscreen tablet, XP400Pro key and chip programmer, the wireless JVCI+ J2534 pass thru programming device and in this package, it includes the Key Programming Adapter IMKPA kit, APB112, G-BOX3.

Highlights:

1. Global Version, No IP Blocking Problem. 
2. Package Contains Autel IM608 PRO II with 2 Years Free Update and IMKPA Accessories and G-Box3 and APB112 and 2pcs OTOFIX Smart Watch, bundle deals saves a lot!
3. 2 Years Free Update Online (After 2 Years, Please Buy IM608 PRO II Software Subscription)
4. Smart Mode and Expert Mode Solution In One Tool to Easy Operation, Works for 85% Cars In the Wordwide, Include BMW, BENZ, VW, AUDI etc
5. Work with IMKPA Accessories Which Adds BMW EWS3 Key Learning, Benz NEC Key Learning and Benz ESL_W209 Read/ Write/ Erase
6. Works for 85% Cars In The Wordwide, Include BMW, BENZ, VW, AUDI etc. make your work simple and easier, Best Choice for Locksmith and Workshop

Notice:

1. No Holden Software Supported.
2. J2534 MaxiFlash ECU Programmer Can't Support ECU Online Programming for Benz and BMW. It can not program ECU with IM608
3. Please Do Not Connect The XP400 PRO Programmer to Vehicles Directly, Otherwise the XP400 PRO Will Be Damaged, Have to Send Back for Repair
4. Service/ Special Functions are NOT Universally Compatible. Please send us VIN number and the functions you want to check compatibility before purchase.

What's The Difference Between IM608 RPO II and IM608/ IM608 PRO?

1. IM608 II/ IM608 Pro II Has Improved Firmware, Android 10, Larger RAM, ROM, with New JVCI+ VCI.
2. Supports CAN Protocol Read and Write Without a Password
3. Add Bulit-in DoIP and CAN FD Protocol (Don't Need Converter)
4. Support Remote Expert Function

What's Included in the Package?

• Autel IM608 Pro II Hardware and Adapters
• XP400PRO Key and Chip Programmer: Access the key chip, read, retrieve and write key information
• Wireless JVCI J2534 Pass-Thru Programming Device: ECU programming function
• IMKPA Key Programming Adapter Kit: enables Read/ Write/ Erase for Mercedes Benz ESL_W209/ W906 Data, Mercedes Benz NEC Key Learning, BMW EWS3 Key Learning and Volkswagen/ AUDI/ BMW/ Benz Key Unlock
• G-Box3: offers faster and more secure reading and writing of Bosch EDC17, MEx17, MD1, and MG1 CUs and supports on-vehicle and on-bench Fast Mode in Mercedes-Benz All Keys Lost scenario
• APB112: used to collect the data sent from the ignition coil, aiming to identify the ignition coil troubles and decode the data of the vehicle key chip. It can also simulate the vehicle key chip.
• 2pcs Free Otofix Smart Key Watch

Autel IM608 Pro II Features:

1. IMMO ECU reset/ adaptation, refresh coding  
2. Transpronder read/ write, EEPROM/ MCU read/write  
3. Android Operating System for fast boot-up and multitasking
4. Expert Mode for advanced key learning
5. Powerful combination of key programming/ all system diagnostics/ advanced maintenance services   
6. Smart Mode for guided and automated key learning 
7. Read PIN/ CS (all key lost) , key generation, key learning, remote learning  
8. Powerful OE level diagnostics for more than 80 US, Asian and European makes and models 
9. Advanced maintenance services including EPB, DPF, SAS, Oil reset, BMS and TPMS sensor ID relearn

AUTEL IM608 II Supported Functions :

1. IMMO Functions

Auto Detect Make/Model/Year/System
Read PIN (All Key Lost)
Key Learning
IMMO ECU Reset/Adaption
IMMO ECU Refresh/Coding
Remote Learning
AUDI Q5/A4/A5 2015-2017 Key Learning
VW MQB Key Learning
BMW FEM/BDC Key Learning and Adaption
BMW CAS4 Key Learning and Adaption
Mercedes Key Learning
2015-2018 Land Rover & Jaguar write key via dump
Volvo Smart Key Learning/knob-style smart key
Advanced Programming Functions
EEPROM Read/Write
MCU Read/Write
Key Programming
Mercedes Key Read/Write
Remote Frequency Detect
OE-Level Diagnoses

2. All System Diagnostics & Advanced Service Functions (Work with the MaxiFlash JVCI (J2534 ECU Reprogrammer)

Oil Service Reset
Parking Brake Pad Relearn After Replacement
Steering Angle Sensor Relearn
Battery Registration and Reset
Diesel Particulate Filter Regeneration
Tire Pressure Monitoring System
Active Test
ECU Coding
VW/Audi Component Protection
Complete Service Functions

What IMKPA Accessories Can Do for You?

Enhanced IMMO Functions for BENZ/ BMW / Audi/ VW, etc.
Autel IMKPA is a key programming adapter kit, it can work with XP400 Pro+IM508/ IM608(Pro)/ IM608PROKPA to enhance the IMMO functions for BENZ/ BMW/ Adui/ VW, etc. Such as below:

MaxiIM Key Programming Adapter Kit, Supports Over 10 Key Unlock Types
Includes 12 Adapters, Compatible with the XP400Pro
Enables Read/ Write/ Erase on Mercedes Benz ESL_W209/ W906 Data
Enables Mercedes Benz OE NEC Key Learning
Enables BMW EWS3 Key Learning
Enables Volkswagen/ AUDI/ BMW/ Mercedes Benz Key Unlock

What Autel APB112 Can Do for You?

1. Smart key simulator
2. Compatible with IM608, IM508, and MX808IM
3. Compact but would need to be used with the XP400 
4. Cannot be used with the XP200
5. 46, 4D data collection
6. 46 smart key password calculation
7. 46 chip simulation
8. Toyota 4D (94/ D4, 98) smart key simulation
9. Toyota H (88/ A8, A9, 39) smart key simulation
10. Collects data from the ignition coil
11. Identify ignition coil troubles
12. Decode vehicle key chip data
13. Simulate vehicle key chip (ex - 4D chip)
14. Must be used with an Autel diagnostic tool
15. Toyota/ Lexus smart key all key lost
16. Chip decoding (Hyundai 46)

How to Use Autel APB112?

1. Connect the APB112 Smart Key Simulator to Autel Diagnostic Device using the supplied USB cable.
2. After connection, the status indicator lights solid blue,indicating that the APB112 Smart Key Simulator is working properly and then automatically communicates with the Diagnostic Device.
3. The APB112 Smart Key Simulator application is automatically upgraded on Autel Diagnostic Device according to the selected vehicle system function.
4. Place the Smart Key Simulator close to the ignition coil for data collection, which is used for decoding the chip.After decoding, the original car chip data can becopied.
5. The emulator key chip can generate various types ofkey chips with subsequent upgrades according to requirements.

What Autel G-BOX 3 Can Do for You?

• Faster password calculation for Mercedes-Benz All Key Lost scenario
• 8x faster password calculation for Mercedes-Benz W172, W204 and W207 ElS types
• 4X faster password calculation for Mercedes-Benz W209 and W211 El S types
• BMW ME/DDE ISN reading for 20 types of ECUs, including EDC17, MEVD17, MSV90, and MSD87
• Volkswagen CM IMMO data reading and data synchronization for 18 types, including MQB EDC17 and MED17 ECUs
• Bosch engine ECU read and write on Volkswagen, BMW, and PSA group vehicles.


Autel G-BOX2 vs Autel G-BOX3

Gbox2 makes Mercedes all keys lost faster, Gbox3 makes it 4x/8x faster
Gbox3 offers faster and more secure reading and writing of Bosch EDC17, MEx17, MD1, and MG1 ECUs and supports on vehicle.

Package List:

1set x Autel IM608 Pro II included ✔️

These rest options are need to buy extra options :

NR1: IMKPA Accessories
NR2: Autel G-Box3
NR3: Autel APB112
Advertentienummer: m2077121335