ECU reparatie & ECU klonen & Transmisie KlonenOp aanvraag
Beschrijving
De Volvo motoren hebben door de regeneratie van het roetfilter vaak problemen met een stijgend oliepeil vooral de 2.0d motoren staan hierom bekend. Waardoor de motor op "hol" kan slaan.
Een roetfilter moet zichzelf regenereren om zo het opgevangen roet te kunnen verbranden. Het verbrande roet wordt dan omgezet in as. De regeneratie wordt gestart als het filter tussen de 400 en 600 graden Celsius is en duurt ca. 3 tot 10 minuten. Om te kunnen regenereren spuit de motor extra diesel in de cilinder, deze wordt dan niet in de cilinder verbrand maar komt in het roetfilter terecht en verbrand daar eerst.
Omdat men als bestuurder niet merkt wanneer de motor regenereert, kan het dus voorkomen dat men de motor uitschakelt tijdens het regeneratieproces de overtollige diesel blijft dan in de cilinder. Deze loopt dan via de zuigerveren in het motorblok.
Het probleem hierbij is dat de diesel zich dan mengt met de olie in het motorblok. Hierdoor verliest de olie zijn smeerkwaliteit waardoor de kans op een totale motorschade groot wordt. Bij veel motoren merkt men in eerste instantie dat het oliepeil stijgt, tenzij de motor van zichzelf iets olie verbruikt dan zal men dit niet zo snel bemerken. Het oliepijl kan op een degelijk hoge stand komen dat dit in de cilinder komt en de motor dan op motorolie gaat lopen en zo op "hol" kan slaan.
Tevens zorgt een verstopt of gedeeltelijk verstopt roetfilter voor teveel tegendruk in uw uitlaat systeem, dit is slecht voor uw motor en uw turbo en verhoogd het verbruik.
Een roetfilter moet zichzelf regenereren om zo het opgevangen roet te kunnen verbranden. Het verbrande roet wordt dan omgezet in as. De regeneratie wordt gestart als het filter tussen de 400 en 600 graden Celsius is en duurt ca. 3 tot 10 minuten. Om te kunnen regenereren spuit de motor extra diesel in de cilinder, deze wordt dan niet in de cilinder verbrand maar komt in het roetfilter terecht en verbrand daar eerst.
Omdat men als bestuurder niet merkt wanneer de motor regenereert, kan het dus voorkomen dat men de motor uitschakelt tijdens het regeneratieproces de overtollige diesel blijft dan in de cilinder. Deze loopt dan via de zuigerveren in het motorblok.
Het probleem hierbij is dat de diesel zich dan mengt met de olie in het motorblok. Hierdoor verliest de olie zijn smeerkwaliteit waardoor de kans op een totale motorschade groot wordt. Bij veel motoren merkt men in eerste instantie dat het oliepeil stijgt, tenzij de motor van zichzelf iets olie verbruikt dan zal men dit niet zo snel bemerken. Het oliepijl kan op een degelijk hoge stand komen dat dit in de cilinder komt en de motor dan op motorolie gaat lopen en zo op "hol" kan slaan.
Tevens zorgt een verstopt of gedeeltelijk verstopt roetfilter voor teveel tegendruk in uw uitlaat systeem, dit is slecht voor uw motor en uw turbo en verhoogd het verbruik.
Website
bmengineering.nlAdvertentienummer: a141791734365512sinds 2 jan. '22, 00:57
Populaire zoektermen
starlet tuningopel corsa d tuningvolvo embleem grillgolf 4 tuningventura tuningsuzuki swift tuningblow off valve 1.8tvolvo s70 spoilerTuning en Stylingstarlet tuningcorsa b tuningventura tuningvolvo zwart lettersroetfilter verwijderen polohoezen stoelen armleuning in Stoelenn word pass in Reparatie en Onderhoud | Antiek, Klokken en Meubelsaixam velgen in Brommobielen en Scootmobielenelectrische raamwisser in Schoonmaakartikelentijdschrift doe het zelf in Tijdschriften en Krantenstep met benzine motor in Stepsjuno oven in Afzuigkappensparta praag in Sportartikelen en Voetbalgeesteren in Vinyl | Nederlandstaligjott in Babykleding | Baby-kledingpakketten