1.8tfsi VAG wervelkleppen inlaat klep inlaatspruitstuk
Kenmerken
Beschrijving
De inlaatspuitstuk wervelkleppen worden ook wel vlinderkleppen of swirls genoemd. Deze kleppen zorgen ervoor dat de lucht met een flow de motor in stroomt. Theoretisch betekent dit dat de ingespoten brandstof zich beter mixt met de lucht vóór de ontbranding. Uit ervaring zien we in onze werkplaats dat de vlinderkleppen ernstig vervuild raken waardoor de ‘wervel’ effect steeds minder wordt. Soms zijn de wervelkleppen zodanig vervuild dat ze niet eens volledig open of dicht kunnen gaan.
Nadelen van vervuilde of defecte inlaatkleppen / swirls kunnen zijn:
- Motorstoringslampje brandt
- Auto gaat in de Noodloop
- Toename van roetuitstoot
- Afname motorvermogen
- Meer brandstofverbruik
- Extra vervuiling en roet in de algehele inlaattraject door de
Wat kan OTEC Diagnose & Oplossingen voor u betekenen?
Wij hebben de kennis en expertise in huis om de functionaliteit van de inlaatkleppen / swirls aan te passen. Zo kunnen wij als er sprake is van een inlaatklep storing deze effectief en voordelig oplossen. Dit betekent dat u de wervelkleppen zelfs helemaal uit uw inlaatspruitstuk kunt demonteren.
Voordelen van ons ingreep bij een defecte of vervuilde inlaatklep / swirls:
- Altijd goedkoper dan dealerreparatie! (€750,- tot €1750,-)
- Snel en 100% effectief
- opgelost binnen één dag
- Geen storingscodes
- Motorvermogen terug
Kortom, heeft u een storing met de wervelkleppen in uw auto? Vindt u de vervanging van de inlaatspruitstuk kleppen ook te duur? Of heeft u vragen over onze werkwijze? Aarzel niet een neem gerust contact met ons op.
OTEC Diagnose & Oplossingen
Binnenveld 13
5462GK Veghel
0413-410003
Voorkomende foutcodes:
P2010 klep inlaatspruitstuk 1 voor aansturing Luchtstroom signaal te sterk
P2009 klep inlaatspruitstuk 1 voor aansturing Luchtstroom signaal te zwak
P2013 klep inlaatspruitstuk 2 voor aansturing Luchtstroom signaal te sterk
P2012 klep inlaatspruitstuk 2 voor aansturing Luchtstroom kortsluiting naar massa
P2008 klep inlaatspruitstuk 1 voor aansturing Luchtstroom elektrische fout in circuit
P2009 klep inlaatspruitstuk 1 voor aansturing Luchtstroom kortsluiting naar massa
P2010 Klep inlaatspruitstuk 1 voor aansturing Luchtstroom
P2015 Positiesensor klep inlaatspruitstuk bank 1
P2514 event data recorder verzoek kortsluiting naar plus
P2014 positiesensor klep inlaatspruitstuk bank 1 elektrische fout in circuit
P2011 klep inlaatspruitstuk 2 voor aansturing luchtstroom elektrische fout in circuit
P2020 positiesensor klep inlaatspruitstuk bank 2 onaannemelijk signaal
P2019 positiesensor klep inlaatspruitstuk bank 2 elektrische fout in circuit
P2194 brandstofverdeling bank 2 systeem te rijk bij volle belasting
P3241 klep inlaatspruitstuk voor aansturing Luchtstroom temperatuur te hoog
P3242 klep 2 inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom temperatuur te hoog
P3199 aansturing klep 2 inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom onwaarschijnlijk signaal
P3198 aansturing klep inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom onwaarschijnlijk signaal
P3139 klep inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom signaal buiten tolerantie
P3134 klep inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom bovenste aanslag niet bereikt
P3135 klep inlaatspruitstuk voor aansturing luchtstroom onderste aanslag niet bereikt
P3085 aansturing klep inlaatspruitstuk 2 voor aansturing luchtstroom elektrische fout
P0607 regelmodule storing
P1099 aansturing klep inlaatspruitstuk voor luchtstroming aansturing elektrische fout in circuit
P1018 klep inlaatspruitstuk 2 voor aansturing Luchtstroom