BMW Mini Cooper S R53 R52 Eaton Supercharger Olie Service
Kenmerken
Beschrijving
Dit is een preventieve service kit om toekomstige defecten aan de supercharger componenten te voorkomen.
OORZAAK DEFECTE EATON SUPERCHARGER
Periodiek onderhoud van de supercharger is belangrijk om in de beste conditie te blijven en om uitval te voorkomen.
De modellen R53 en R52 Mini Cooper S zijn uitgerust met een Eaton-supercharger. De supercharger wordt gesmeerd en gedeeltelijk gekoeld door olie die zich in twee reservoirs van de supercharger zitten. BMW / Mini biedt geen vervanging van deze olie / service van dit onderdeel als onderdeel van het serviceschema. Voertuigen van andere fabrikanten die dezelfde supercharger gebruiken adviseren aan om onderhoud bij 65.000 km te doen.
De supercharger is een van de duurste onderdelen van het voertuig. Het is niet ongebruikelijk dat de afdichtingen op de supercharger gaat zweten waardoor de olie kan ontsnappen. De meeste enthousiastelingen raden daarom aan om iedere 65.000 km een onderhoudsbeurt te geven om deze olie vers en bijgevuld te houden om hiermee defecten aan de supercharger componenten te voorkomen.
OPLOSSING
Geef onderhoud aan de supercharger van uw auto met behulp van onze uitgebreide kit en voorkom uitval van de supercharger
Deze uitgebreide olie service kit bevat alle onderdelen die u nodig hebt om de supercharger volledig buiten het voertuig te onderhouden. Dit is de allerbeste manier om een volledige service en volledige vervanging van de olie te garanderen. Onze onderdelen (samengesteld door aan deze voertuigen te werken), in combinatie met een uitgebreide instructievideo, stelt u in staat deze olie service uit te voeren. Klik hier voor de instructievideo.
Wij raden aan om de supercharger uit het voertuig te verwijderen voor onderhoud. Alle componenten in de kit stellen u in staat om dit te doen door alle verbruiksartikelen, pakkingen en onderdelen te vervangen die nodig zijn voor deze service.
Wij raden aan om de supercharger van het voertuig af te vullen via de aftappluggen en niet via om de gietstukken van de supercharger te verwijderen, omdat er hierdoor meer kans is op vervuiling.
Deze supercharger olie service kit bevat het volgende:
210ml turbine-olie. Gemaakt door Shell volgens MIL-PRF-23699G en DEF-STAN91-101 normen. Overeenkomende en overtreffen Eaton-vereisten. Genoeg om beide reservoirs op de supercharger volledig bij te vullen.
Groene supercharger naar luchtbuispakking (Victor Reinz) gelijk aan 11610020836. Het falen van de afdichting en daaropvolgende luchtlekkages komen vaak voor en dit leidt tot een slechte werking en een gebrek aan vermogen.
Viton O-ringen (het beste materiaal voor deze toepassing) ter vervanging van de vaak versleten afdichtingen op de aftappluggen van de supercharger.
By-pass drukslang van het merk ASH. Gelijk aan 17511524538. Geleverd met 2x roestvaststalen slangklemmen ter vervanging van OEM-slangklemmen die niet gemakkelijk opnieuw te gebruiken zijn (11651521321). Let op: onze slangklemmen hebben een banddikte van 0,7 mm. Als hiermee geen rekening wordt gehouden, is het erg moeilijk om de slang aan te brengen.
Drie roestvaststalen slangklemmen ter vervanging van OEM-slangklemmen die moeilijk opnieuw te gebruiken zijn aan beide uiteinden van de airbox naar de inlaatslang van het gasklephuis. Één om de slangklem op het hoofdinlaatkanaal te vervangen (ter vervanging van 13721491752) deze slangklemmen moeten smal zijn om correct in de montage-uitsparing te passen.
Viton O-ringen (het beste materiaal voor deze toepassing) gelijk aan 11517509186 om de O-ringen op de waterpomp te vervangen. Flens naar motorblok en waterpomp naar flens te vervangen.
Viton O-ring afdichting ter vervanging van de afdichting op de krukaspositiesensor (gelijk aan 12147514983). Dit lekt normaal gesproken bij deze voertuigen en het is de beste tijd om dit te vervangen bij het verwijderen van de supercharger.
60ml spuit met lange vulslang om olie in de aftapopeningen van de supercharger te brengen.
3/16 AF-inbussleutel met lange arm (niet te vinden in de meeste dopsets) om de aftappluggen van de supercharger te verwijderen, metrische maten passen niet goed en zullen schade veroorzaken.
Rubberen Peilstok afdichtingsplug, om te voorkomen dat koelvloeistof het carter binnendringt bij het verwijderen van de waterpomp.
Bouten en ringen om in het voorframe te schroeven, zodat de radiateur veilig kan worden verwijderd. Bekijk de instructievideo om te zien hoe cruciaal deze zijn.
Vervangende O-ring van de peilstokbuis, deze moet worden vervangen bij het verwijderen van de buis om toegang te krijgen tot de supercharger. Gelijk aan 11437513891.
Vervangende gasklephuispakking, essentieel om te vervangen bij het verwijderen van de gasklephuis om de supercharger te onderhouden. Gelijk aan 13547509045.
TOEPASSINGEN & MODELLEN
BMW MINI Cooper S R53 2000-2006 (inclusief John Cooper Works)
BMW MINI Cooper S Cabriolet R52 2002-2008 (inclusief John Cooper Works)
REFERENTIE
BMW OEM artikelnummer: 11627788422, 11622248166, 11 62 7 788 422, 11 62 2 248 166
INHOUD
1x Fles 210ml turbineolie. Gemaakt door Shell volgens MIL-PRF-23699G en DEF-STAN91-101
2x Viton O-ringen voor aftappluggen van de supercharger
1x Groene supercharger naar luchtbuispakking (Victor Reinz). Gelijk aan 11610020836
1x Drukslang by-pass, (ASH) gelijk aan 17511524538 of 17517541463 (De lengte aanpassen op basis van het drukslang die van de motor af komt)
2x Roestvaststalen slangklemmen ter vervanging van 11651521321
3x Roestvaststalen slangklemmen ter vervanging van 13721491752
2x Viton O-ringen ter vervanging van 11517509186 op waterpomp en waterpompflens
1x Viton O-ring ter vervanging van de afdichting op de krukaspositiesensor 12147514983
1x 60ml spuit met lange vulslang
1x 3/16 AF lange arm inbussleutel
1x Rubberen afdichtingsplug peilstok
2x Bouten en ringen voor het verwijderen van de radiateur
1x O-ring voor peilstokbuis. Gelijk aan 11437513891
1x Gasklephuispakking. Gelijk aan 13547509045