Beschrijving

The FA24 engine in the 2022+ WRX now uses an electronically controlled factory diverter in place of the pneumatic bypass valve found on all previous turbo Subaru engines. This is controlled by the ECU, and whilst it sounds like an advancement in technology, in some ways it is a step backwards. It may react to throttle closures faster than a pneumatic valve, but longevity and boost sealing is an issue with these types of valve because their valve mechanism is made entirely of moulded plastic. Importantly though, the factory electronic valve cannot open and close progressively - it's either open or shut, resulting in less than optimum throttle response and drivability.
Installation Instructions


This Part Fits:

YearMakeModelSubmodel2022-2023SubaruWRXBase2022-2023SubaruWRXGT2022-2023SubaruWRXLimited2022-2023SubaruWRXPremium

Dé webshop voor Performance-, US-, Racing-, Muscle-, Offroad- & Classic Car Parts

Met meer dan 600.000 onderdelen van 450 topmerken leveren wij alles voor jouw project – snel, betrouwbaar en zonder gedoe.

Wij zijn gespecialiseerd in onderdelen voor:
  • Performance cars
  • Amerikaanse auto's (US & Muscle Cars)
  • Race- en trackdayprojecten
  • 4x4 & offroad voertuigen
  • Oldtimers & klassieke auto's
  • Motoren zoals Harley-Davidson
  • Beoordeeld met een 9.6
  • Geen invoerrechten of verborgen kosten
  • Track & trace verzending door heel Europa
  • Levertijd 6-10 werkdagen
Daarom zijn we dé best gewaardeerde leverancier in de EU.
Kun je iets niet vinden? Neem gerust contact op – we zoeken met je mee!
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Siddeburen
2x bekeken
0x bewaard
Sinds 17 jul '25
Advertentienummer: a1515977208