revisie mechatronic dsg

Zie omschrijving
Ophalen of Verzenden
Afhaalpunt voor € 4,95 of thuis voor € 5,95
Thuisbezorgd voor € 6,95
4868sinds 13 dec. '24, 08:59
Deel via
of

Kenmerken

ConditieNieuw

Beschrijving

De DSG mechatronic is het regelbrein van de DSG versnellingsbak waar alle commando's worden verwerkt en uitgevoerd. Er bevinden zich diverse solenoids, actuatoren en sensoren die verantwoordelijk zijn voor het in gang stellen van de juiste versnelling op het juiste moment en het bedienen van de koppeling.
DSG componenten worden aangestuurd door de TCU (ook wel: Transmission Control Unit). De TCU is de 'computer' in de mechatronic die alle signalen verwerkt, controleert en ervoor zorgt dat de solenoids en actuatoren aangestuurd worden. Dit alles gebeurt onder hoge (olie)druk, opgewekt door een speciale hydrauliekpomp

Veel voorkomende foutcodes
P0717 – Input Turbine Speed Sensor Circuit No Signal
P0722 – Output Speed Sensor Circuit No Signal
P0706 – Transmission Range Sensor Circuit Range/Performance
P0708 – Transmission Range Sensor Circuit High Input
P0711 – Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit Range/Performance
P0705 – Transmission Range Sensor Circuit Malfunction
P1711 – Implausible Data Received from Transmission Control Module
P0716 – Input/Turbine Speed Sensor Circuit Range/Performance
P0713 – Transmission Fluid Temperature Sensor Circuit High Input
P0702 – Transmission Control System (MIL Request)
P0704 – Clutch Position Sensor Circuit Range/Performance
P0702 – Transmission Control System (MIL Request)
P0753 – Shift Solenoid A Electrical
P0758 – Shift Solenoid B Electrical
P1705 – Pressure Control Solenoid ‘D’ Electrical

P056216946Systeemspanning te laagP070117085Regelmodule Transmissie onaannemelijk signaalP072B21159Zit vast in achteruitP072C21153Zit vast in 1e versnellingP072D21154Zit vast in 2e versnellingP072E21155Zit vast in 3e versnellingP072F21156Zit vast in 4e versnellingP073A21157Zit vast in 5e versnellingP073B21158Zit vast in 6e versnellingP073C21159Zit vast in 7e versnellingP074617130Drukregelingsolenoïde 1 kortsluiting met massaP084110784Sensor / drukschakelaar transmissievloeistofdruk AP085017234Positieschakelaar parkeren – neutraal, storing ingaand circuitP086817252Sensor transmissievloeistofdruk, laagP160418012Regelmodule defectP162418032Actief signaal op Waarschuwingslamp motorstoringP170118109Regelmodule Aandrijving (TCM) geblokkeerdP170718115Interferentie in de mechatronic moduleP174C10742Versnelling Control-Klep 1 elektrische foutP175D10693Koppeling 1 – opent onbedoeldP175E10694Koppeling 1 – sluit onbedoeldP176A10725Versnelling kan niet in 1P176B10726Versnelling kan niet in 2P176C10727Versnelling kan niet in 3P176D10728Versnelling kan niet in 4P176E10694Koppeling 2 – opent onbedoeldP176F10696Koppeling 2 – sluit onbedoeldP177510047Voeler 1 voor Hydraulische Druk (G193), regelgrens bereiktP177B10806Koppeling 1, Tolerantielimiet BereiktP177C10778Koppeling 2, Tolerantielimiet BereiktP179E17597Keuzehendel sensor storingP17BF6079Hydraulische pomp protectieP17D410902Klep 3 in transmissie Deel 1 storingP17D58960Klep 3 in transmissie Deel 2 storingP17D618443Druk van koppeling 1 te hoogP17D718444Druk van koppeling 2 te hoogP17D88040Koppelbegrenzing als gevolg van koppelingstemperatuurP17E017593Sensor voor versnelling actuator 1 storingP181418222Drukregelklep 1 (N215), onderbreking / kortsluiting naar massaP181518222Drukregelklep 1 (N215), kortsluiting naar plusP181818227Drukregelklep 2 (N216), fout in elektrisch circuitP181918228Drukregelklep 2 (N216), onderbreking / kortsluiting met massaP189510812Functieverlies vanwege drukvalP189818306Koppeling 1, functiebeperkingP189918307Koppeling 2, functiebeperkingP189A10817Koppeling 1, te weinig ruimteP189B10818Koppeling 2, te weinig ruimteP189C10878Functieverlies vanwege onvoldoende opgebouwde drukP271119143Onaannemelijk schakelverloop versnellingsbak

Voor meer info 0031614751374
Gearboxmasters
Konining wilhelminahaven zz 19
3134 kg Vlaardingen
Advertentienummer: m2212090512