HD VRSCA V-ROD Anniversary 2003€ 8.750,00
Aston Martin DB9 5.9 V12 Coupe AUT 2005 Grijs
€ 39.950,-
Bouwjaar
2005
KM stand
131.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Coupé
336691sinds 25 mar. '25, 11:12
Merk & Model, uitvoering
Aston martin DB9, 5.9 V12 COUPE AUT
Bouwjaar
2005
KM stand
131.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 6 versnellingen
Motorinhoud
5.9 liter
Vermogen
456 pk
APK tot
02 juli 2025
Wegenbelasting
€ 109,00 per maand
Basis
Merk & Model
Aston martin DB9
Uitvoering
5.9 V12 COUPE AUT
KM stand
131.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2005
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Automaat 6 versnellingen
Kenteken
39-XJ-TK
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Bekleding
Leder
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Zwart
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
5.9 liter
Aantal cilinders
12
Vermogen
456 pk
Koppel
570 nm / 5.000 tpm
Topsnelheid
300 km/h
Acceleratie 0-100
5.10 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
6.1 km/l
CO2-uitstoot
394 g/km
Energielabel
G
Geschiedenis
APK tot
02 juli 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
6
Eigenaar sinds
02 juli 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
16 juni 2007
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 201.999,00
Onderhoud
Dealer onderhouden
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.71 m
Breedte
1.88 m
Hoogte
1.32 m
Wielbasis
2.74 m
Tankinhoud
85 liter
Leeg gewicht
1.775 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.100 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 109,00 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 251,99 per maand
Banden
€ 90,84 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 434,36 per maand
Kosten p/m
€ 886,19
Per kilometer
€ 0,71
Per jaar
€ 10.634,28
Beschrijving
Recent nog volledig nagekeken en onderhoud gehad bij Kroymans in Hilversum.
Staat dagelijks verwarmd en overdekt gestald.
Recent de rode achterlichten vervangen door wit vandaar verschillende foto's.
Rode achterlichten zijn nog aanwezig.
Goede redenen
Technische gegevensMotorisatieZoals elke Aston Martin is ook de DB9 een krachtig model. Hij maakte zijn debuut met een 5,9-liter V12-motor, die in een gewijzigde vorm al eerder werd gebruikt in de V12 Vanquish. Deze krachtbron produceert een koppel van 570 Nm bij 5.000 t.p.m. en levert een maximaal vermogen van 456 pk bij 6.000 t.p.m. – flinke cijfers voor die tijd. De DB9 accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts 4,8 seconden en bereikt een topsnelheid van 299 km/u. Om de gewichtsverdeling te optimaliseren, is de motor grotendeels achter de vooras geplaatst.
In 2019 kreeg de DB9 een verbeterde versie van de V12 onder de motorkap, met 477 pk en 600 Nm koppel. De topsnelheid nam toe tot 306 km/u. Van de 0-100-tijd werd een tiende van een seconde afgeschaafd.
In 2013 kreeg de V12 nogmaals een upgrade waardoor het vermogen toenam tot 517 pk en het koppel tot 620 Nm. De DB9 had nu slechts 4,5 seconden nodig voor een sprint naar 100 km/u. De topsnelheid ligt echter wat lager: 295 km/u.
Het DB9-feest werd afgesloten met de DB9 GT. Dit is de absolute topversie. De V12 werd nog een keer onder handen genomen, waardoor het vermogen steeg naar 547 pk.
AfmetingenDe Aston Martin DB9 is een sportieve tweedeurs coupé met plaats voor twee personen. Officieel is het een 2+2. Hij heeft dus ook nog een tweede zitrij, maar daarop passen alleen kleine kinderen. De DB9 heeft een lengte van 4,72 meter, een breedte van 1,87 meter en een hoogte van 1,28 meter. De auto is er ook als cabrio: de DB9 Volante. De bagageruimte (van beide varianten) is beperkt: 225 liter voor de coupé en 185 liter voor de Volante.
De volgende gegevens hebben betrekking op de Aston Martin DB9 coupé na de facelift (2013-2016)
Aston Martin DB9 coupéMarktintroductie2013Lengte x breedte x hoogte4,72 x 1,87 x 1,28 mWielbasis2,74 mInhoud bagageruimte225 lLedig gewicht1.785 kgToelaatbaar totaalgewicht2.085 kgCilinderinhoud5.935 cm³Vermogen381 kW (517 pk)Koppel620 NmTopsnelheid295 km/uAcceleratie van 0 tot 100 km/u4,6 secTankinhoud78 lVerbruik14,2 l/100kmCO₂-uitstoot333 g/kmVariantenDe Aston Martin DB9 kent verschillende varianten die variëren in prestaties, design en exclusiviteit. In de basis zijn er twee versies: de Coupé en de Volante. De Volante is de cabrioletvariant van de DB9 coupé. Het chassis blijft trouw aan het platform, maar met extra verstevigingen en versterkte voorruitstijlen voor rollover-bescherming. De inklapbare kap opent in 17 seconden. Qua techniek delen de coupé en de Volante dezelfde semi-automatische en automatische transmissies en de V12-motoren.
Aston Martin bracht ook enkele speciale varianten uit, zoals de DB9 LM ter ere van de GT1-overwinning op Le Mans in 2007. Er werden slechts 69 exemplaren geproduceerd, voorzien van unieke kenmerken zoals Sarthe Silver exterieur, rode remklauwen en een speciaal interieur.
In 2011 introduceerde Aston Martin drie speciale edities: de DB9 Carbon Black, Morning Frost en Quantum Silver. Deze modellen delen dezelfde V12-motor, maar onderscheiden zich door unieke esthetische elementen, zoals de Carbon Black met zijn sportieve zwarte afwerking en aangepaste uitlaat.
PrijzenDe DB9 is, net als alle andere modellen van Aston Martin, een dure auto. Voor de instapper was je al minimaal zo’n 250.000 euro kwijt. Voor de Volante begon het pas bij 275.000 euro.
DB9-occasions zijn er vanaf zo’n 50.000 euro. Je hebt dan een model te pakken uit de eerste productiejaren – 2004 tot 2008 – met minimaal 80.000 kilometer op de teller. De modellen van na de facelift in 2013 zijn duurder. De prijzen lopen op tot bijna 200.000 euro.
DesignBuitenkantDe buitenkant van de Aston Martin DB9 straalt sportiviteit en moderniteit uit. Het opvallende ontwerp kenmerkt zich door een flink koetswerk en een breed radiatorrooster aan de voorkant. Het model oogt sportief door de smalle, langgerekte koplampen en de gestroomlijnde, lage carrosserie. Hoewel het voertuig in de loop der jaren slechts subtiele wijzigingen heeft ondergaan, zoals verbeteringen aan het koetswerk en de lichtsignatuur, blijft het design zelfs jaren later nog indruk maken. Ontwerpers Hendrik Fisker en Ian Callum hebben wat dat betreft puik werk afgeleverd.
BinnenkantHet interieur is ontworpen voor maximaal comfort en maakt indruk met zeer veel ruimte, een complete uitrusting en een top-afwerking. De gebruikte materialen laten zich echter niet alleen van hun beste kant zien in termen van kwaliteit, maar zijn ook bestendig en zeer robuust. Zelfs na vele jaren ziet de Aston Martin DB9 er daarom nog steeds even goed uit. Een sterk punt is ook de goede isolatie van het koetswerk. Zelfs bij hoge snelheden blijft het interieur van de auto zeer stil en comfortabel. Lange ritten zijn daardoor geen grote uitdagingen. Aston Martin greep verscheidene facelifts aan om de auto te voorzien van de nieuwste technologieën, al moet je de verschillende snufjes en systemen niet vergelijken met de technologie in hedendaagse auto’s.
VeiligheidDe Aston Martin DB9 is niet alleen een comfortabele en sportieve metgezel, maar maakt ook indruk met zijn zeer hoge veiligheid. Klanten kunnen onder meer vertrouwen op een stabiel, speciaal ontwikkeld koetswerk. Dankzij het lage zwaartepunt ligt het voertuig ook bij hoge snelheden zeer goed op de weg en kan er veilig mee gemanoeuvreerd worden. Natuurlijk mogen andere technologieën en functies niet ontbreken, zoals airbags en een automatisch uitschuivende rolbeugel die het rijden met de cabriolet ook bijzonder veilig maakt.
Staat dagelijks verwarmd en overdekt gestald.
Recent de rode achterlichten vervangen door wit vandaar verschillende foto's.
Rode achterlichten zijn nog aanwezig.
Goede redenen
- Perfecte combinatie van rijplezier en comfort
- Ideale auto voor plezierritjes, maar ook geschikt voor dagelijks gebruik
- Ook als coupé
Technische gegevensMotorisatieZoals elke Aston Martin is ook de DB9 een krachtig model. Hij maakte zijn debuut met een 5,9-liter V12-motor, die in een gewijzigde vorm al eerder werd gebruikt in de V12 Vanquish. Deze krachtbron produceert een koppel van 570 Nm bij 5.000 t.p.m. en levert een maximaal vermogen van 456 pk bij 6.000 t.p.m. – flinke cijfers voor die tijd. De DB9 accelereert van 0 naar 100 km/u in slechts 4,8 seconden en bereikt een topsnelheid van 299 km/u. Om de gewichtsverdeling te optimaliseren, is de motor grotendeels achter de vooras geplaatst.
In 2019 kreeg de DB9 een verbeterde versie van de V12 onder de motorkap, met 477 pk en 600 Nm koppel. De topsnelheid nam toe tot 306 km/u. Van de 0-100-tijd werd een tiende van een seconde afgeschaafd.
In 2013 kreeg de V12 nogmaals een upgrade waardoor het vermogen toenam tot 517 pk en het koppel tot 620 Nm. De DB9 had nu slechts 4,5 seconden nodig voor een sprint naar 100 km/u. De topsnelheid ligt echter wat lager: 295 km/u.
Het DB9-feest werd afgesloten met de DB9 GT. Dit is de absolute topversie. De V12 werd nog een keer onder handen genomen, waardoor het vermogen steeg naar 547 pk.
AfmetingenDe Aston Martin DB9 is een sportieve tweedeurs coupé met plaats voor twee personen. Officieel is het een 2+2. Hij heeft dus ook nog een tweede zitrij, maar daarop passen alleen kleine kinderen. De DB9 heeft een lengte van 4,72 meter, een breedte van 1,87 meter en een hoogte van 1,28 meter. De auto is er ook als cabrio: de DB9 Volante. De bagageruimte (van beide varianten) is beperkt: 225 liter voor de coupé en 185 liter voor de Volante.
De volgende gegevens hebben betrekking op de Aston Martin DB9 coupé na de facelift (2013-2016)
Aston Martin DB9 coupéMarktintroductie2013Lengte x breedte x hoogte4,72 x 1,87 x 1,28 mWielbasis2,74 mInhoud bagageruimte225 lLedig gewicht1.785 kgToelaatbaar totaalgewicht2.085 kgCilinderinhoud5.935 cm³Vermogen381 kW (517 pk)Koppel620 NmTopsnelheid295 km/uAcceleratie van 0 tot 100 km/u4,6 secTankinhoud78 lVerbruik14,2 l/100kmCO₂-uitstoot333 g/kmVariantenDe Aston Martin DB9 kent verschillende varianten die variëren in prestaties, design en exclusiviteit. In de basis zijn er twee versies: de Coupé en de Volante. De Volante is de cabrioletvariant van de DB9 coupé. Het chassis blijft trouw aan het platform, maar met extra verstevigingen en versterkte voorruitstijlen voor rollover-bescherming. De inklapbare kap opent in 17 seconden. Qua techniek delen de coupé en de Volante dezelfde semi-automatische en automatische transmissies en de V12-motoren.
Aston Martin bracht ook enkele speciale varianten uit, zoals de DB9 LM ter ere van de GT1-overwinning op Le Mans in 2007. Er werden slechts 69 exemplaren geproduceerd, voorzien van unieke kenmerken zoals Sarthe Silver exterieur, rode remklauwen en een speciaal interieur.
In 2011 introduceerde Aston Martin drie speciale edities: de DB9 Carbon Black, Morning Frost en Quantum Silver. Deze modellen delen dezelfde V12-motor, maar onderscheiden zich door unieke esthetische elementen, zoals de Carbon Black met zijn sportieve zwarte afwerking en aangepaste uitlaat.
PrijzenDe DB9 is, net als alle andere modellen van Aston Martin, een dure auto. Voor de instapper was je al minimaal zo’n 250.000 euro kwijt. Voor de Volante begon het pas bij 275.000 euro.
DB9-occasions zijn er vanaf zo’n 50.000 euro. Je hebt dan een model te pakken uit de eerste productiejaren – 2004 tot 2008 – met minimaal 80.000 kilometer op de teller. De modellen van na de facelift in 2013 zijn duurder. De prijzen lopen op tot bijna 200.000 euro.
DesignBuitenkantDe buitenkant van de Aston Martin DB9 straalt sportiviteit en moderniteit uit. Het opvallende ontwerp kenmerkt zich door een flink koetswerk en een breed radiatorrooster aan de voorkant. Het model oogt sportief door de smalle, langgerekte koplampen en de gestroomlijnde, lage carrosserie. Hoewel het voertuig in de loop der jaren slechts subtiele wijzigingen heeft ondergaan, zoals verbeteringen aan het koetswerk en de lichtsignatuur, blijft het design zelfs jaren later nog indruk maken. Ontwerpers Hendrik Fisker en Ian Callum hebben wat dat betreft puik werk afgeleverd.
BinnenkantHet interieur is ontworpen voor maximaal comfort en maakt indruk met zeer veel ruimte, een complete uitrusting en een top-afwerking. De gebruikte materialen laten zich echter niet alleen van hun beste kant zien in termen van kwaliteit, maar zijn ook bestendig en zeer robuust. Zelfs na vele jaren ziet de Aston Martin DB9 er daarom nog steeds even goed uit. Een sterk punt is ook de goede isolatie van het koetswerk. Zelfs bij hoge snelheden blijft het interieur van de auto zeer stil en comfortabel. Lange ritten zijn daardoor geen grote uitdagingen. Aston Martin greep verscheidene facelifts aan om de auto te voorzien van de nieuwste technologieën, al moet je de verschillende snufjes en systemen niet vergelijken met de technologie in hedendaagse auto’s.
VeiligheidDe Aston Martin DB9 is niet alleen een comfortabele en sportieve metgezel, maar maakt ook indruk met zijn zeer hoge veiligheid. Klanten kunnen onder meer vertrouwen op een stabiel, speciaal ontwikkeld koetswerk. Dankzij het lage zwaartepunt ligt het voertuig ook bij hoge snelheden zeer goed op de weg en kan er veilig mee gemanoeuvreerd worden. Natuurlijk mogen andere technologieën en functies niet ontbreken, zoals airbags en een automatisch uitschuivende rolbeugel die het rijden met de cabriolet ook bijzonder veilig maakt.
Advertentienummer: m2249795567
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
aston martinaston martin db9aston martin vantageaston martin cabriolease youngtimer aston martinparticulier in Aston Martinaston martin in Auto'saston martin leasenaston martin db9 te koopaston heelygrijs kentekenv12aston martin v8 vantage in Auto'shyundai coupebureau 120 cm in Bureausikea open kledingkast in Kledingkastengouldamadine geelsky verkleedpakm vasalis in Boekenroofdier in Boekenemmanuelle sylvia kristel dvdassen in Aquariumvissendavid brown in Hobby en Vrije tijdkralen rijgen kind