Audi A6 3.0 TDI Quattro 272pk S Tronic 2018 (STORING !!!)

€ 12.750,-
Bouwjaar
2018
KM stand
-
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Stationwagon
237617sinds 30 apr. '25, 09:15
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
Audi A6 Avant, 3.0 TDI Quattro 272pk S Tronic
Bouwjaar
2018
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat 7 versnellingen
Motorinhoud
3.0 liter
Vermogen
272 pk
APK tot
05 februari 2026
Wegenbelasting
€ 221,00 per maand
Emissieklasse
Euro 6
Basis
Merk & Model
Audi A6 Avant
Uitvoering
3.0 TDI Quattro 272pk S Tronic
Brandstof
Diesel
Bouwjaar
2018
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Automaat 7 versnellingen
Kenteken
XZ-470-K
Aantal deuren
5
Aantal stoelen
5
Bekleding
Leder en Stof
Kleur
Wit
Interieur
Zwart
Aandrijving
4WD permanent
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
3.0 liter
Aantal cilinders
6
Vermogen
272 pk
Koppel
580 nm / 3.250 tpm
Topsnelheid
250 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
5.70 sec
Milieu
Brandstof
Diesel
Verbruik
18.2 km/l
CO2-uitstoot
142 g/km
Emissieklasse
Euro 6
Energielabel
E
Geschiedenis
APK tot
05 februari 2026
Aantal eigenaren tot en met nu
2
Eigenaar sinds
21 november 2023
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
10 april 2019
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 88.540,00
Onderhoud
Dealer onderhouden
Opties
  • 4x4
  • ABS
  • Adaptieve lichten
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Alarm
  • Bluetooth
  • Boordcomputer
  • Centrale vergrendeling
  • Cruise Control
  • Elektrische achterklep
  • Elektrische ramen
  • Lichtmetalen velgen
  • Mistlampen
  • Navigatiesysteem
  • Radio
  • Regensensor
  • Sportstoelen
  • Start-stop-systeem
  • Traction-control
  • Trekhaak
  • USB
  • Verwarmde buitenspiegels
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.94 m
Breedte
1.87 m
Hoogte
1.46 m
Wielbasis
2.91 m
Tankinhoud
73 liter
Kofferinhoud min. - max.
565 - 1680 liter
Leeg gewicht
1.810 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.465 kg
Gewicht aanhanger geremd
2.000 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 221,00 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 101,80 per maand
Banden
€ 42,96 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 136,52 per maand
Kosten p/m
€ 502,28
Per kilometer
€ 0,40
Per jaar
€ 6.027,36
Zekerheden van deze auto

APK tot 5 februari 2026

Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen

Dealer onderhouden

Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad

Beschrijving

GOED LEZEN AUB !!!!

Deze Audi A6 is werkelijkwaar een genot om in te rijden.  Perfecte wegligging, in ieder toerental vermogen, heerlijk geluid en een acceleratie van een raket.

Motor: 3 liter V6 diesel met 272 PK.  Betreft een QUATTRO, dus 4x4 aandrijving.
Deze audi is van 2018 tot eind 2023 volledig onderhouden door de AUDI dealer.  Er is daar een historie van 9 pagina's met onderhoud in te zien.  Eind 2023 is de kalalysator nog vervangen.

Ik heb de auto sinds eind 2023 in mijn bezit en heb er de afgelopen anderhalf jaar met heel veel plezier in gereden, tot vorige week, toen de automaatbak een storing gaf.

De storing betreft dat de bak de versnellingen niet meer leest. Hij gaat wel in de D of S, maar hij leest de 1 niet en blijft dus in zijn neutraal staan. De DSG specialist zegt dat het de printplaat achterin de bak (de sensormodule) is die stuk is. Mechatronic is in orde.

Zoals op de foto te zien brand het lampje van de remmen op het dashboard.  De remblokken aan de voorzijde moeten vervangen worden, maar die had ik al gekocht en krijg je er dus bij.

De KM stand is 448xxx, MAAR bij 223xxx is er een geheel nieuwe motor (bij de Audi dealer) in gekomen.  Deze motor heeft dus slechts 220xxx gedraaid.

Auto heeft net een nieuwe APK

Betreft een ex-overheid auto, dus hij is top onderhouden, maar uiterlijk niet in showroomstaat,

Niet zeuren over de prijs, want je gaat er geen een vinden voor dit geld...sterker nog, de goedkoopste van dit bouwjaar met dit vermogen (zonder problemen) vraagt 23K+ !

Voor de duidelijkheid.  Motor loopt en loopt goed, maar versnellingsbak werkt niet.  Auto is dus NIET rijdbaar (wel rolbaar)

---------------------------------------------------------------------------------------
I have owned the car since the end of 2023 and have driven it with great pleasure for the past year and a half, until last week, when the automatic transmission malfunctioned. The malfunction is that the transmission no longer reads the gears. It goes into D or S, but it does not read 1 and therefore remains in neutral. The DSG specialist says that it is the printed circuit board at the back of the transmission (the sensor module) that is broken. Mechatronic is fine.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ich besitze das Auto seit Ende 2023 und bin es die letzten anderthalb Jahre mit großer Freude gefahren, bis letzte Woche das Automatikgetriebe seinen Dienst versagte. Der Fehler liegt darin, dass das Getriebe die Gänge nicht mehr liest. Es geht zwar in D oder S, liest aber die 1 nicht und bleibt daher im Leerlauf. Der DSG-Spezialist sagt, dass die Leiterplatte auf der Rückseite des Getriebes (das Sensormodul) defekt ist. Mechatronik ist ok.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Jestem właścicielem tego samochodu od końca 2023 roku i jeździłem nim z wielką przyjemnością przez ostatnie półtora roku, aż do zeszłego tygodnia, kiedy to zepsuła się automatyczna skrzynia biegów. Usterka polega na tym, że skrzynia biegów nie odczytuje biegów. Przechodzi do D lub S, ale nie odczytuje 1, więc pozostaje w pozycji neutralnej. Specjalista od skrzyni DSG twierdzi, że uszkodzona jest płytka drukowana z tyłu skrzyni biegów (moduł czujnika). Mechatronika jest OK.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Dețin mașina de la sfârșitul anului 2023 și am condus-o cu mare plăcere în ultimul an și jumătate, până săptămâna trecută, când transmisia automată a funcționat defectuos. Vina este ca cutia de viteze nu mai citeste treptele. Intră în D sau S, dar nu citește 1 și deci rămâne în neutru. Specialistul DSG spune că placa de circuit imprimat din spatele cutiei de viteze (modulul senzorului) este cea care este spartă. Mecatronica este OK.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Pritezhavam kolata ot kraya na 2023 g. i ya karakh s golyamo udovolstvie prez poslednata godina i polovina, do minalata sedmitsa, kogato avtomatichnata transmisiya se povredi. Greshkata e, che skorostnata kutiya veche ne chete skorostite. Vliza v D ili S, no ne chete 1 i taka ostava v neutralno polozhenie. Spetsialistŭt po DSG kazva, che e schupena pechatnata platka otzad na skorostnata kutiya (senzorniya modul). Mekhatronika e OK.
Advertentienummer: m2262875992

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage