BMW E46 M3 3.2 Coupe Handbak Origineel Nederlandse auto.

€ 42.750,-
KM stand
207.000 km
Bouwjaar
2001
Verbruik
8,40 km/l
Energielabel
Garantie
-
3431122sinds 22 mei. '24, 19:39

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelBmw 3-Serie (E90)
Bouwjaar2001
Uitvoering3.2 CI M3 COUPE
CarrosserieCoupé
Kenteken77-HF-PH
APK tot24 augustus 2024
BrandstofBenzine
KM stand207.000 km
TransmissieHandgeschakeld 6 versnellingen
EnergielabelG
Verbruik8.4 km/l
Prijs€ 42.750,00
Motorinhoud3.2 liter
Topsnelheid250 km/h
Kosten p/m€ 660,74
Vermogen343 pk
OnderhoudOnderhoudsboekje
Opties
  • ABS
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Alarm
  • Boordcomputer
  • Centrale vergrendeling
  • Climate control
  • Cruise Control
  • Electronic Stability Program (ESP)
  • Elektrische buitenspiegels
  • Elektrische ramen
  • Elektrische stoelverstelling
  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Mistlampen
  • Navigatiesysteem
  • Parkeersensor
  • Radio
  • Regensensor
  • Sportpakket
  • Sportstoelen
  • Spraakbediening
  • Startonderbreker
  • Traction-control
  • Verwarmde buitenspiegels
  • Xenon verlichting

Algemene kenmerken

Merk & ModelBmw 3-Serie (E90)
Uitvoering3.2 CI M3 COUPE
CarrosserieCoupé
Kenteken77-HF-PH
TransmissieHandgeschakeld 6 versnellingen
BrandstofBenzine
KleurZwart
Aantal deuren2
Aantal stoelen5

Kosten

Wegenbelasting€ 91,00 per maand
Reparaties en onderhoud€ 201,26 per maand
Banden€ 55,21 per maand
Brandstof verbruik / maand€ 313,27 per maand
Kosten p/m€ 660,74
Per kilometer€ 0,53
Per jaar€ 7.928,88

Geschiedenis

APK tot24 augustus 2024
Aantal eigenaren tot en met nu7
Eigenaar sinds03 maart 2020
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland15 juni 2001
Import autoNee
Nieuwprijs vanaf€ 81.122,00

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud3.2 liter
Aantal cilinders6
Vermogen343 pk
Koppel365 nm / 4.900 tpm
Topsnelheid250 km/h
TurboNee
Acceleratie 0-1005.2 sec(0-100)
LPG-g3Nee
Verbruik8.4 km/l
CO2-uitstoot287 g/km
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte4.49 m
Breedte1.78 m
Hoogte1.37 m
Wielbasis2.72 m
Tankinhoud63 liter
Leeg gewicht1.470 kg
Max. toelaatbaar gewicht2.000 kg

Beschrijving

Bij deze verkoop ik mijn BMW E46 M3 uit 2001.

Waarom gaat hij weg?
Ik heb deze prachtige BMW 4 jaar geleden gekocht als persoonlijk project en sinds dien de auto volledig gerestaureerd.
Ondertussen is het project afgerond en ben ik toe aan een andere stap in mijn leven.
Namelijk het kopen van een woning.
Ik heb veel avonturen beleefd en herinneringen gemaakt met deze geweldige machine, en ik weet ook zeker dat ik over 10 jaar zal zeggen “die auto had ik nooit moeten verkopen”.
Maar toch is het tijd voor mijn M3 om naar een volgende liefhebber te gaan.

Doel van dit project.
Bij de restauratie zijn alle bekende en onbekende kwaaltjes op de best mogelijke manier met de best verkrijgbare onderdelen hersteld of aangepast.
Mijn visie voor dit project was het creëren van de ultieme “pure” rijdersauto welke je echt betrekt bij het autorijden.
Een auto welke een bepaald gevoel omhoog brengt dat je in de hedendaagse “gefilterde” auto’s niet meer kunt ervaren.
Tegelijkertijd moest het wel een auto worden waar ja na een lange rit uitgerust uit kunt stappen en ook gewoon een lekker stukje mee kunt toeren zonder in te leveren op comfort.
Daarnaast heeft de betrouwbaarheid van de auto de hoogste prioriteit gehad tijdens dit project.
Tuurlijk, er kan altijd iets kapotgaan.
Maar de insteek is vanaf het eerste moment geweest om alles wat problemen kan veroorzaken preventief aan te pakken zodat je altijd zorgeloos met de auto op pad kunt.

Gevoel van de auto.
Deze auto geeft in bochten en op snelheid bijzonder veel vertrouwen, maar wie dapper genoeg is om de auto richting zijn grenzen te pushen zal ervaren dat deze machine zich niet zomaar laat temmen en in de gemiddelde bestuurder precies de juiste hoeveelheid angst en adrenaline naar boven kan brengen.
Ook is het onderstel strak en tegelijkertijd vergevend op slecht wegdek door de slimme techniek in de KW schokdempers.
De symfonie van de 3.2 liter 6 cilinder welke tot de 8000 toeren blijft toenemen in trekkracht is een genot waar elke autoliefhebber kippenvel van krijgt.
Deze beestachtige motor is door de grote hoeveelheid koppel in het lage toeren gebied ook zeer prettig om dagelijks mee te rijden of rustig mee te toeren.
De beleving van de motor wordt als je de rechtervoet naar beneden zet enorm versterkt door de K&N luchtinlaat en SuperSprint uitlaat.

Verbruik.
Bij normaal rijden is een verbruik van 1 op 10 goed haalbaar en op de lange baan is zelfs 1 op 13 mogelijk.
De sportieve rijder moet rekenen op een gemiddeld verbruik van 1 op 8.
En de olie dan? Hoeveel verbruikt hij daarvan? Eigenlijk helemaal niks.
Alleen als er langdurig hard mee gereden wordt (stuk sporten door de bergen of op de autobahn) moet er soms een klein scheutje bij.

Historie.
In maart 2020 heb ik de auto gekocht. De vorige eigenaar heeft de auto meer dan 10 jaar gehad en ook bij deze eigenaar heeft de auto altijd binnen gestaan. De laatste 14 jaar heeft de auto dus amper regen en absoluut geen strooizout gezien, en dat die je direct als je er onder staat!

Van wie koop je de auto?
Mijn naam is Tim de Leeuw, ik ben 30 jaar oud en werk al sinds mijn 16e in een autogarage.
Voor die tijd hield ik mij al bezig met bestuurbare auto’s skelters en bromfietsen.
Je zou kunnen zeggen dat de benzine al van jongs af aan door mijn aderen stroomt.
Ondertussen werk ik bijna 8 jaar bij Carrec Technocenter in Soesterberg, een autobedrijf gespecialiseerd in onder andere BMW ’s.
Dit is dan ook waar ik de auto gedurende mijn eigendom opgeknapt heb en waar de auto altijd veilig binnen gestaan heeft.

Wat is er allemaal aan gedaan?
· Groot onderhoud uitgevoerd (olie+filter, bougies, luchtfilter, brandstoffilter, kleppen stellen, remvloeistofservice, aircoservice).
· Drijfstang lagers en bouten vervangen door upgrade lagers en bouten.
· Volledige Vanos Revisie.
· Startmotor vervangen.
· Accu vervangen.
· Nieuw stuurwiel en pookknop gemonteerd.
· Versnellingsbak olie ververst.
· Voorbanden Michelin Pilot Sport 225/40-19 vervangen.
· Achterbanden vervangen Michelin Pilot Sport 275/30-19.
· Naafdoppen vervangen.
· Upgrade uitlaat gemonteerd.
· Auto uitgelijnd rondom.
· Tempratuur sensor uitlaat vervangen.
· Remmen upgrade klaar gemaakt en gemonteerd.
· Redish plaaten gemonteerd (versteviging subframe).
· Bodem restauratie.
· RACP-versteviging en herstel.
· Alle wiellagers, kogels en rubbers achter vervangen.
· Alle bouten achter vervangen of behandeld.
· Alle ophangingdelen achter gepoedercoat.
· Versteviging boven de voorste toplagers gemonteerd.
· Veerpoot brug aangebracht voor en achter.
· KW V3 set gemonteerd en afgesteld.
· Mistlampen voor vervangen en kapjes gespoten.
· Zonnescherm achter gangbaar gemaakt.
· Hoedenplank gespoten/hersteld.
· Remleidingen behandeld met 2K lak.
· A en C-stijl bekleding vervangen.
· Raam/deurrubber links vervangen.
· Kentekenplaten vervangen (luxe).
· Middenconsole ombouw naar bekerhouder.
· Speling schakelsysteem verholpen.
· Glascoating aangebracht.
· Paravanbak vervangen en wisserarmen gespoten.
· Middenconsole bak vervangen.
· Xenon lampen vervangen.
· K&N Inlaat gemonteerd.
· Voorraam vervangen in verband met steenslag.
· Montage Recaro Sportster CS stoelen.
· Leer behandeld.
· Remlichtschakelaar vervangen.
· Gasklep positie sensor vervangen.
· Slangen stuurbekrachtiging vervangen (hoge en lage druk).
· Loop en spanrollen multiriem vervangen.
· Differentieel revisie en aanpassing uitgevoerd.
· Ventilatieroosters achter de bumper vervangen.

Welke upgrades zitten er op de auto?

· KW Variant 3 schroefset (hoogte en demping instelbaar zowel ingaande als uitgaande slag).
· Redish V2 versteviging platen.
· PureTech Sweden X-brace.
· Powerflex road series draagarm rubbers .
· RacingDiffs differentieel aanpassing.
· ACL Drijfstanglagers met ARP bouten,
· Beisan VANOS upgrade delen (Alles, van oliepompschijf tot seals, elektronica en exhausthub aan toe).
· 4 pots remklauwen rondom met CSL remschijven en RVS omvlochten remslangen.
· Super Sprint Race uitlaatsysteem (midden en einddemper). Deze is 14 kilo lichter dan het originele systeem.
· K&N Inlaatsysteem.
· Originele BMW CS velgen.
· Verstelbare Recaro Sportster CS stoelen met klap rugleuning voor toeging tot de achterbank.

Mankeert er dan helemaal niks aan de auto?
Het gaat hier om een bijna 25 jaar oud BMW M product. Uiteraard is er altijd wel iets dat beter kan.
Zo zit er links achter de bumper een kleine schade, is de lak niet meer nieuw (steenslag en kleine gebruikers sporen) en jankt het differentieel rond de 130.

Wat kan ik voor service verwachten als ik de auto koop?
Ik verkoop deze auto privé. Bij oplevering van de BMW krijg je een verse APK en een onderhoudsbeurt.
Ook krijg je er een taxatierapport bij (taxatiewaarde €45.000) geldig tot 5-2027 Zodat je hem na aanschaf goed kunt verzekeren. Daarnaast kunnen in overleg overige wensen of aanpassingen uitgevoerd worden, want dit is mijn specialisme.
Tevens beschik ik nog over het standaard in en uitlaat systeem, evenals de originele stoelen. Indien gewenst kunnen deze terug geplaats worden.

Ik wil meer weten, wat kan ik doen?
Ik ben via mail of telefoon bereikbaar.
Daarnaast zijn geïnteresseerde van harte welkom om de auto in het echt te komen bekijken.
Hierbij is het uiteraard ook geen probleem om op locatie de auto van onder te bekijken of technisch na te laten lopen.
Ook heb ik veel meer foto’s en video materiaal van dit project welke ik op aanvraag door kan sturen.

In de video link is er meer te zien over mij en de auto. (Op YouTube zoeken naar "De auto van Tim" op de pagina van Carrec Technocenter werkt ook)

Let wel, sinds deze video zijn er nog een aantal zaken aangepast aan de auto (Stoelen en Vanos).
Advertentienummer: m2117953736