BMW e30 316i Touring Design Edition
€ 8.499,-
Bouwjaar
1994
KM stand
166.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Stationwagon
49722sinds 6 mei. '25, 17:20
Merk & Model, uitvoering
Bmw BMW, .
Bouwjaar
1994
KM stand
166.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.6 liter
Vermogen
99 pk
APK tot
06 maart 2027
Wegenbelasting
€ 48,00 per maand
Basis
Merk & Model
Bmw BMW
Uitvoering
.
KM stand
166.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1994
Carrosserie
Stationwagon
Transmissie
Handgeschakeld
Kenteken
K-420-SR
Aantal stoelen
5
Bekleding
Stof
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Grijs
Aandrijving
Achterwiel
Motor
Motorinhoud
1.6 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
99 pk
Topsnelheid
179 km/h
Milieu
Brandstof
Benzine
CO2-uitstoot
195 g/km
Geschiedenis
APK tot
06 maart 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
24 februari 2021
Type laatste eigenaar
bedrijf
Datum registratie Nederland
24 februari 2021
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.85 m
Breedte
1.93 m
Hoogte
1.77 m
Leeg gewicht
1.070 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.650 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.200 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
500 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 48,00 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 77,48 per maand
Banden
€ 32,81 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 209,15 per maand
Kosten p/m
€ 367,44
Per kilometer
€ 0,28
Per jaar
€ 4.409,28
Beschrijving
Deze compleet originele BMW e30 316i Touring Design Edition, in 2021 door mijzelf geimporteerd uit Duitsland, is een prachtig origineel voorbeeld van BMW’s eerste 3 serie touring. Met slechts 166.000 originele kilometers (loopt langzaam op, ik gebruik hem nog) en slechts 3 eigenaren vanaf nieuw en nog vrijwel volledig in de originele lak is deze e30 inmiddels een zeldzaamheid geworden.
De vorige (Duitse) eigenaar, een echte BMW liefhebber met een handvol prachtige exemplaren in bezit, heeft deze Touring na een lange periode in opslag helemaal nagelopen, heel veel vervangen en er zelf slechts een paar duizend km mee gereden.
Vervolgens heb ik hem de afgelopen 3 jaar met heel veel plezier als tweede auto gebruikt, in die periode heb ik er ongeveer 30.000km mee gereden. Uiteraard heb ik altijd al het benodigde onderhoud gedaan, bij specialist van den Hengel in Amsterdam. Onderhoudsgeschiedenis en facturen aanwezig.
Alles in en aan de auto functioneert perfect, het onderhoud is helemaal bij, de auto heeft niets nodig. De motor loopt perfect, geen typische m40 tik en hij verbruikt of lekt geen olie. De bak schakelt soepel, geen bijgeluiden oid. Remmen zijn goed, banden ook.
Van binnen is de auto met de speciale Design Edition stof in grijs met blauwe print en piping niet alleen prachtig om te zien, maar ook zonder noemenswaardige gebruik sporen, terwijl deze Edition stof er om bekend staat snel te slijten. Geen instapschade, geen slijtageplekken, geen vlekken of stank. De originele zwarte hemel is nog in mooie staat, het bekende doorhangen achter is gerepareerd. De radio is een originele Becker Traffic Pro met ingebouwde navigatie, het stuur is met leer bekleed en heeft een airbag. Als verdere opties heeft de auto sportstoelen, in hoogte verstelbare koplampen, electrische ramen voor (achteraf ingebouwd, met OEM BMW onderdelen), een boordcomputer, electrische spiegels en een origineel en perfect werkend (niet lekkend) schuif- kanteldak.
Van buiten is de grotendeels originele Sterling Silber lak nog in prachtige staat, ook hier zie je de geringe kilometerstand duidelijk terug. De auto is kaarsrecht (geen schadeverleden) en de gewilde originele 15” BBS velgen (inclusief de kostbare originele naafkappen) zijn nog zeer mooi. Helaas een klein deukje op het rechter voorscherm (zie foto). Roest is nauwelijks te vinden, een klein plekje op de parafan en onder het achterraam daargelaten. De belangrijkste zwakke punten van e30’s zijn echter allemaal roestvrij: de bodem, dorpels, spatbordranden en alle 4 portieren zijn allemaal schoon.
Samengevat; dit is een volledig originele, ongerestaureerde, keiharde en eerlijke BMW e30 Touring zoals je ze niet veel meer tegenkomt. Perfect om -zoals ik gedaan heb- als eerste of tweede auto dagelijks te gebruiken maar ook om als basis te dienen voor een high-end engine swap of zelfs om de laatste puntjes op de i te zetten en voor de lange termijn zorgvuldig te conserveren; een prachtige survivor die een verrijking kan vormen voor iedere BMW verzameling..
De vorige (Duitse) eigenaar, een echte BMW liefhebber met een handvol prachtige exemplaren in bezit, heeft deze Touring na een lange periode in opslag helemaal nagelopen, heel veel vervangen en er zelf slechts een paar duizend km mee gereden.
Vervolgens heb ik hem de afgelopen 3 jaar met heel veel plezier als tweede auto gebruikt, in die periode heb ik er ongeveer 30.000km mee gereden. Uiteraard heb ik altijd al het benodigde onderhoud gedaan, bij specialist van den Hengel in Amsterdam. Onderhoudsgeschiedenis en facturen aanwezig.
Alles in en aan de auto functioneert perfect, het onderhoud is helemaal bij, de auto heeft niets nodig. De motor loopt perfect, geen typische m40 tik en hij verbruikt of lekt geen olie. De bak schakelt soepel, geen bijgeluiden oid. Remmen zijn goed, banden ook.
Van binnen is de auto met de speciale Design Edition stof in grijs met blauwe print en piping niet alleen prachtig om te zien, maar ook zonder noemenswaardige gebruik sporen, terwijl deze Edition stof er om bekend staat snel te slijten. Geen instapschade, geen slijtageplekken, geen vlekken of stank. De originele zwarte hemel is nog in mooie staat, het bekende doorhangen achter is gerepareerd. De radio is een originele Becker Traffic Pro met ingebouwde navigatie, het stuur is met leer bekleed en heeft een airbag. Als verdere opties heeft de auto sportstoelen, in hoogte verstelbare koplampen, electrische ramen voor (achteraf ingebouwd, met OEM BMW onderdelen), een boordcomputer, electrische spiegels en een origineel en perfect werkend (niet lekkend) schuif- kanteldak.
Van buiten is de grotendeels originele Sterling Silber lak nog in prachtige staat, ook hier zie je de geringe kilometerstand duidelijk terug. De auto is kaarsrecht (geen schadeverleden) en de gewilde originele 15” BBS velgen (inclusief de kostbare originele naafkappen) zijn nog zeer mooi. Helaas een klein deukje op het rechter voorscherm (zie foto). Roest is nauwelijks te vinden, een klein plekje op de parafan en onder het achterraam daargelaten. De belangrijkste zwakke punten van e30’s zijn echter allemaal roestvrij: de bodem, dorpels, spatbordranden en alle 4 portieren zijn allemaal schoon.
Samengevat; dit is een volledig originele, ongerestaureerde, keiharde en eerlijke BMW e30 Touring zoals je ze niet veel meer tegenkomt. Perfect om -zoals ik gedaan heb- als eerste of tweede auto dagelijks te gebruiken maar ook om als basis te dienen voor een high-end engine swap of zelfs om de laatste puntjes op de i te zetten en voor de lange termijn zorgvuldig te conserveren; een prachtige survivor die een verrijking kan vormen voor iedere BMW verzameling..
Advertentienummer: m2265265657
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
e30 in BMWbmw e30 touringbmw touringbmwbmw 320i touring in BMWbmw 3 serie touringbmw 318i touringbmw 330i touringe30 325i in BMWbmw 335i touringbmw 325i touringe30 cabriolet in BMWbmw 540i touringbmw x5raleigh maxantieke kolenkit in Antiek en Kunstkerstboom versieringhva boekengehaakte poesparkside performance haakse slijperdriver 2 in PlayStation 2thermische servomotor in Doe-het-zelf en Verbouwvelyon regendouchemickey mouse en minnie huren