Ferrari 360 3.6 V8 Modena Handgeschakeld (bj 2000)

€ 79.950,-
KM stand
125.900 km
Bouwjaar
2000
Verbruik
5,58 km/l
Energielabel
-
Garantie
-
83633sinds 17 apr. '24, 10:22

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelFerrari 360
Bouwjaar2000
Uitvoering3.6 V8 Modena
CarrosserieCoupé
APKBij aflevering
BrandstofBenzine
KM stand125.900 km
TransmissieHandgeschakeld
Verbruik5.6 km/l
Prijs€ 79.950,00
Motorinhoud3.6 liter
Vermogen400 pk
Datum van registratie03 juni 2000
OnderhoudDealer onderhouden
Opties
  • ABS
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Alarm
  • Elektrische ramen
  • Lederen bekleding
  • Metallic lak
  • Startonderbreker

Beschrijving

De eerste volledig uit aluminium gebouwde productie Ferrari die het gezegde less-is-more eer aandoet. Hoewel de auto aanzienlijk groter en van binnen dus ruimer is dan zijn voorganger, en het motorvermogen...

Ferrari 360 3.6 V8 Modena Handgeschakeld

Algemene gegevens

Tellerstand: 125.900 km
Carrosserievorm: Coupé
Aantal deuren: 2
Brandstofsoort: Benzine
Bouwjaar: jun 2000
Nieuw: Nee
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Kleur: Zwart metallic
Interieurkleur: Zwart
Bekleding: Leder
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)

Technische gegevens

Motorinhoud: 3.586 cc
Aantal cilinders: 8
Vermogen: 294 kW (400 PK)
Topsnelheid: 295 km/u
Acceleratie (0-100): 4,5 s
Wielbasis: 260 cm
Ledig gewicht: 1.290 kg

Functionaliteit

Aantal zitplaatsen: 2

Financiële gegevens

Motorrijtuigenbelasting: geen
BTW/Marge: Marge (Bedrijven kunnen geen BTW terugvorderen van de belasting)

Exterieur
  • Getint glas

Interieur
  • Airco
  • Elektrische ramen voor

Veiligheid
  • Airbag bestuurder
  • Airbag passagier
  • Alarm klasse 1(startblokkering)
  • Anti Blokkeer Systeem
  • Derde remlicht


De eerste volledig uit aluminium gebouwde productie Ferrari die het gezegde less-is-more eer aandoet. Hoewel de auto aanzienlijk groter en van binnen dus ruimer is dan zijn voorganger, en het motorvermogen slechts 20pk toenam, presteert de auto aanzienlijk beter. Niet alleen zorgt het aluminium chassis, carrosserie en ophanging voor minder wagengewicht, het zorgt ook voor een sterk verbeterde stijfheid van het geheel. Dus een betere wegligging. Door veel tijd in de windtunnel door te brengen en het geraffineerde ontwerp van PininFarina verbergt het uiterlijk van de auto hoeveel groter ze is geworden. De eerste 'volwassen' V8 waar ook een minder Italiaans postuur zelfs ruimte achter de stoel overhoudt en zelfs een middagje kan gaan golfen met de Ferrari. Nieuw was ook de toevoeging van Traction Control, hetgeen de overmoedige coureur beschermd voor ondersteboven uitstappen. Dankzij de hoogstaande bouwkwaliteit, toegankelijke rijeigenschappen en prestaties werd de 360 aanzienlijk beter verkocht dan zijn voorganger. De meeste exemplaren werden geleverd met het F1 sequentiële schakelsysteem. Ondanks het race-auto gevoel wat dit systeem de bestuurder lijkt te bezorgen voldoet het vooral bij snel acceleren (nog) niet. De kleine enkelvoudige koppeling kan het motorvermogen onvoldoende aan en laat de F1 koppeling 'slippen'. De marketing van Ferrari, die F1wilde promoten, maakte dat de handbak een aanzienlijk zeldzamere auto werd. En tegelijkertijd de leukste. Betere acceleratie, meer beleving. Een rijdende kermisattractie waar in deze prijsklasse niets tegenop kan als het gaat om pure sportauto beleving. Kom mijn enthousiasme met mij beleven.. De 360 werd standaard geleverd met leer op de stoelen, climat control, elektrische ramen, elektronisch instelbare schokdempers, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening en een Becker/Ferrari radio/cd speler. Optioneel heeft dit exemplaar een Challenge grill achter, origineel paneel aanwezig. Verder is de auto voorzien van een Tubi Style sportuitlaat, Ferrari pyama, Intrax Black Titan instelbare schokdempers en een alarmsysteem. In stijlvol en strak zwart gelakte carrosserie die geheel zonder gebruikssporen is. Geen enkele kras, steenslag of deuk te vinden. 'Als nieuw' uitstraling. Altijd schadevrij geweest. Duidelijk een echte liefhebbers-auto. Een foutloos en origineel interieur. Mooi en onbeschadigd zwart leer op de stoelen, dashboard en deurpanelen. Bekleding op de dorpels en vloer onbeschadigd. Mooi sportstuur, met leer bekleed. Nooit in gerookt. Geen noemenswaardige gebruikssporen. Het interieur lijkt eerder dat van een auto met 40.000km. Bijzonder schone en fabrieks-originele motorruimte. Matching motor. De rode krimplak op de cylinderkoppen is nergens losgelaten, de motor ophangingsbalken zijn nog mooi zilvergrijs en er is duidelijk zichtbaar niet in slecht weer gereden. De kofferruimte is beschadigingsvrij en voorzien van de originele gereedschapskoffer. Op de 18 inch lichtmetalen velgen zitten uitstekende banden. Deze Ferrari 360 Modena werd nieuw geleverd in Nederland. Ze is altijd door een dealer en een bekende specialist onderhouden. Gestempelde boekjes en facturen zijn aanwezig. Zo is bijvoorbeeld te zien dat bij 70.000km de koppeling compleet vernieuwd werd. Bij 122.000km werd de laatste onderhoudsbeurt uitgevoerd inclusief het vernieuwen van de distributiesnaren. Deze bovengemiddeld nette Ferrari 360 Modena staat rijklaar bij ons in de showroom voor u klaar. Zie onze website voor meer dan 100 foto's www.witmerodijk.nl of u gebruikt de volgende link; https://witmerodijk.nl/te-koop/ferrari-360-coupe-manual-2000/2136

-
Advertentienummer: m2105133934