Ferrari GTC4Lusso 6.3 V12

€ 210.000,-
Bouwjaar
2017
KM stand
80.198 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Carrosserie
Coupé
2313sinds 4 mei. '25, 12:53
Deel via
of
Merk & Model, uitvoering
Ferrari GTC4Lusso, 6.3 V12
Bouwjaar
2017
KM stand
80.198 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat 7 versnellingen
Motorinhoud
6.3 liter
Vermogen
689 pk
APK tot
09 september 2025
Wegenbelasting
€ 110,33 per maand
Emissieklasse
Euro 6
Basis
Merk & Model
Ferrari GTC4Lusso
Uitvoering
6.3 V12
KM stand
80.198 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2017
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Automaat 7 versnellingen
Kenteken
R-578-HX
Aantal deuren
3
Aantal stoelen
4
Bekleding
Leder
Kleur
Zilver of Grijs
Interieur
Beige
Aandrijving
4WD permanent
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
6.3 liter
Aantal cilinders
12
Vermogen
689 pk
Koppel
697 nm / 5.750 tpm
Topsnelheid
335 km/h
Acceleratie 0-100
3.40 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
6.5 km/l
CO2-uitstoot
350 g/km
Emissieklasse
Euro 6
Energielabel
G
Geschiedenis
Conditie
Gebruikt
APK tot
09 september 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
1
Eigenaar sinds
08 september 2022
Type laatste eigenaar
bedrijf
Datum registratie Nederland
08 september 2022
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 400.624,00
Opties
  • 360° camera
  • 4x4
  • ABS
  • Airconditioning
  • Alarm
  • Android Auto
  • Apple Carplay
  • Bochtverlichting
  • Climate control
  • Electronic Stability Program (ESP)
  • Lederen bekleding
  • Navigatiesysteem
  • Radio
  • Start-stop-systeem
  • Stoelventilatie
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.92 m
Breedte
2.06 m
Hoogte
1.38 m
Wielbasis
2.99 m
Tankinhoud
91 liter
Kofferinhoud min. - max.
450 - 800 liter
Leeg gewicht
1.895 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.460 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 110,33 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 299,73 per maand
Banden
€ 160,91 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 405,07 per maand
Kosten p/m
€ 976,05
Per kilometer
€ 0,78
Per jaar
€ 11.712,60

Beschrijving

Ferrari GTC4Lusso 6.3 V12

Algemene informatie
Aantal deuren: 3
Modelreeks: 2016 - 2019
Kleur: Chiaro Grigio (licht grijs)

Technische informatie
Vermogen: 507 kW (689 PK)
Koppel: 697 Nm
Transmissie: 7 versnellingen, Automaat
Tankinhoud: 91 liter
Acceleratie (0-100): 3,4 s
Topsnelheid: 335 km/u

Maten en gewichten
Laadvermogen: 565 kg
GVW: 2.460 kg
Afmetingen (LxB): 492 x 206 cm
Wielbasis: 299 cm

Interieur
Interieurkleur: Crema Beige
Aantal zitplaatsen: 4

Milieu
CO₂-uitstoot (NEDC): 350 g/km
Fijnstofuitstoot: 0,3 mg/km
Energielabel: G

Verbruik
Brandstofverbruik in de stad: 23,3 l/100km (1 op 4,3)
Brandstofverbruik op de snelweg: 10,8 l/100km (1 op 9,3)

Historie
Aantal eigenaren: 2

Financiële informatie
BTW/marge: BTW verrekenbaar voor ondernemers
Motorrijtuigenbelasting: € 347 - € 383 per kwartaal

Afleverpakketten
Inbegrepen afleverpakket: Basispakket
Dit afleverpakket bevat: Geldige APK, RDW-leges, Wettelijke garantie

Opties en accessoires
  • Stoelen-pakket (comfortstoel(en), stoel ventilatie voor)
  • alarm klasse 5
  • Apple Carplay/Android Auto
  • electronic climate controle
  • lederen interieur
  • navigatiesysteem full map + hard disk
  • achterasbesturing
  • adaptief demping systeem
  • Anti Blokkeer Systeem
  • audio installatie premium
  • bagage-scheidingsnet
  • Elektronisch Stabiliteits Programma
  • extra getint glas
  • koplampen adaptief
  • multimedia-voorbereiding
  • niveauregeling automatisch
  • RDW-leges
  • rondomzicht camera
  • schakelmogelijkheid aan stuurwiel
  • speciale kleur
  • sperdifferentieel
  • start/stop systeem
  • stuurwiel multifunctioneel


The client is not always right. – Ferrari Enzo 

De Ferrari GTC4Lusso. Wat ons betreft, de laatste échte ras GT van Ferrari, die tegenwoordig is vervangen voor de Purosangue. De ‘GT’ trend werd door Ferrari in 1960 ontdekt. Enzo merkte dat niet iedere heer op stand zat te wachten op losse vullingen en een natte rug bij aankomst. Zo werd de 250 GT/E bedacht. De eerste Ferrari die als productie auto beschikbaar was met vier stoelen en luxer was uitgevoerd. Concept was simpel; Een lang gerekte neus waaronder de Colombo V12 motoren van Enzo lagen, met een relatief grote cabine, zodat schoonmoeders en kinderen nu meekonden. Wij snappen dat de meeste tóch nog voor de 2-zitter gingen!
Zo ontstond er uiteindelijk een grote vraag naar de GT’s, omdat ze praktischer waren dan het sportief gevormde (en geveerde) zusje, wat haar dagelijks bruikbaar maakte. Zo ontstond de lange bloedlijn met de 330 GT 2+2, 365 GT 2+2, 365 GTC/4, 356 GT4 2+2, 400, 400i, 412, 456, 456M, 612 Scaglietti en de FF. Overigens ook vaak de duurste Ferrari’s, dat was een stukje luxe-taks. Waren ze dan ook langzamer? Volgens Enzo Ferrari absoluut niet, want één van zijn beroemde uitspraken was:  Aerodynamica is for people that can’t build engines!

En zo, zo werd het publiek getrakteerd op de opvolger van de FF. Het zelfde concept, met meer verfijning, vooral in de relatief nieuwe techniek. Het vierwiel-aandrijfsysteem werd beter en de achterwielen stuurde nu onafhankelijk mee. De instap GTC4Lusso werd de ‘T’ genoemd en kreeg een 3.9 liter grote V8 met turbo’s. Maar zeg nou zelf; Je koopt een Ferrari voor de hoogtoerige V12! Daar hielden ze in Modena rekening mee en kwam er ook een ‘luxe GTC4Lusso’. Het kloppend hart was voor de (échte) GTC4Lusso’s nog het zelfde t.o.v. de FF; De Tipo F140, maar dan met verbeterde compressieverhouding. Resultaat? Een Italiaans raspaard met 690 atmosferische PK’s en 697 Nm aan koppel. Genoeg om geen gas te durven geven op klinkers, dan gooit ze met stenen! In 3.4 seconden naar de 100 en met je hele gezin, auto’s pesten op de Autobahn tot de 335 km/h. Nu jij weer, buurman.

 Die van ons? Zoals je onderhand wel bent gewend. Volledig dealer onderhouden (Lueg Sportivo Ferrari) bij de dealer waar ze oorspronkelijk ook is afgeleverd. De huidige (en in totaal tweede) eigenaar reed speciaal vanuit Nederland voor de beurtjes naar de dealer in Dusseldorf. Wij snappen hem wel… Uitgevoerd in een speciale paint-to-sample kleur Chiaro Grigio met een ‘Crema (3997)’ interieur. Haar optie-schild achterin is rijkelijk gevuld en verkeert in zeer goede conditie. Met haar 80 duizend kilometer is ze vooral gebruikt waarvoor ze is bedacht; dagelijks rijden. Nu opzoek naar haar volgende eigenaar, die haar ook zal gebruiken waarvoor ze is gemaakt. Zien we je snel? 
 
 

DTM Collectibles
2e Loswal 16
1216BC Hilversum
Tel: 0652736233
E-mail: dieter@dtmcollectibles.com
Advertentienummer: m2264317561

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage