Mercedes E300 Estate Bluetec Diesel/Hybrid; zeer zuinig!

€ 9.950,-
KM stand
362.376 km
Bouwjaar
2012
Verbruik
22,72 km/l
Energielabel
Garantie
-
3307sinds 12 apr. '24, 16:47

Wil je precies weten waar je instapt?

Vanaf €149 doet Occasionkeuring Nederland een complete auto-inspectie.

Deel via
of

Samenvatting

Merk & ModelMercedes E-Klasse Estate
Bouwjaar2012
UitvoeringE300 BlueTEC HYBRID 231pk 7G-Tronic
CarrosserieStationwagon
KentekenJF-288-T
APK tot17 april 2024
BrandstofDiesel
KM stand362.376 km
TransmissieAutomaat 7 versnellingen
EnergielabelA
Verbruik22.7 km/l
Prijs€ 9.950,00
Motorinhoud2.2 liter
Topsnelheid232 km/h
Kosten p/m€ 510,98
Vermogen204 pk
OnderhoudOnderhoudsboekje
Opties
  • ABS
  • Adaptive Cruise Control
  • Airbags
  • Airconditioning
  • Alarm
  • Bluetooth
  • Boordcomputer
  • Centrale vergrendeling
  • Climate control
  • Cruise Control
  • Dakrails
  • Dodehoekdetectie
  • Elektrische achterklep
  • Elektrische buitenspiegels
  • Elektrische ramen
  • Elektrische stoelverstelling
  • Emergency brake assist
  • Isofix
  • Lane Departure Warning
  • Lane Keeping Assist
  • Lederen bekleding
  • Lichtmetalen velgen
  • Metallic lak
  • Mistlampen
  • Navigatiesysteem
  • Parkeerassistent
  • Parkeersensor
  • Radio
  • Spraakbediening
  • Stoelverwarming
  • USB
  • Verkeersbordherkenning
  • Vermoeidheidsdetectie
  • Verwarmde buitenspiegels
  • Xenon verlichting

Algemene kenmerken

Merk & ModelMercedes E-Klasse Estate
UitvoeringE300 BlueTEC HYBRID 231pk 7G-Tronic
CarrosserieStationwagon
KentekenJF-288-T
TransmissieAutomaat 7 versnellingen
BrandstofDiesel
KleurBlauw
Aantal deuren5
Aantal stoelen5

Kosten

Wegenbelasting€ 205,00 per maand
Reparaties en onderhoud€ 124,77 per maand
Banden€ 37,51 per maand
Brandstof verbruik / maand€ 143,69 per maand
Kosten p/m€ 510,98
Per kilometer€ 0,41
Per jaar€ 6.131,76

Geschiedenis

APK tot17 april 2024
Aantal eigenaren tot en met nu3
Eigenaar sinds11 juni 2020
Type laatste eigenaarPARTICULIER
Datum registratie Nederland26 februari 2016
Import autoJa
Nieuwprijs vanaf€ 71.149,00

Motor, prestaties en onderstel

Motorinhoud2.2 liter
Aantal cilinders4
Vermogen204 pk
Koppel500 nm / 1.800 tpm
Topsnelheid232 km/h
TurboNee
Acceleratie 0-1007.8 sec(0-100)
LPG-g3Nee
Verbruik22.7 km/l
CO2-uitstoot116 g/km
AandrijvingAchterwiel
Remmen voorSchijfrem
Remmen achterSchijfrem

Maten en gewicht

Lengte4.89 m
Breedte1.85 m
Hoogte1.5 m
Wielbasis2.87 m
Tankinhoud59 liter
Kofferinhoud min. - max.956 - 1825 liter
Leeg gewicht1.950 kg
Max. toelaatbaar gewicht2.525 kg

Beschrijving

Aangeboden mijn Mercedes E-klasse Estate E300 Bluetec Hybrid 231pk 7G-Tro.

Dit is één van de weinige E-klasse hybride diesels stationcar van Mercedes welke in Nederland rondrijden en is zeer zuinig.

De meeste kilometers zijn gemaakt op de duitse Autobahn, zelfs met hogere snelheden blijft deze extreem zuinig in vergelijking met normale dieseluitvoeringen.

Recentelijk heeft er een hele grote revisie plaatsgevonden, waarbij er voor vrijwel Euro 16.000 aan vervangen is, waardoor deze weer vele kilometers probleemloos kan rijden.

De belangrijkste onderdelen welke gereviseerd zijn, zijn de hybride batterij en de Inverter. Dit is een reparatie waar alle hybride auto's tegen aan gaan lopen. Vervangen van een defecte hybride batterij kost normaal Euro 14.000 excl. BTW en werkplaatskosten; de Inverter circa Euro 10.000 excl. BTW en werkplaatskosten. Bij deze Mercedes zijn deze gereviseerd waardoor deze weer jarenlang mee kunnen!

Vervangen of gereviseerd zijn o.a. de volgende onderdelen:
- Hybride batterij
- Inverter
- Rembekrachtigingssysteem
- Beide luchtbalgen aan de achterzijde
- Aircopomp, condensator met droger

I.v.m. een komende lease-auto komt de Mercedes echter in de verkoop.

Een zeer comfortable auto. Ik heb deze zelf 8 jaar geleden uit Duitsland geimporteerd, het was een auto van een directielid van een grote firma die het milieu hoog in het vaandel heeft staan en daarom hybride rijden voorschrift. De auto is "vol" met vele denkbare opties; o.a. met Adaptive Cruise-control, een optie waarbij de auto zelfstandig optrekt en remt na instellen van de snelheid. Deze optie kostte in de tijd circa Euro 8.000.

Ik ben de 2e eigenaar, particuliere verkoper en heb alle onderhouds- en garagebonnen. De Mercedes komt niet uit het handelskanaal.

Verder is de auto uitgerust met zeer uitgebreide veiligheidshulpsystemen zoals verkeersbordherkenning, dode hoek detectie, rijbaanassistentie, vermoeidheidsdetectie, etc.

De stoelen welke uiteraard verwarmd zijn, zijn van leer en kunnen in alle mogelijke posities ingesteld worden, mede doordat ze electrisch opgeblazen kunnen worden (zoals de lendensteunen) om deze in de meest comfortabele stand te zetten.

De auto is erg snel doordat het hybride systeem extra vermogen levert tijdens o.a. optrekken en inhalen.

De hybride batterij hoeft niet opgeladen te worden; deze laadt zich op door kinetische energie tijdens het rijden.

Een ideale wagen om eventueel als taxi in te zetten vanwege het zeer zuinige verbruik!

Een heel fijne en comfortable auto om mee te rijden, vooral door de luchtvering.

De auto heeft normale gebruikssporen; op de rechterachterkant/bumper zit een bijna niet te zien klein schampdeukje van een paaltje.

Evt. kan er een set winterbanden op aluminium Mercedesvelgen mee geleverd worden.

APK tot 18 april 2025.
Advertentienummer: m2103428012