Merk & Model
Renault
Bouwjaar
1995
Kilometerstand
83.045 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.2 liter
Beschrijving
BRANDWEERAMBULANCE BUS - RENAULT SANICAR - BJ. ’95 – BENZINE - 83.045 KM !! NU IN PRIJS VERLAAGD
Unieke youngtimer Renault Ambulancebus. Geconverteerd door het gespecialiseerde Franse bedrijf ‘Sanicar’.
Datum eerste toelating: 27-11-1995.
Wordt dus dit jaar 30 jaar.
Grijs kenteken, dus voor ondernemers geldt het ondernemerstarief in de wegenbelasting.
Cilinderinhoud 2.156 cc met een vermogen van 67 kW.
5 versnellingen.
Massa rijklaar 2037 kg. (volgens kenteken).
Toegestane max massa 3.100kg.
Maximaal aanhangergewicht volgens conformiteitsbewijs 2.000 kg.
3 zitplaatsen (voorin).
Bij tellerstand 81.690 km zijn in 2021 de distributieriem en de waterpomp vervangen.
De Ambulance is voorts voorzien van:
Mistlampen in de voorbumper
Electrische stuurbekrachtiging
Trekhaak
Hoofdstroomschakelaar
Goede banden met voldoende profiel
Deurrubbers van de voorportieren zijn vernieuwd
Nieuwe accu.
Nieuwe APK tot 9 juli 2026.
De achter-cabine (2.58 lang, 1.70 hoog en 1.76 breed) is door Sanicar voorzien van een geïsoleerd polyester inbouw interieur, voorzien van kastjes met schuifdeurtjes en opbergvakken, stangen waaraan (niet al te zware) dingen zoals kampeerlantaarns opgehangen kunnen worden en 12 volt verlichting in het plafond.
Tevens zijn er zijramen aanwezig die ‘issue de secours’ (nooduitgang) heten, maar waarmee je ook gewoon de cabine kunt ventileren.
Wij hebben er zelf nog een kampeer-fonteintje met wasbak en kraan ingebouwd.
De kraan werkt met een 12 volt pompje (losse batterij) en er zijn twee kampeer-jerrycans bij.
Voor de afvoer van ‘vuil water’ zat vanuit de ambulance-tijd al een gat in de bodem waardoor je de vuilwaterslang naar buiten kunt laten lopen.
Ook hebben wij zelf achterin een stevig plateau gebouwd met de afmetingen 1.74 bij 1.22.
Omdat deze 30 jaar oude brandweerambulance zowel bij de Franse brandweer alsook sinds wij ‘m hebben, in droge stalling heeft gestaan, heeft ie opmerkelijk weinig roestverschijnselen maar wel wat deukjes en krasjes.
De hakken van de brandweerlaarzen hebben de vloermat in de bestuurdersruimte op twee plaatsen beschadigd (en een nieuwe originele rubbermat heb ik nog niet gevonden).
Wees je ervan bewust dat het ‘comfort’ van deze 30 jaar oude bus beperkt is.
De stoelen zijn ‘ouderwets’, je hebt geen airco, je moet de versnellingsbak ‘met gevoel’ behandelen en de versnellingen + eindoverbrenging zijn een beetje ‘kort’.
Omdat de motor tussen de voorstoelen is geplaatst, hoor je ‘m wel werken.
Unieke youngtimer Renault Ambulancebus. Geconverteerd door het gespecialiseerde Franse bedrijf ‘Sanicar’.
Datum eerste toelating: 27-11-1995.
Wordt dus dit jaar 30 jaar.
Grijs kenteken, dus voor ondernemers geldt het ondernemerstarief in de wegenbelasting.
Cilinderinhoud 2.156 cc met een vermogen van 67 kW.
5 versnellingen.
Massa rijklaar 2037 kg. (volgens kenteken).
Toegestane max massa 3.100kg.
Maximaal aanhangergewicht volgens conformiteitsbewijs 2.000 kg.
3 zitplaatsen (voorin).
Bij tellerstand 81.690 km zijn in 2021 de distributieriem en de waterpomp vervangen.
De Ambulance is voorts voorzien van:
Mistlampen in de voorbumper
Electrische stuurbekrachtiging
Trekhaak
Hoofdstroomschakelaar
Goede banden met voldoende profiel
Deurrubbers van de voorportieren zijn vernieuwd
Nieuwe accu.
Nieuwe APK tot 9 juli 2026.
De achter-cabine (2.58 lang, 1.70 hoog en 1.76 breed) is door Sanicar voorzien van een geïsoleerd polyester inbouw interieur, voorzien van kastjes met schuifdeurtjes en opbergvakken, stangen waaraan (niet al te zware) dingen zoals kampeerlantaarns opgehangen kunnen worden en 12 volt verlichting in het plafond.
Tevens zijn er zijramen aanwezig die ‘issue de secours’ (nooduitgang) heten, maar waarmee je ook gewoon de cabine kunt ventileren.
Wij hebben er zelf nog een kampeer-fonteintje met wasbak en kraan ingebouwd.
De kraan werkt met een 12 volt pompje (losse batterij) en er zijn twee kampeer-jerrycans bij.
Voor de afvoer van ‘vuil water’ zat vanuit de ambulance-tijd al een gat in de bodem waardoor je de vuilwaterslang naar buiten kunt laten lopen.
Ook hebben wij zelf achterin een stevig plateau gebouwd met de afmetingen 1.74 bij 1.22.
Omdat deze 30 jaar oude brandweerambulance zowel bij de Franse brandweer alsook sinds wij ‘m hebben, in droge stalling heeft gestaan, heeft ie opmerkelijk weinig roestverschijnselen maar wel wat deukjes en krasjes.
De hakken van de brandweerlaarzen hebben de vloermat in de bestuurdersruimte op twee plaatsen beschadigd (en een nieuwe originele rubbermat heb ik nog niet gevonden).
Wees je ervan bewust dat het ‘comfort’ van deze 30 jaar oude bus beperkt is.
De stoelen zijn ‘ouderwets’, je hebt geen airco, je moet de versnellingsbak ‘met gevoel’ behandelen en de versnellingen + eindoverbrenging zijn een beetje ‘kort’.
Omdat de motor tussen de voorstoelen is geplaatst, hoor je ‘m wel werken.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Tiel
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie6.029x bekeken
109x bewaard
Sinds 11 mei '25
Advertentienummer: m2267079506
Populaire zoektermen
Oldtimersusa oldtimersrenault 4 oldtimersrenault 5Oldtimers minirenault 5 gt turborenault 16renault 4renault 12Oldtimers land roverOldtimers porscherenault 4 cvOldtimers jaguarfiat 500 oldtimersdsc w120 sony in Fotocamera's Digitaalearth en fire in Vinyl | Rocksnap on gereedschapswagen in Gereedschapskistenversnellingsbak mercedes w204 in Transmissie en Toebehorenloon op zand in Mercedes-Benznew holland balenpers in Agrarisch | Werktuigenspoelbak zwart in Keuken | Keukenelementenuitdam in Geschiedenis | Stad en Regiofriesland in Caravanssmeg ijskast in Koelkasten en IJskasten