Merk & Model
Land Rover
Bouwjaar
1978
KM stand
28.878 km
Brandstof
Diesel
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
2.3 liter
Vermogen
62 pk

Beschrijving

Mijn droom? Helemaal open, raam plat en lekker door zuid frankrijk rijden. Dorp to dorp.
Helaas heeft long covid daar een stokje voor gestoken; ik kan er helaas niet meer mee rijden, de trillingen en het zware sturen is voor mij helaas te veel geworden!

Maar goed, de een zijn dood de ander zijn brood?

De technische staat is zeer goed. Motor is opgehaald en goed bevonden, en alle dure dingen zijn gedaan:
- Volledige stuurinrichting vernieuwd
- Nieuwe banden
- Nieuwe remmen en leidingen
- Nieuwe stuurstangen
- Nieuwe aandrijfassen
- Nieuwe rubbers
- Deze lekt vrijwel niet!! (En ja er zit nog olie in :-) )
- Nieuwe parabolische veren en dempers
- Gereviseerde brandstofpomp
- Nieuwe schijf-handrem
- Net grote beurt gehad: ALLE olie vervangen met speciale olie die de speciale lagers niet opvreet (word schijnbaar dikwijls fout gedaan): Dus: Voor en achter differentieel, vesnellingsbak, 4x4 bak, motor. Ook koelvloeistof vervangen
- Nieuwe accu

Er zit voor rond de 8000 euro aan onderdelen in.
Ik kan op mijn kosten een rapport laten opmaken door mijn garagist!

Ik heb hem in Spanje gekocht bij een bekende engelse restaurateur daar die hem altijd als daily heeft gebruikt in zuid spanje. (Zie foto's)

Is hij dan perfect? Nee:
- {EDIT: injectoren laten vervangen doer OEM nieuwe. Kosten: 1000 euro.}Ik heb hem een jaar niet bereden. Hierdoor zijn de injectoren wat ongelukkig geworden. Mijn huidige (Wederom engelse specialist) monteur geeft aan dat dit zeker met injector reiniger en een lange rit opgelost is. (Motorisch is hij zeer goed en zelfs 'snel' te noemen! De gereviseerde dieselpomp doet wonderen!)
- De body is origineel zuid spaans sinaasappel velden :-) Voor mij is dat charme (vind het zelf meer passen dan een glimmende 109) voor andere wellicht niet?
- Hij bokt wat bij op laten koppeling als hij 20km heeft gereden en dus goed warm is; Diagnose van mijn monteur: OF krom vliegwiel, OF koppeling vernieuwen. (Kan ik hem laten doen bij aankoop) Je kan er ook gewoon mee doorrijden, er is 'omheen' te rijden
- Er mist een veer in de versnellingsbak bij de pook. Hierdoor schiet hij soms uiit een versnelling als je een heuvel af rijd :-)
- Handrem mechanisme; het 'ratchet' mechnisme werkt niet volledig nu.
- De dynamo die er op zit is werkend, maar niet origineel
- De stoelen achter en voor zijn de goedkopere versie, en dat is te zien. 
- Hij is vies! Hij heeft een jaar in een schuur gestaan. Zal hem laten schoonmaken voor verkoop.
- Dashboard is niet erg netjes meer. maar wel 100% roestvrij (OOK ACHTER het dasboard!)

Ik kan het nummer geven van mijn specialist zodat je hem kan bevragen. Zijn conclusie was: 'Technically almost new underneath'

De vraagprijs is exclusief het zeldzame dakje en raam (deze kan je er natuurlijk ook bij krijgen)

Je krijgt sowieso nog een bak onderdelen waaronder een nieuwe rembekrachtiger, het oude handrem systeem, diverse klein spul.

Samenvattend:
Technische bijzonder goede auto, optisch meer smaakafhankelijk!

De auto is mij in totaal 15,000 schuldig inclusief transport vanuit Spanje. 

Hij staat nu in zuid frankrijk. Ik kan hem op transport zetten voor rond de 1000/1500 euro naar NL.

Wil je hem op vakantie even bekijken? Ik kan je ophalen van vliegveld Bergerac!
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Maastricht

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting.

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
6.131x bekeken
182x bewaard
Sinds 11 jun '25
Advertentienummer: m2278206708