BMW 502 2.6 V8 - Barockengel€ 57.950,00
Citroen GS Club 1220 - 1977
33221sinds 9 aug. '25, 13:32
€ 5.999,-
Merk & Model, uitvoering
Citroen GS, Club 1220 - 1977
Bouwjaar
1977
KM stand
33.707 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Motorinhoud
1.2 liter
Vermogen
60 pk
Basis
Merk & Model
Citroen GS
Uitvoering
Club 1220 - 1977
KM stand
33.707 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1977
Carrosserie
Sedan
Transmissie
Handgeschakeld
Aantal deuren
4
Aantal stoelen
5
Bekleding
Stof
Kleur
Blauw
Interieur
Blauw
Aandrijving
Voorwiel
Motor
Motorinhoud
1.2 liter
Vermogen
60 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
30 juli 2026
Beschrijving
La Douce France, waan u in vervlogen tijden met deze klassieke Fransoos.
Citroen GS Club 1220 - 1977
Exterieur
De Citroën GS ("Grande Série", vrij vertaald "Grote Serie"), later GSA , is een personenautomodel van de Franse autofabrikant Citroën . Tussen najaar 1970 en medio 1986 werden er 2,5 miljoen exemplaren geproduceerd. De meeste hiervan rolden van de band in de fabriek in Rennes . De GS werd in 1971 uitgeroepen tot Auto van het Jaar .
De auto welke wij hier aanbieden betreft een exemplaar van Oktober 1977. Deze Fransoos is in 2010 verhuist vanuit Frankrijk naar Nederland om hier heerlijk vertroeteld te worden op zijn "oude" dag. De vorige eigenaar heeft de Citroen GS sinds 2020 in zijn bezit gehad en in die jaren de auto enkele voor vele plezierige ritten gebruikt. De auto verkeerd technisch in een uitstekende staat van onderhoud. Rijden met deze klassieke Citroen GS is een heerlijke beleving.
Uiteraard kent een auto van deze leeftijd ook een aandachtspunt, aan de linkerzijde aan de onderzijde van de deuren begint de GS wat ouderdomskwaaltjes te krijgen. Niet iets wat het rijden minder maakt, maar op termijn heeft de auto hier wellicht wat liefde nodig..
Introductie
“De GS is een hypermoderne, originele auto die volledig beantwoordt aan alle eisen die de automobilist van vandaag ook maar kan stellen. Hij heeft het voortreffelijke – reeds meer dan 20 jaar beproefde – hydropneumatische veersysteem. Hetzelfde als op de Citroën CX. Dus ook dezelfde rotsvaste wegligging, dezelfde constante rijhoogte. Hobbels, kuilen … de GS trekt er zich niets van aan. Hij vervolgt onverstoord z’n weg. Verder voorwielaandrijving en vier met hoge druk bekrachtigde schijfremmen. Het instrumentenpaneel in het dashboard vormt een overzichtelijke unit.
In één oogopslag overziet u alles. Een vergelijkbaar comfort vindt u – behalve bij de Citroën CX – nergens. Z’n fraaie vooruitstrevende lijn en volkomen aërodyna-mische vorm harmoniëren volledig met zijn eigenschappen. En om het allemaal nóg aantrekkelijker te maken, is er niet één maar zijn er maar liefst 6 GS-sen. Van de Spécial tot de Pallas. Ook voor u is er dus een GS.”
(Bron GS folder voorjaar 1976)
Eén van de twee eerste GS – typeringen, bestemd voor de basisversie, zoals toentertijd gebruikelijk bij Citroën. Buiten de Franssprekende gebieden is de term “Confort” weinigzeggend. Daarom laat Citroën de term al na twee jaar vervallen. Vanaf modeljaar 1973 is er sprake van de GS en de GS 1220.
GS 1220 Club
De verschillen tussen de Confort en de Club
In het interieur heeft de Confort: treklussen in plaats van armsteunen, andere stoelen en achterbank, rubber matten in plaats van tapijt, geen bekleding op B- en C-stijl, onderzijde van portieren en wanden van kofferbak, alleen op het linkerportier werkende binnenverlichting, geen toerenteller, dagteller, klokje en sigarenaansteker, geen dag/nachtstand op de binnenspiegel. Aan de buitenkant is de Confort te onderscheiden door: de in de kleur van de carrosserie gespoten raamlijsten, het ontbreken van de roestvrijstalen lijst om de voor- en achterruit, de afwezigheid van rubberstrips op de voorbumper.
Absoluut een auto om van te genieten, uitgevoerd in een typerende jaren 70 kleur..
English:
The Citroën GS ("Grande Série", loosely translated as "Large Series"), later GSA, is a passenger car model from the French car manufacturer Citroën. Between the autumn of 1970 and mid-1986, 2.5 million units were produced. Most of these rolled off the production line at the Rennes factory. The GS was named Car of the Year in 1971.
The car we are offering here is a model from October 1977. This Frenchman moved from France to the Netherlands in 2010 to be pampered in his "old" age. The previous owner has owned the Citroen GS since 2020 and used the car for many enjoyable trips during those years. The car is technically in an excellent state of maintenance. Driving this classic Citroen GS is a wonderful experience. Of course, a car of this age also has a point of attention, on the left side at the bottom of the doors, the GS is starting to show some signs of age. Not something that diminishes the driving experience, but in the long run, the car might need some TLC.
Introduction
“The GS is a hypermodern, original car that fully meets all the demands today's driver could possibly have. It has the excellent hydropneumatic suspension system – proven for over 20 years. The same as on the Citroën CX. So, the same rock-solid roadholding, the same constant ride height. Bumps, potholes… the GS doesn't care. It continues on its way undisturbed. Furthermore, it has front-wheel drive and four high-pressure power-assisted disc brakes. The instrument panel in the dashboard forms a clear unit.
You can see everything at a glance. You won't find comparable comfort anywhere – except in the Citroën CX. Its beautiful, progressive lines and perfectly aerodynamic shape harmonize perfectly with its characteristics. And to make it all even more appealing, there are not one but no fewer than six GSs. From the Spécial to the Pallas. So there's a GS for you too.
(Source: GS brochure, Spring 1976)
One of the first two GS designations, intended for the basic version, as was common practice with Citroën at the time. Outside of French-speaking areas, the term "Confort" is meaningless. Therefore, Citroën dropped the term after just two years. From the 1973 model year onward, they were referred to as the GS and the GS 1220.
GS 1220 Club
The differences between the Confort and the Club
Interior-wise, the Confort has: pull tabs instead of armrests, different seats and rear bench, rubber mats instead of carpet, no upholstery on the B- and C-pillars, door bottoms, and trunk walls, interior lighting that only works on the left door, no tachometer, trip meter, clock, or cigar lighter, and no day/night mode on the rearview mirror. The exterior of the Confort is distinguishable by its body-colored window frames, the absence of stainless steel trim around the front and rear windows, and the absence of rubber strips on the front bumper.
Absolutely a car to enjoy, finished in a typical 1970s color...
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Citroen GS Club 1220 - 1977
- Merk: Citroen
- Model: GS
- APK tot: 30-07-2026
- Tellerstand: 33707 KM
- Carrosserievorm: Sedan
- Aantal deuren: 4
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1977
- Transmissie: Handgeschakeld
- Kleur: blauw
- Kleurnaam: Bleu myosotis
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: blauw
- Motorinhoud: 1222 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 44 kW / 60pk
- Ledig gewicht: 890 kg
- Max. trekgewicht: 800 kg
- Aantal zitplaatsen: 5
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 412 cm
- Breedte: 161 cm
- Hoogte: 135 cm
- Motorrijtuigenbelasting: Vrijgesteld
- Emissieklasse: Euro Euro 0
Exterieur
- Chroombumper
De Citroën GS ("Grande Série", vrij vertaald "Grote Serie"), later GSA , is een personenautomodel van de Franse autofabrikant Citroën . Tussen najaar 1970 en medio 1986 werden er 2,5 miljoen exemplaren geproduceerd. De meeste hiervan rolden van de band in de fabriek in Rennes . De GS werd in 1971 uitgeroepen tot Auto van het Jaar .
De auto welke wij hier aanbieden betreft een exemplaar van Oktober 1977. Deze Fransoos is in 2010 verhuist vanuit Frankrijk naar Nederland om hier heerlijk vertroeteld te worden op zijn "oude" dag. De vorige eigenaar heeft de Citroen GS sinds 2020 in zijn bezit gehad en in die jaren de auto enkele voor vele plezierige ritten gebruikt. De auto verkeerd technisch in een uitstekende staat van onderhoud. Rijden met deze klassieke Citroen GS is een heerlijke beleving.
Uiteraard kent een auto van deze leeftijd ook een aandachtspunt, aan de linkerzijde aan de onderzijde van de deuren begint de GS wat ouderdomskwaaltjes te krijgen. Niet iets wat het rijden minder maakt, maar op termijn heeft de auto hier wellicht wat liefde nodig..
Introductie
“De GS is een hypermoderne, originele auto die volledig beantwoordt aan alle eisen die de automobilist van vandaag ook maar kan stellen. Hij heeft het voortreffelijke – reeds meer dan 20 jaar beproefde – hydropneumatische veersysteem. Hetzelfde als op de Citroën CX. Dus ook dezelfde rotsvaste wegligging, dezelfde constante rijhoogte. Hobbels, kuilen … de GS trekt er zich niets van aan. Hij vervolgt onverstoord z’n weg. Verder voorwielaandrijving en vier met hoge druk bekrachtigde schijfremmen. Het instrumentenpaneel in het dashboard vormt een overzichtelijke unit.
In één oogopslag overziet u alles. Een vergelijkbaar comfort vindt u – behalve bij de Citroën CX – nergens. Z’n fraaie vooruitstrevende lijn en volkomen aërodyna-mische vorm harmoniëren volledig met zijn eigenschappen. En om het allemaal nóg aantrekkelijker te maken, is er niet één maar zijn er maar liefst 6 GS-sen. Van de Spécial tot de Pallas. Ook voor u is er dus een GS.”
(Bron GS folder voorjaar 1976)
Eén van de twee eerste GS – typeringen, bestemd voor de basisversie, zoals toentertijd gebruikelijk bij Citroën. Buiten de Franssprekende gebieden is de term “Confort” weinigzeggend. Daarom laat Citroën de term al na twee jaar vervallen. Vanaf modeljaar 1973 is er sprake van de GS en de GS 1220.
GS 1220 Club
De verschillen tussen de Confort en de Club
In het interieur heeft de Confort: treklussen in plaats van armsteunen, andere stoelen en achterbank, rubber matten in plaats van tapijt, geen bekleding op B- en C-stijl, onderzijde van portieren en wanden van kofferbak, alleen op het linkerportier werkende binnenverlichting, geen toerenteller, dagteller, klokje en sigarenaansteker, geen dag/nachtstand op de binnenspiegel. Aan de buitenkant is de Confort te onderscheiden door: de in de kleur van de carrosserie gespoten raamlijsten, het ontbreken van de roestvrijstalen lijst om de voor- en achterruit, de afwezigheid van rubberstrips op de voorbumper.
Absoluut een auto om van te genieten, uitgevoerd in een typerende jaren 70 kleur..
English:
The Citroën GS ("Grande Série", loosely translated as "Large Series"), later GSA, is a passenger car model from the French car manufacturer Citroën. Between the autumn of 1970 and mid-1986, 2.5 million units were produced. Most of these rolled off the production line at the Rennes factory. The GS was named Car of the Year in 1971.
The car we are offering here is a model from October 1977. This Frenchman moved from France to the Netherlands in 2010 to be pampered in his "old" age. The previous owner has owned the Citroen GS since 2020 and used the car for many enjoyable trips during those years. The car is technically in an excellent state of maintenance. Driving this classic Citroen GS is a wonderful experience. Of course, a car of this age also has a point of attention, on the left side at the bottom of the doors, the GS is starting to show some signs of age. Not something that diminishes the driving experience, but in the long run, the car might need some TLC.
Introduction
“The GS is a hypermodern, original car that fully meets all the demands today's driver could possibly have. It has the excellent hydropneumatic suspension system – proven for over 20 years. The same as on the Citroën CX. So, the same rock-solid roadholding, the same constant ride height. Bumps, potholes… the GS doesn't care. It continues on its way undisturbed. Furthermore, it has front-wheel drive and four high-pressure power-assisted disc brakes. The instrument panel in the dashboard forms a clear unit.
You can see everything at a glance. You won't find comparable comfort anywhere – except in the Citroën CX. Its beautiful, progressive lines and perfectly aerodynamic shape harmonize perfectly with its characteristics. And to make it all even more appealing, there are not one but no fewer than six GSs. From the Spécial to the Pallas. So there's a GS for you too.
(Source: GS brochure, Spring 1976)
One of the first two GS designations, intended for the basic version, as was common practice with Citroën at the time. Outside of French-speaking areas, the term "Confort" is meaningless. Therefore, Citroën dropped the term after just two years. From the 1973 model year onward, they were referred to as the GS and the GS 1220.
GS 1220 Club
The differences between the Confort and the Club
Interior-wise, the Confort has: pull tabs instead of armrests, different seats and rear bench, rubber mats instead of carpet, no upholstery on the B- and C-pillars, door bottoms, and trunk walls, interior lighting that only works on the left door, no tachometer, trip meter, clock, or cigar lighter, and no day/night mode on the rearview mirror. The exterior of the Confort is distinguishable by its body-colored window frames, the absence of stainless steel trim around the front and rear windows, and the absence of rubber strips on the front bumper.
Absolutely a car to enjoy, finished in a typical 1970s color...
---
LET OP: Wij werken enkel op afspraak, wij zijn regelmatig onderweg om auto's weg te brengen of op te halen.
Bel vooraf om teleurstelling te voorkomen.
---
VD ENDEN Cars & Classics
Rivierkade 8b
4931AA Geertruidenberg
+31623657092
mail@vdenden.com
www.vdenden.com
We hebben ons uiterste best gedaan om alle informatie in deze advertentie correct weer te geven. Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de verstrekte informatie in de advertentie. Vertrouw niet alleen op deze informatie maar controleer altijd zelf de zaken welke voor jouw belangrijk zijn en je beslissing zouden kunnen beïnvloeden. Neem contact op met de verkoper voor aanvullende vragen.
Website
www.vdenden.com/Zekerheden van deze auto
APK tot 30 juli 2026
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatieAdvertentienummer: m2297854115
Populaire zoektermen
Oldtimerscitroen hyusa oldtimersrenault 4 oldtimersOldtimers minicitroen dscitroencitroen oldtimerOldtimers land roverOldtimers porscheOldtimers jaguarcitroen lomaxfiat 500 oldtimersoldtimersktm rc8 in Onderdelen | Overigecongo stoel in Fauteuilsjasje maat 44 in Jasjes, Kostuums en Pakkentattoo arm in Feestartikelenbeveren in Sportartikelen en Voetbalthe jokers vinyl in Vinyl | Rockpetrus regout asbak in Antiek | Servies losyamaha elektronisch drumstel in Drumstellen en Slagwerkvintage monet in Brochescaravan | burstner in Koffiezetapparaten