Merk & Model
Lincoln
Bouwjaar
1958
KM stand
54.800 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
7.0 liter
Vermogen
375 pk

Beschrijving

1958 Lincoln Capri (Continental broertje, zelfde auto in de basis)
Een iconische jaren 50 auto, met kleine vleugel en vrolijke (originele) kleur.

Zelf geïmporteerd, al een jaar of 8 in mijn bezit maar pas in 2019 op kenteken gezet.
Precies de reden waarom ik 'm verkoop: teveel auto's, te weinig tijd.

Eerst maar eens wat statistieken:
7 liter motor (430 CI) met 375 PK
Lengte 582 cm (check of ie in je garage past voordat je warm loopt voor deze auto)
Gewicht 2370 kg (valt dus best mee, een Range Rover is zwaarder....)
KM stand is in mijlen.
Er zijn 3084 auto's gemaakt van dit type.
Stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, elektrische voorbank.
Enige verschillen met de Continental zijn wat luxe zoals airco, bekleding, en elektrische ramen.

Wat is er aan deze auto gedaan:
Alles wat nodig was om 'm door de RDW kentekenkeuring te krijgen (koplampen, banden, uitlaat, kogelgewrichten etc.)
Daarnaast:
Nieuwe tank (handgemaakt zie foto's) dus geen gezeur meer met verstopte filters, pomp of leidingen.
Achterruit is vervangen. ( de ruit, niet het deel van de versnellingsbak...)
Recent nieuwe bobine, startrelais, en accu.

Hoe is de staat van de auto?:
Eigenlijk best wel redelijk, het interieur is niet versleten of doorgeleefd, paar scheuren aan de zijkant van de voorbank, zie foto's.
Exterieur behoeft aandacht. Sommige mensen houden het op "Patina". ik vind de lak rijp voor overspuiten.
Roest: zo goed als niet, hooguit oppervlakte roest maar nergens doorgerot.
Een goede schoonmaakbeurt onder de motorkap is wenselijk maar niet noodzakelijk.
Het chroom is eigenlijk best wel redelijk, op sommige delen kun je zien dat er ooit wat roest gezeten heeft maar weggepoetst is.
De motor en bak doen het uitstekend, starten en lopen. Geen gerammel in de motor, geen blauwe rook.

Dat klinkt natuurlijk fantastisch, zijn er dan geen aandachtspunten?
Jawel! Als ik hier zelf in zou blijven rijden zou ik de hoofdremcilinder reviseren. Hij remt prima maar het pedaal blijft wat hangen en moet je dan weer optillen met je voet. Is zeg maar "niet origineel". Kan ook zijn dan bij meer gebruik weer gangbaar wordt, maar liever het zekere voor het onzekere.
Het andere aandachtpunt is eigenlijk al genoemd, de lak. Gelijk een kleine schade onderaan bij het rechtervoorspatbord meepakken. (zie ook foto's)
Misschien zijn er nog wel meer punten, maar die zou ik zo niet weten.
Er ligt een nieuw contactslot in de kofferbak, het oude heeft een keer gehaperd maar werkt nu ineens gewoon weer.
Schijnt een bekend probleem te zijn, de verkoper schreef dat als je contactslot nog niet kapot geweest was dat dat dan zeker nog ging gebeuren. Ik ben voorbereid....
Onderdelen zijn niet duur, is allemaal van Ford en tot grote frustratie van Trump worden de meeste onderdelen nog gemaakt in China. Contactslot en startrelais waren een paar tientjes incl. verzendkosten.
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Diever

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting.

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
4.343x bekeken
113x bewaard
Sinds 22 aug '25
Advertentienummer: m2302545070