2025 Kubota KX027-4 Hi Spec ADV1115Zie omschrijving
Merk & Model, uitvoering
Citroen 2CV, 6 Special S6
Bouwjaar
1986
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 4 versnellingen
Motorinhoud
0.6 liter
Vermogen
27 pk
APK tot
22 augustus 2027
Beschrijving
🇳🇱 Informatie in het Nederlands:
Algemeen
Status: Gebruikt
Gewicht
Maximaal toegelaten massa: 930 kg
Kenteken
APK van toepassing: ✓
Rijwerk
Aandrijving: 4x2
Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als "een paraplu op vier wielen". Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, erin passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht. Oorspronkelijk plaatste men uit besparingsoverwegingen slechts één koplamp. Nadat echter een prototype tijdens een proefrit was aangereden, doordat de tegenligger dacht met een motorfiets te maken te hebben, werd het model wél voorzien van twee koplampen. Er werd een auto ontwikkeld die aan het merendeel van die eisen voldeed, maar hij was zeker nog niet klaar voor productie. Citroën was van plan een prototype van de auto te presenteren op de Salon de l'Automobile van oktober 1939, maar vanwege de Tweede Wereldoorlog werd deze Salon afgelast. Na de oorlog, en na grondige verandering van het oorspronkelijke ontwerp, werd de auto op donderdag 7 oktober 1948 tijdens de Autosalon van Parijs aan pers en publiek voorgesteld. Een journalist zou het wagentje "Lelijk Eendje" hebben genoemd, deze benaming (of kortweg "Eend") is in het Nederlands een geuzennaam geworden. De serieproductie van de 2CV begon 11 juli 1949. In het begin werd ze voornamelijk aan boeren (primaire doelgroep), zorgverleners als huisartsen en bekende Franse kunstenaars (gratis reclame) geleverd. De Franse plattelanders waren direct enthousiast, wat de wachttijd liet oplopen tot drie jaar. Nederland was in 1952 het eerste exportland voor de 2CV. Echter, in het begin werd de wagen in Nederland slecht verkocht, waarschijnlijk vanwege het uiterlijk. De laatste 2CV werd op vrijdag 27 juli 1990 geproduceerd. De (Lelijke) Eend is tegenwoordig een icoon en mag zich scharen tussen de Volkswagen Kever, de Morris Minor, de Mini,de Fiat 500 en de Trabant. In Nederland waren er in 2018 nog ruim 8000 Eenden en was de prijs voor een perfect bewaard of gerestaureerd exemplaar gestegen naar rond de 15.000 euro. Onderdelen zijn echter relatief goedkoop en vanwege het lage gewicht (560 kg) is de motorrijtuigenbelasting laag of vanwege de leeftijd vrijgesteld. Er zijn diverse 2CV-clubs en via hen worden voordelige verzekeringen aangeboden. Het maakt de Eend ook populair als tweede auto.
Algemene informatie
Aantal deuren: 4
Constructiedatum: 1986-01-01
Kleur: Grijs
Referentienummer: TV8
Technische informatie
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Aantal cilinders: 2
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Ledig gewicht: 560 kg
Wielbasis: 240 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Verkooyen Machines
De Hoefse Weg 1
5512CH Vessem
Telefoonnummer: +31(0) 497 - 33 14 00
E-mailadres: info@verkooyenmachines.nl
🇬🇧 Information in English:
General
Status: Gebruikt
Weight
Maximum allowed mass: 930 kg
License Plate
MOT applicable: ✓
Undercarriage
Drive: 4x2
General information
Number of doors: 4
Date of construction: 1986-01-01
Colour: Grey
Reference number: TV8
Technical information
Power: 20 kW (27 HP)
Number of cylinders: 2
Transmission: 4 gears, Manual gearbox
Empty weight: 560 kg
Wheelbase: 240 cm
Interior
Number of seats: 5
Financial information
VAT/margin: VAT not deductable (margin scheme)
Verkooyen Machines
De Hoefse Weg 1
5512CH Vessem
Telephone number: +31(0) 497 - 33 14 00
Email address: info@verkooyenmachines.nl
Algemeen
Status: Gebruikt
Gewicht
Maximaal toegelaten massa: 930 kg
Kenteken
APK van toepassing: ✓
Rijwerk
Aandrijving: 4x2
Na de dood van André Citroën en de overname van het bedrijf door bandenfabrikant Michelin besloot de nieuwe leiding van autofabrikant Citroën in 1935 een kleine auto te ontwikkelen die geschikt diende te zijn voor het ruige Franse platteland: de TPV, oftewel Toute Petite Voiture. Projectleider en stuwende kracht Pierre-Jules Boulanger omschreef het doel als "een paraplu op vier wielen". Op basis van marktonderzoek werd besloten dat het een voertuig moest worden dat twee boeren met 50 kilogram aardappelen kon vervoeren of een vat met 50 liter wijn. Ook gaat het verhaal dat het de mogelijkheid moest bieden om een schaap in de auto mee te nemen. De auto moest hierbij zo comfortabel zijn dat eieren in een mand niet zouden breken wanneer de auto over een stuk omgeploegd land zou rijden. Overige eisen waren dat de auto vooral zuinig, betrouwbaar, goedkoop en eenvoudig te bedienen moest zijn: een boerin moest ermee naar de markt kunnen rijden. Ook moest de boer, met zijn zondagse hoed op, erin passen zodat hij per auto naar de kerk kon. Het uiterlijk van de wagen werd niet belangrijk geacht. Oorspronkelijk plaatste men uit besparingsoverwegingen slechts één koplamp. Nadat echter een prototype tijdens een proefrit was aangereden, doordat de tegenligger dacht met een motorfiets te maken te hebben, werd het model wél voorzien van twee koplampen. Er werd een auto ontwikkeld die aan het merendeel van die eisen voldeed, maar hij was zeker nog niet klaar voor productie. Citroën was van plan een prototype van de auto te presenteren op de Salon de l'Automobile van oktober 1939, maar vanwege de Tweede Wereldoorlog werd deze Salon afgelast. Na de oorlog, en na grondige verandering van het oorspronkelijke ontwerp, werd de auto op donderdag 7 oktober 1948 tijdens de Autosalon van Parijs aan pers en publiek voorgesteld. Een journalist zou het wagentje "Lelijk Eendje" hebben genoemd, deze benaming (of kortweg "Eend") is in het Nederlands een geuzennaam geworden. De serieproductie van de 2CV begon 11 juli 1949. In het begin werd ze voornamelijk aan boeren (primaire doelgroep), zorgverleners als huisartsen en bekende Franse kunstenaars (gratis reclame) geleverd. De Franse plattelanders waren direct enthousiast, wat de wachttijd liet oplopen tot drie jaar. Nederland was in 1952 het eerste exportland voor de 2CV. Echter, in het begin werd de wagen in Nederland slecht verkocht, waarschijnlijk vanwege het uiterlijk. De laatste 2CV werd op vrijdag 27 juli 1990 geproduceerd. De (Lelijke) Eend is tegenwoordig een icoon en mag zich scharen tussen de Volkswagen Kever, de Morris Minor, de Mini,de Fiat 500 en de Trabant. In Nederland waren er in 2018 nog ruim 8000 Eenden en was de prijs voor een perfect bewaard of gerestaureerd exemplaar gestegen naar rond de 15.000 euro. Onderdelen zijn echter relatief goedkoop en vanwege het lage gewicht (560 kg) is de motorrijtuigenbelasting laag of vanwege de leeftijd vrijgesteld. Er zijn diverse 2CV-clubs en via hen worden voordelige verzekeringen aangeboden. Het maakt de Eend ook populair als tweede auto.
Algemene informatie
Aantal deuren: 4
Constructiedatum: 1986-01-01
Kleur: Grijs
Referentienummer: TV8
Technische informatie
Vermogen: 20 kW (27 PK)
Aantal cilinders: 2
Transmissie: 4 versnellingen, Handgeschakeld
Ledig gewicht: 560 kg
Wielbasis: 240 cm
Interieur
Aantal zitplaatsen: 5
Financiële informatie
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar voor ondernemers (margeregeling)
Verkooyen Machines
De Hoefse Weg 1
5512CH Vessem
Telefoonnummer: +31(0) 497 - 33 14 00
E-mailadres: info@verkooyenmachines.nl
🇬🇧 Information in English:
General
Status: Gebruikt
Weight
Maximum allowed mass: 930 kg
License Plate
MOT applicable: ✓
Undercarriage
Drive: 4x2
General information
Number of doors: 4
Date of construction: 1986-01-01
Colour: Grey
Reference number: TV8
Technical information
Power: 20 kW (27 HP)
Number of cylinders: 2
Transmission: 4 gears, Manual gearbox
Empty weight: 560 kg
Wheelbase: 240 cm
Interior
Number of seats: 5
Financial information
VAT/margin: VAT not deductable (margin scheme)
Verkooyen Machines
De Hoefse Weg 1
5512CH Vessem
Telephone number: +31(0) 497 - 33 14 00
Email address: info@verkooyenmachines.nl
Zekerheden van deze auto
APK tot 22 augustus 2027
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Vessem
Kopen zonder zorgen?
100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren
Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.
Meer informatie84x bekeken
1x bewaard
Sinds 21 okt '25
Advertentienummer: m2324685106
Populaire zoektermen
Oldtimerscitroen hyusa oldtimersrenault 4 oldtimersOldtimers minicitroen dscitroencitroen oldtimerOldtimers land roverOldtimers porscherenault 4 cvOldtimers jaguarcitroen lomaxfiat 500 oldtimersalpine cassette in Autoradio'splaymobil zwarte pieten in Speelgoed | Playmobilswarovski in Kettingendakpannen koramic narvik in Dakpannen en Dakbedekkinglemax clock in Kerstzwart graniet in Platen en Panelenpoot paspop in Kantoor en Winkelinrichting | Winkel en Inventarisriviera maison botervloot in Keuken | Serviesklok duif in Antiek | Klokkenmulti cooker in Slowcookers