Merk & Model
Hummer
Bouwjaar
1989
Brandstof
Diesel
Transmissie
Automaat
Motorinhoud
6.5 liter
Vermogen
150 pk

Beschrijving

Het was even twijfelen, maar we gaan toch onze eigen AM GENERAL HUMVEE M998 TROOP CARRIER te koop aanbieden..

We zouden met deze Humvee onze trailer in Amerika gaan trekken tijdens onze speurtochten naar de mooiste gaafste voertuigen..

We hebben er vorige trip zo’n 1500 mijl mee gereden en gigantisch genoten, wat een enorme fun factor ervaar je met zo’n monsterlijk voertuig! Hij kan werkelijk alles, maar dan ook alles!

Maar we hebben besloten te gaan voor een iets meer comfortabele H2 Hummer omdat we gemiddeld toch wel 25.000 mijlen (40.000km) per jaar door Amerika rijden met de trailer erachter..

We hebben deze Humvee wel volledig klaar gemaakt voor onze tochten, hij moest natuurlijk uiterst betrouwbaar zijn want we doorkruisen woestijnen waar uren geen hulp langs komt als je met pech komt te staan..

Dus we zijn begonnen met het controleren van de remmen en alles wat daarbij hoort, rem olie ververst, de rest van de remdelen was in prima conditie.

We hebben 4 nieuwe banden laten monteren, bewust gekozen voor de banden waar de Humvee nieuw mee geleverd werd.. Enkel hebben we de run flat ringen niet meer terug gemonteerd.
Dit omdat het een extreem heftige klus is om deze terug te monteren en juist daardoor loop je tegen het probleem aan dat als je een kapot gereden band zou hebben…, dat vrijwel geen shop je wilt helpen OF als je wel iemand vindt is het erg tijdrovend en trekken ze je bankrekening leeg! En zeg nou zelf, denk je dat je dit soort banden gemakkelijk lek rijdt als je altijd met zulke verse banden rijdt? Kans is heel klein..

Verder hebben we alle canvas vervangen voor nieuwe exemplaren! Dus een NIEUWE huif voor waar de soldaten plaats namen, NIEUW canvas over de cabine heen, een nieuwe rechter canvas portier en een hele goede gebruikte canvas bestuurders deur.. Dit alles NOS oftewel New Old Stock.

Verder hebben we een nieuwe trekhaak gekocht welke nog niet op de foto’s staat, we hebben de oliën ververst en nieuwe filters gemonteerd en de ruitenwissers zijn eveneens nieuw..

Dit alles heeft een flink vermogen gekost! Dit alles bij elkaar is inmiddels opgelopen tot zo’n $10.000!

Maar…., goed is goed in dit geval, we kunnen geen gezeur hebben onderweg..

Het is een AM GENERAL M998 van het bouwjaar 1989. Voor eventuele Nederlandse geïnteresseerden is het dus het meest gunstige om hem als lichte vrachtwagen te laten registreren.
Maar je kunt hem ook rijden onder de 3500kg en dus met een normaal B rijbewijs. Even uit mijn hoofd weegt de Humvee leeg nog geen 2300kg.
De koets is volledig gemaakt van aluminium en daarom licht en roesten kan ie niet..

De motor is een GM 6.5L V8 diesel met een drie speed automaat erachter.
Starten en lopen, geen bijgeluiden en geen rook oftewel geen olie verbruiker..
36.000 originele mijlen op de teller..

Dit is een volledig originele en niet verprutste Humvee waar je jaren plezier aan kunt beleven..

Gezien wat er allemaal in is geïnvesteerd en het feit dat ie niet al volledig is aangepast (lees geruïneerd) denk ik dat mijn prijs meer dan redelijk is.

€29000 INCLUSIEF transport naar Roosendaal (NL) en INCLUSIEF invoerrechten.

Nederlands kenteken kan verzorgd worden in overleg.

—————————————————————

We were hesitant for a moment, but we're finally going to offer our own AM GENERAL HUMVEE M998 TROOP CARRIER for sale.

We were going to use this Humvee to tow our trailer in America during our search for the coolest vehicles.

We drove about 1,500 miles in it on our last trip and had a blast. What a tremendous fun factor you experience with such a monstrous vehicle! It can do absolutely anything!

But we decided to go for a slightly more comfortable H2 Hummer because we drive an average of 25,000 miles (40,000 km) a year across America with the trailer attached.

We've fully prepared this Humvee for our trips. It had to be extremely reliable, of course, because we're crossing deserts where help won't arrive for hours if you break down.

So we started by checking the brakes and everything related to them. We changed the brake fluid; the rest of the brake parts were in excellent condition.

We had four new tires installed, deliberately choosing the tires the Humvee came with. However, we didn't reinstall the run-flat rings.
This is because reinstalling them is an extremely difficult job, and that's precisely why you run into the problem that if you have a flat tire... almost no shop will help you, OR if you do find someone, it's very time-consuming and they'll empty your bank account! And honestly, do you think you'll easily puncture these kinds of tires if you always drive with such fresh tires? The chances are slim.

We also replaced all the canvas with new ones! So, a NEW canopy for the soldiers, NEW canvas over the cab, a new right canvas door, and a very good used canvas driver's door. All of this is NOS, or New Old Stock.

We also bought a new tow bar, which isn't shown in the photos yet. We changed the oil and installed new filters, and the windshield wipers are also new.

All of this cost a fortune! All together, it's now around $10,000!

But... well, good is good in this case, we can't have any hassles on the road.

It's an AM GENERAL M998 from 1989. For any Dutch people interested, it's best to register it as a light truck.
But you can also drive it under 3500 kg and therefore with a normal B driver's license. Off the top of my head, the Humvee weighs less than 2300 kg empty.
The body is made entirely of aluminum, so it's light and rust-proof.

The engine is a GM 6.5L V8 diesel with a three-speed automatic transmission.

Starts and runs, no noises, no smoke, or in other words, no oil consumption.

36,000 original miles on the odometer.

This is a completely original and unmolested Humvee that you can enjoy for years to come.

Considering all the investment and the fact that it hasn't been completely modified (read: ruined), I think my price is more than reasonable.

€29000 INCLUDING transport to Roosendaal (NL) and INCLUDING import duties.

Dutch registration can be arranged upon consultation.



——————————————————————————————-


WERKWIJZE D.G. TOMASSEN CLASSICS:

Is dit niet wat je zoekt? Kijk dan even bij mijn andere advertenties OF stuur me even een berichtje met wat je wel graag op de stoep zou zien staan?
Misschien kan ik wat voor je betekenen?

Ik reis gemiddeld 6 maanden per jaar met de camper en trailer door diverse Staten in Amerika maar om op zoek te gaan naar leuke betaalbare klassiekers en tegenwoordig ook veel motorfietsen, over het algemeen Harley Davidson’s.

Ik heb in de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan en diverse cursussen doorlopen op het gebied van het merk Harley Davidson en verzorg ook aankoopkeuringen voor derden.

Aankoopkeuringen betreffende klassieke voertuigen zijn uiteraard niet nieuw voor ons, daar zijn we inmiddels al bijna 17 jaar actief mee bezig..

Je kunt mijn avonturen ook volgen op Facebook en als je me op “volgen” zet dan krijg je alles wat ik aanbied, maar ook wat ik weiger te kopen en mijn avonturen als eerste te zien..

Ik verkoop echter 90% van de aankopen binnen enkele uren, maximaal enkele dagen weer door aan mensen door geheel Europa en soms ook daar buiten.
Dit gaat dus over het algemeen wel via Messenger of Whattsapp.
Dat moet je natuurlijk wel willen. Daarvoor moet je dat uit handen durven geven en willen vertrouwen op onze expertise..

Voordeel is de mooie lage prijzen, tevens hoef je niet meer blind te kopen via eBay of wat dan ook van een totale vreemde..
Uiteraard ben ik ook niet voor iedereen een bekende, maar als je je even verdiept in mijn verleden en misschien kijkt of we gezamenlijke vrienden op Facebook hebben, dan zul je vrij vlot merken dat ik al heel veel mensen een BIG SMILE heb bezorgt in de afgelopen 16 - 17 jaar dat ik deze lifestyle leef..

Ik doe ongeveer 90-120 voertuigen per jaar en dat alleen samen met mijn vrouw Jennyfer en onze kinderen.

Veel mensen beginnen me eerst te volgen en na verloop van de tijd gaan ze wennen aan de manier waarop we onze auto’s en motorfietsen aanbieden..

Ik omschrijf het geheel zo goed mogelijk en maak veel foto’s en video’s welke ik je altijd kan toesturen bij interesse in een bepaalt voertuig..
Veel 2 en 4 woekers die ik aanschaf zijn leuke originele auto’s en trucks en het liefst in de eerste lak, maar dat lukt helaas niet altijd meer..
Het zijn veelal projecten, maar eigenlijk altijd roestvrij en vrij van plamuur.. Dat is onze specialiteit, ONLY BONE DRY CLASSICS! Gezonde bodies!
Mocht ik eens een bijzondere auto vinden welke ik niet kan laten staan terwijl er toch echt wat corrosie aanwezig is? Dan krijg je daar ten aller tijde een extra fotoreportage van gericht op de aanwezige roest..

Verder vervoeren we ook auto’s en motorfietsen voor klanten, maar ook voor mensen die zelf wat gekocht hebben.. Ik kan gerust zeggen dat ik vanuit diverse havens in Amerika kan verschepen tegen ABSOLUUT DE SCHERPSTE TARIEVEN!
Kwaliteit blijft absoluut gewaarborgd..

We verschepen zo enorm veel auto’s, dat we echt hele scherpe tarieven aangeboden krijgen en we berekenen die door naar onze klanten met een hele kleine marge..
Dat leidt naar nog meer auto’s en nog scherpere tarieven.. Dus iedereen happy..

UITERAARD BEHOORT BEELDBELLEN TEGENWOORDIG OOK TOT DE MOGELIJKHEDEN!


Trefwoorden: Humvee Hummer H1 H2 H3 terrein terreinwagen terreinauto militair militaire militair voertuig Military militair verzamelobject verzamel object alleskunner 4WD vierwielaandrijving fourwheel drive four wheel drive terrein monster leger legervoertuigen legervoertuig USA Amerikaans american Amerika America army vehicle general motors Chevrolet GMC engine motor
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Valthermond

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijk
Keuringsrapport met advies
Nu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Een aankoopkeuring kan al vanaf €179.

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
1.094x bekeken
25x bewaard
Sinds 26 okt '25
Advertentienummer: m2326510680