BMW 1-Serie F20 116i M-Sport 109pk 2017 Zwart€ 14.750,00
Morgan Plus-8 met Rover V8 3.9 1991 Rood Beige
1084sinds 24 jun. '25, 12:00
€ 42.950,-
Bouwjaar
1991
KM stand
28.128 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
Merk & Model, uitvoering
Morgan PLUS-8, 3.9
Bouwjaar
1991
KM stand
28.128 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
3.9 liter
Vermogen
190 pk
APK tot
26 juni 2027
Emissieklasse
Euro 1
Basis
Merk & Model
Morgan PLUS-8
Uitvoering
3.9
KM stand
28.128 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1991
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Kenteken
84-DS-HR
Aantal deuren
2
Bekleding
Leder
Kleur
Rood
Interieur
Beige
Aandrijving
Achterwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Trommelrem
Motor
Motorinhoud
3.9 liter
Aantal cilinders
8
Vermogen
190 pk
Koppel
312 nm / 2.600 tpm
Topsnelheid
200 km/h
Acceleratie 0-100
6.00 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Emissieklasse
Euro 1
Geschiedenis
APK tot
26 juni 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
2
Eigenaar sinds
22 april 2024
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
16 november 1999
Import auto
Ja
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
3.91 m
Breedte
1.59 m
Hoogte
1.20 m
Wielbasis
2.49 m
Tankinhoud
56 liter
Leeg gewicht
1.000 kg
Max. toelaatbaar gewicht
1.350 kg
Zekerheden van deze auto
APK tot 26 juni 2027
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Beschrijving
Deze Morgan Plus 8 uit 1991 met Rover 3.9 V8 is een perfecte mix van old-school Britse charme, klassiek vakmanschap, krachtige prestaties maar dan met moderne bruikbaarheid. Hij ziet eruit als een klassieke roadster uit de jaren ‘30, maar presteert als een sportwagen uit de jaren ‘90. Het rijplezier is ongeëvenaard, het geluid verslavend, en het design tijdloos. Het is echt een auto die zowel mechanisch als emotioneel enorm aanspreekt. Een rondje met deze Morgan biedt meer bekijks dan een rondje in een Ferrari en dat komt niet omdat hij net zo rood is! Werkelijk waar van jong tot oud, iedereen is van deze auto gecharmeerd en die aandacht alleen al is een genot om te ervaren. Met een fraaie beige lederen interieur en wortelnotenhouten afwerking maakt deze Morgan extra stijlvol in een samenstelling die zelden voorkomt.
De Rover 3.9 V8: krachtig, licht en karaktervol
De 3.9-liter Rover V8 injectiemotor is een doorontwikkeling van de originele 3.5-liter aluminium V8. Deze levert 190 pk en heeft een overvloed aan koppel, vooral in lage toeren. In de Morgan die 1000 kg weegt, zorgt dat voor indrukwekkende acceleratie van 6.0 sec 0-100 km/u en een rauwe, ongefilterde rijervaring. De V8-sound is diep en grommend, wat sterk bijdraagt aan het rijplezier. Met dank aan de OEM+ RVS uitlaten aan de linker en rechterzijden.
Klassieke bouw, met moderne betrouwbaarheid
De auto is nog steeds gebouwd op een stalen frame in combinatie met essenhouten panelen, een techniek uit de jaren '30. De techniek (motor, versnellingsbak, remmen) is eind jaren ’80 / begin jaren ’90, wat zorfgt voor meer betrouwbaarheid en bruikbaarheid dan de oudere klassiekers. De 5-versnellingsbak schakelt strak en past goed bij het motorkarakter.
Rijden zoals het bedoeld is
Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen elektronische hulpmiddelen — alles is direct en mechanisch. Deze morgan is een Formule Ford on steroïds. Je voelt de auto echt werken: van de ophanging tot de achterwielaandrijving. Dat maakt het rijden een intense, analoge ervaring — iets wat moderne auto’s vrijwel nooit meer kunnen bieden, al dan niet vanwege de moderne milieu en veiligheidseisen voor het bouwen en toelaten van auto’s.
Klassieke sportwagen in zijn puurste vorm
Een geweldig lange motorkap met veel koelribben, lage zitpositie, lichtmetalen wielen en open cockpit roepen beelden op van vooroorlogse Le Mans-racers. De stijl is iconisch en vrijwel onveranderd sinds de jaren ’60 wat een bewuste keuze van Morgan is. Je rijdt iets wat eruitziet alsof het uit de jaren ‘30 komt, maar onderhuids zit er '90s power en gebruiksgemak.
Zeldzaamheid en verzamelwaarde
De productie van de Plus 8 is altijd beperkt geweest; in 1991 werden er slechts enkele honderden gebouwd. De 3.9 V8-versie is een soort sweet spot: moderner dan de 3.5, maar nog vóór de complexere en zwaardere 4.0/4.6 motoren die later kwamen. Daardoor is dit model zeer gewild onder verzamelaars en puristen.
Cultstatus en gemeenschap
Morgan heeft een trouwe schare fans, clubs en evenementen over de hele wereld. De Plus 8 wordt vaak gezien als de ultieme Morgan vanwege zijn verhouding tussen vermogen en gewicht. Onderdelen zijn relatief goed verkrijgbaar, en er is een levendige aftermarket.
Deze Morgen is voorzien van een RVS uitlaat wat zorgt voor een fantastisch diep V8 geluid en brute doch klassieke uitstraling. Daarnaast is er vrijwel direct na de import eind jaren 90 een grotere radiateur gemonteerd voor betere koeling. Er zit een originele beige cabriodak en beige cabine afdekking bij.
Deze auto is in 1999 door de huidige eigenaar geïmporteerd en goed + gedocumenteerd onderhouden bij Thijs Timmermans uit Waardenburg. De Morgan staat er netjes bij met vertoon van wat lichte gebruikerssporen. Vorig jaar is de auto overgeschreven naar de zoon van de eigenaar wegens familieomstandigheden, dus nog steeds in het bezit van de enige en eerste Nederlandse eigenaar. Met een nieuwe APK keuring is deze auto daarom dan meer dan klaar voor de zomerse ritten.
Proefritten en bezichtigen uitsluitend op afspraak.
Consignatie verkoop.
KM stand zijn Mijlen.
De Rover 3.9 V8: krachtig, licht en karaktervol
De 3.9-liter Rover V8 injectiemotor is een doorontwikkeling van de originele 3.5-liter aluminium V8. Deze levert 190 pk en heeft een overvloed aan koppel, vooral in lage toeren. In de Morgan die 1000 kg weegt, zorgt dat voor indrukwekkende acceleratie van 6.0 sec 0-100 km/u en een rauwe, ongefilterde rijervaring. De V8-sound is diep en grommend, wat sterk bijdraagt aan het rijplezier. Met dank aan de OEM+ RVS uitlaten aan de linker en rechterzijden.
Klassieke bouw, met moderne betrouwbaarheid
De auto is nog steeds gebouwd op een stalen frame in combinatie met essenhouten panelen, een techniek uit de jaren '30. De techniek (motor, versnellingsbak, remmen) is eind jaren ’80 / begin jaren ’90, wat zorfgt voor meer betrouwbaarheid en bruikbaarheid dan de oudere klassiekers. De 5-versnellingsbak schakelt strak en past goed bij het motorkarakter.
Rijden zoals het bedoeld is
Geen stuurbekrachtiging, geen ABS, geen elektronische hulpmiddelen — alles is direct en mechanisch. Deze morgan is een Formule Ford on steroïds. Je voelt de auto echt werken: van de ophanging tot de achterwielaandrijving. Dat maakt het rijden een intense, analoge ervaring — iets wat moderne auto’s vrijwel nooit meer kunnen bieden, al dan niet vanwege de moderne milieu en veiligheidseisen voor het bouwen en toelaten van auto’s.
Klassieke sportwagen in zijn puurste vorm
Een geweldig lange motorkap met veel koelribben, lage zitpositie, lichtmetalen wielen en open cockpit roepen beelden op van vooroorlogse Le Mans-racers. De stijl is iconisch en vrijwel onveranderd sinds de jaren ’60 wat een bewuste keuze van Morgan is. Je rijdt iets wat eruitziet alsof het uit de jaren ‘30 komt, maar onderhuids zit er '90s power en gebruiksgemak.
Zeldzaamheid en verzamelwaarde
De productie van de Plus 8 is altijd beperkt geweest; in 1991 werden er slechts enkele honderden gebouwd. De 3.9 V8-versie is een soort sweet spot: moderner dan de 3.5, maar nog vóór de complexere en zwaardere 4.0/4.6 motoren die later kwamen. Daardoor is dit model zeer gewild onder verzamelaars en puristen.
Cultstatus en gemeenschap
Morgan heeft een trouwe schare fans, clubs en evenementen over de hele wereld. De Plus 8 wordt vaak gezien als de ultieme Morgan vanwege zijn verhouding tussen vermogen en gewicht. Onderdelen zijn relatief goed verkrijgbaar, en er is een levendige aftermarket.
Deze Morgen is voorzien van een RVS uitlaat wat zorgt voor een fantastisch diep V8 geluid en brute doch klassieke uitstraling. Daarnaast is er vrijwel direct na de import eind jaren 90 een grotere radiateur gemonteerd voor betere koeling. Er zit een originele beige cabriodak en beige cabine afdekking bij.
Deze auto is in 1999 door de huidige eigenaar geïmporteerd en goed + gedocumenteerd onderhouden bij Thijs Timmermans uit Waardenburg. De Morgan staat er netjes bij met vertoon van wat lichte gebruikerssporen. Vorig jaar is de auto overgeschreven naar de zoon van de eigenaar wegens familieomstandigheden, dus nog steeds in het bezit van de enige en eerste Nederlandse eigenaar. Met een nieuwe APK keuring is deze auto daarom dan meer dan klaar voor de zomerse ritten.
Proefritten en bezichtigen uitsluitend op afspraak.
Consignatie verkoop.
KM stand zijn Mijlen.
Website
www.disveld.euAdvertentienummer: m2282288479
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
morganOverige Auto's45 km auto brommobielxedos 9morris 8daimler v8rhd autodaf automorgan 8morgan 4wolseley automorgan autowestfield autocobra v8axcent horloge in Horloges | Herenluifelbar in Barrenbmw e60 teller in Dashboard en Schakelaarsroom amsterdam in Kamers te huuraudi tt 2009 in Besturingggl 304 in Glas en Rameninnopet buggy hond in Honden-accessoireslakschoenen 37 in Schoenengevelpannen dws in Dakpannen en Dakbedekkingdl 250 in Motoren | Suzuki