Porsche 944 CUP type 2 1986

59318sinds 12 aug. '25, 14:51
€ 12.500,-
Merk & Model, uitvoering
Porsche 944, 2.5 COUPE
Bouwjaar
1986
KM stand
213.000 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Motorinhoud
2.5 liter
Vermogen
163 pk
Basis
Merk & Model
Porsche 944
Uitvoering
2.5 COUPE
KM stand
213.000 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
1986
Carrosserie
Coupé
Transmissie
Handgeschakeld 5 versnellingen
Kenteken
PD-HH-37
Aantal deuren
2
Kleur
Zilver of Grijs
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
2.5 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
163 pk
Milieu
Brandstof
Benzine
Geschiedenis
APK tot
15 mei 2027
Aantal eigenaren tot en met nu
14
Eigenaar sinds
16 mei 2025
Type laatste eigenaar
particulier
Datum registratie Nederland
28 mei 1996
Import auto
Ja
Afmetingen en gewicht
Lengte
43.00 m
Breedte
17.30 m
Hoogte
1.27 m
Wielbasis
2.40 m
Leeg gewicht
1.155 kg
Deel via
of

Beschrijving

🏁 Porsche 944 CUP Type 2 (1986) – Pure Racebeleving mét Kenteken!

Op zoek naar een échte rijdersauto / raceauto? Deze professioneel gebouwde Porsche 944 CUP (Type 2, bouwjaar 1986) is een compromisloze circuitmachine die toch gewoon straatlegaal is. Perfect voor trackdays, CUP-races of als ruige weekendauto.

🔹 Volgend jaar oldtimer → geen wegenbelasting & lage verzekering (€5 p/m)
🔹 Professioneel opgebouwd door Race For Fun – volledige documentatie bij hen aanwezig
🔹 Intrax RSA raceonderstel met camber plates – topkwaliteit uit de racerij, instelbaar op rebound/compressie, geeft messcherp stuurgedrag en maximale grip
🔹 FIA goedgekeurde rolkooi, Sparco kuipstoelen & LTEC 6-punts gordels – klaar voor serieuze trackdays
🔹 Roestvrij, technisch in uitstekende staat
🔹 Polyester panelen & carbon doorcards – maximaal gewichtsbesparend
🔹 2.5L 4-cil NA motor volgens 944 CUP-reglement – droog, betrouwbaar, geen olieverbruik
🔹 Toyo R888R semislicks – plakt als kauwgom op warm asfalt

Waarom het Intrax-onderstel bijzonder is:
Een nieuwe Intrax-set inclusief montage kost rond de €5.000, en dat is het meer dan waard. Dit onderstel is ontwikkeld voor topniveau circuitgebruik en maakt van de 944 een chirurgisch precies stuurinstrument. Je voelt elke millimeter van het asfalt en kunt tot het uiterste pushen zonder gripverlies. Voor veel rijders is dit dé ultieme upgrade – en bij deze CUP is hij al gemonteerd.

Pluspunt:
Met kenteken, dus zelf naar en van het circuit rijden – geen trailerstress.

Minpunten:
Lak met wat gebruikssporen – volkomen normaal voor een raceauto.
Stuur trilt bij constant 120 rijden, ligt aan de banden / spacers. Kun je verhelpen door andere banden er op te doen. Op het circuit geen last van.

🎯 Reden verkoop: Te weinig circuittijd, overweeg een auto die ik vaker kan gebruiken.

💡 Conclusie: Een unieke kans op een echte CUP-spec 944 met high-end Intrax-onderstel en straatkenteken – waardevast en klaar voor actie.

Nog meer over het Intrax RSA onderstel:
RSA RacePorsche 944, 944 S, 944 S2, 944 Turbo, 944 Turbo S (951, 952), Cup

The RSA shock absorber is a height and damping adjustable shock absorber kit with springs (also called ‘screw sets’). The RSA, or ‘Road Sport Adjustable’ damper is a high-quality shock absorber, made up of the same quality components as our race absorber. The absorber is based on the same technology that has helped Schumacher become a World Champion.

Adjustable damping
Because the RSA features adjustable damping, its inside is more extensive than with the RS. Unlike many competitors, Intrax deliberately opts for a single knob for the adjustment of the damping. With this single knob, you can adjust the bump (inward stroke) and rebound (outbound stroke)at the same time, in the proper pre-programmed ratio.

Thermostat
The damper is fitted with an internal thermostat. The thermostat keeps the damping constant at varying temperatures. This means the damping and driving behavior remain the same at various operating and ambient temperatures.

Settings
All shock absorbers that Intrax manufactures are custom build. This means the shock absorbers will only be manufactured after the specific data of the car (type of tires, use of the car, any adjustments made to the car, etc.) and the driver’s wishes are known. Based on this data, the engineers calculate/design the ideal shock absorber, which will then be manufactured according to these calculations and drawings.
Zekerheden van deze auto

APK tot 15 mei 2027

Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen

Kopen zonder zorgen? Doe een aankoopkeuring!

100% onafhankelijkKeuringsrapport met adviesNu aanvragen is morgen in de buurt keuren

Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting

Meer informatie
Twee mensen bespreken de auto in een garage
Advertentienummer: m2298984318