Chesterfiel bank 210x95€ 95,00
Saab 9-3 2.0T Vector cabrio | APK 05/2026, goed onderhouden
€ 3.999,-
Bouwjaar
2006
KM stand
348.157 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Carrosserie
Cabriolet
41816sinds 2 mei. '25, 22:06
Merk & Model, uitvoering
Saab 9-3, 2.0 T CABRIO
Bouwjaar
2006
KM stand
348.157 km
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Motorinhoud
2.0 liter
Vermogen
175 pk
APK tot
06 juli 2025
Wegenbelasting
€ 83,67 per maand
Basis
Merk & Model
Saab 9-3
Uitvoering
2.0 T CABRIO
KM stand
348.157 km
Brandstof
Benzine
Bouwjaar
2006
Carrosserie
Cabriolet
Transmissie
Handgeschakeld 6 versnellingen
Kenteken
27-XRR-2
Aantal deuren
2
Aantal stoelen
4
Bekleding
Leder
Kleur
Blauw
Interieur
Grijs
Aandrijving
Voorwiel
Remmen voor
Schijfrem
Remmen achter
Schijfrem
Motor
Motorinhoud
2.0 liter
Aantal cilinders
4
Vermogen
175 pk
Koppel
265 nm / 2.500 tpm
Topsnelheid
220 km/h
Turbo
Ja
Acceleratie 0-100
9.00 sec
Milieu
Brandstof
Benzine
Verbruik
11.8 km/l
CO2-uitstoot
203 g/km
Energielabel
D
Geschiedenis
APK tot
06 juli 2025
Aantal eigenaren tot en met nu
3
Eigenaar sinds
02 mei 2025
Type laatste eigenaar
autobedrijf
Datum registratie Nederland
06 juli 2012
Import auto
Ja
Nieuwprijs vanaf
€ 56.255,00
Onderhoud
Onderhoudsboekje
Opties
Afmetingen en gewicht
Lengte
4.63 m
Breedte
1.76 m
Hoogte
1.43 m
Wielbasis
2.68 m
Tankinhoud
58 liter
Kofferinhoud min. - max.
235 - 352 liter
Leeg gewicht
1.550 kg
Max. toelaatbaar gewicht
2.020 kg
Gewicht aanhanger geremd
1.600 kg
Gewicht aanhanger ongeremd
750 kg
Kosteninschatting gebruik
Wegenbelasting
€ 83,67 per maand
Reparaties en onderhoud
€ 113,17 per maand
Banden
€ 31,16 per maand
Brandstof verbruik / maand
€ 235,63 per maand
Kosten p/m
€ 463,63
Per kilometer
€ 0,37
Per jaar
€ 5.563,56
Zekerheden van deze auto
APK tot 6 juli 2025
Auto voldoet aan veiligheids- en milieunormen
Onderhoudsboekje
Onderhoud en reparaties bij erkende dealer gehad
Beschrijving
Er zijn auto’s die vooral van A naar B gaan, en dan is er deze Saab 93 2.0 Turbo Vector cabriolet. Dat is er eentje die onderweg even een extra bocht pakt – gewoon omdat het zo lekker rijdt. Want dat doet-ie! Goed onderhouden, dat voel je meteen. De koppeling is overigens pas nog vernieuwd, dus schakelen voelt strak en precies zoals het hoort.
Het cabriodak? Dat werkt als een zonnetje – letterlijk en figuurlijk. Geen gehannes, geen rare kraakjes, gewoon open en dicht zoals je dat wilt. En het doek zelf? Nog verrassend mooi! Geen fletse randen of ouderdomskwalen, maar een mooie uitstraling die precies past bij z’n blauwe metallic lak en het grijze leren interieur. Chique zonder schreeuwerig te zijn.
Binnen is het stil, comfortabel en net even anders. Een beetje eigenwijs – zoals het een Saab betaamt – maar wel met fijne dingen zoals stoelverwarming (voor de frisse ochtenden), een automatisch dimmende spiegel die 's avonds z’n werk doet zonder dat je ’t merkt, en zelfs een werkende (!) bekerhouder – wat bij een mede-liefhebber bijna als een easter egg voelt. Navigatie? Zit er ook in (met zo’n grappige typerende ‘kakker’-stem). Al is verdwalen in zo’n cabrio eigenlijk nooit echt erg. Zelfs een afneembare trekhaak, als je hem echt gaat inzetten voor, alles.
Hij heeft net een nieuwe APK en ziet er nog bijzonder netjes uit van zowel binnen als buiten. Geen garagequeen, maar absoluut eentje die je spontaan meeneemt voor een omweg, zelfs als je alleen maar brood zou gaan halen. De lak is nog erg mooi vol van kleur met minimale gebruikssporen of krassen, ook het interieur is nog erg netjes moet ik zeggen.
Puntjes van verbetering kunnen eventueel nog zijn; de linker kunststoffen dorpel heeft een deuk/ vouw die voor de looks misschien hersteld moet worden, de velgen hebben wat stoeprand schade plekjes (moeilijk zichtbaar op de foto’s) en zo links en rechts heeft ie wat kleine gebruikssporen zoals je eigenlijk misschien ook wel had verwacht, maar verder niks ernstigs. Je kan er gelijk lekker mee op pad zonder gelijk kosten te hoeven maken.
Deze Saab begon zijn leven in Duitsland op 20/12/2006, bij Saab Zentrum Autohaus Bühler in Sasbach. Daar werd hij nieuw geleverd en netjes bereden door een Duitse eigenaar die hem goed liet onderhouden. In de zomer van 2012 kwam hij naar Nederland, waar hij sindsdien in handen is geweest van vier particuliere eigenaren. Geen snelle wissels of rare verhalen, maar gewoon mensen die er zelf in reden en er goed voor zorgden.
De laatste eigenaar, in het noorden van het land, bracht ‘m trouw naar een lokale Saab-specialist. Het resultaat merk je onderweg: alles voelt nog goed zoals je hoopt bij een auto die met aandacht ouder is geworden. Als je opzoek bent naar een leuke daily driver, dan is dit echt eentje om mee te nemen in je zoektocht.
(PS:, dit weekend is hij ook te zien op m’n website CarStory, met nog veel meer foto’s!)
Het cabriodak? Dat werkt als een zonnetje – letterlijk en figuurlijk. Geen gehannes, geen rare kraakjes, gewoon open en dicht zoals je dat wilt. En het doek zelf? Nog verrassend mooi! Geen fletse randen of ouderdomskwalen, maar een mooie uitstraling die precies past bij z’n blauwe metallic lak en het grijze leren interieur. Chique zonder schreeuwerig te zijn.
Binnen is het stil, comfortabel en net even anders. Een beetje eigenwijs – zoals het een Saab betaamt – maar wel met fijne dingen zoals stoelverwarming (voor de frisse ochtenden), een automatisch dimmende spiegel die 's avonds z’n werk doet zonder dat je ’t merkt, en zelfs een werkende (!) bekerhouder – wat bij een mede-liefhebber bijna als een easter egg voelt. Navigatie? Zit er ook in (met zo’n grappige typerende ‘kakker’-stem). Al is verdwalen in zo’n cabrio eigenlijk nooit echt erg. Zelfs een afneembare trekhaak, als je hem echt gaat inzetten voor, alles.
Hij heeft net een nieuwe APK en ziet er nog bijzonder netjes uit van zowel binnen als buiten. Geen garagequeen, maar absoluut eentje die je spontaan meeneemt voor een omweg, zelfs als je alleen maar brood zou gaan halen. De lak is nog erg mooi vol van kleur met minimale gebruikssporen of krassen, ook het interieur is nog erg netjes moet ik zeggen.
Puntjes van verbetering kunnen eventueel nog zijn; de linker kunststoffen dorpel heeft een deuk/ vouw die voor de looks misschien hersteld moet worden, de velgen hebben wat stoeprand schade plekjes (moeilijk zichtbaar op de foto’s) en zo links en rechts heeft ie wat kleine gebruikssporen zoals je eigenlijk misschien ook wel had verwacht, maar verder niks ernstigs. Je kan er gelijk lekker mee op pad zonder gelijk kosten te hoeven maken.
Deze Saab begon zijn leven in Duitsland op 20/12/2006, bij Saab Zentrum Autohaus Bühler in Sasbach. Daar werd hij nieuw geleverd en netjes bereden door een Duitse eigenaar die hem goed liet onderhouden. In de zomer van 2012 kwam hij naar Nederland, waar hij sindsdien in handen is geweest van vier particuliere eigenaren. Geen snelle wissels of rare verhalen, maar gewoon mensen die er zelf in reden en er goed voor zorgden.
De laatste eigenaar, in het noorden van het land, bracht ‘m trouw naar een lokale Saab-specialist. Het resultaat merk je onderweg: alles voelt nog goed zoals je hoopt bij een auto die met aandacht ouder is geworden. Als je opzoek bent naar een leuke daily driver, dan is dit echt eentje om mee te nemen in je zoektocht.
(PS:, dit weekend is hij ook te zien op m’n website CarStory, met nog veel meer foto’s!)
Advertentienummer: m2263777406
Kopen zonder zorgen?
Aankoopkeuring vanaf €179. Boek via Marktplaats en krijg 10% korting
Meer informatiePopulaire zoektermen
saab cabriosaabsaab 93 cabriosaab 900 cabrioSaab saab 96saab 900saab 900 turbo in Saabsaab 9.3 cabrioSaab saab 900saab 93saab 96 in Saabsaab cabrio automaatsaab 9 5 in Saabsaab cabrio aerolexus ls in Lexusvrachtwagen radiovw scirocco 1pikmin wiibmw e34 bumperrochemontfisstriton in Luidsprekersincline in Sport en Fitnessmercedes motor 602 in Auto-onderdelen